alt om data.
Fra : reno

Dato : 17-03-11 08:42

Det drejer sig om at jeg har haft et prøve abn. på alt om data, 3 blade for
99 kr.
Og da jeg fik blad nr. 2. meldte jeg mig fra at få flere blade , når jeg fik
mit blad nr. 3. fik også en mail på at abn. var opsagt og godkendt.

Jeg fik mit blad nr. 3, derefter gik der et stykke tid så fik jeg et nyt
blad med et girokort pålydende 339,00 kr for 5 blade.
Skrev til dem at jeg havde meldt mig fra at få flere blade, og jeg havde
fået bekræftelse herpå.
Fik svar på mailen efter flere dage, at de havde ikke fået en afmeldelse
herpå. Jeg skulle sende den bekræftelser på afmeldingen, til dem så ville de
se på sagen.
Men jeg havde i mellemtiden slettet mailen. dum som jeg var.
Hvordan står jeg, hvis jeg sender bladet retur, kan de vel ikke forlange at
jeg skal betale.
På forhånd tak.
mvh. Reno

Fra : alexbo

Dato : 17-03-11 09:21

"reno" skrev
> Men jeg havde i mellemtiden slettet mailen. dum som jeg var.
> Hvordan står jeg, hvis jeg sender bladet retur, kan de vel ikke forlange
> at jeg skal betale.

Jo du har et abonnement det løber til det opsiges, de sender blade du sender
penge det er aftalen.

Har du prøvet om din mail skulle være hos din internetudbyders
webmailservice, fordi jeg sletter på min maskine slettes den ikke hos min
udbyder Telenors Webmail, der kan jeg finde hvad jeg får slettet ved en
fejl.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jet

Dato : 17-03-11 02:24

On 17 Mar., 08:42, "reno" <mas...@turbopost.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg fik mit blad nr. 3, derefter gik der et stykke tid s fik jeg et nyt
> blad med et girokort p lydende 339,00 kr for 5 blade.
> Skrev til dem at jeg havde meldt mig fra at f flere blade, og jeg havde
> f et bekr ftelse herp .
> Fik svar p mailen efter flere dage, at de havde ikke f et en afmeldelse
> herp . Jeg skulle sende den bekr ftelser p afmeldingen, til dem s ville de
> se p sagen.
> Men jeg havde i mellemtiden slettet mailen. dum som jeg var.
> Hvordan st r jeg, hvis jeg sender bladet retur, kan de vel ikke forlange at

klip fra AOD´s reglement omkring
Opsigelse
Abonnementet fortsætter til det opsiges. Du kan til enhver tid opsige
dit abonnement ved udløb. Opsigelser og ændringer skal altid ske
senest 5 dage efter modtagelsen af indbetalingskortet for at få
virkning på næste udgivelse. Udmeldelse, adresseændringer m.m.
modtaget senere vil først få virkning fra næste blad. Manglende
betaling, returnering af blade eller nægtet modtagelse af blade
fritager ikke for betaling af allerede udsendte blade. Opsigelse af
abonnementer skal altid ske skriftligt. Ved udsendelse af
rykkerskrivelse vil der blive pålagt rykkergebyr.

Fra : reno

Dato : 18-03-11 12:58

Tak for svarene, det der er humlen ved det hele er at jeg sagde bladet op i
god tid, og jeg fik bekræftigelse herpå, og alligevel blev de ved med at
sende et blad med et girokort, og jeg gjorde dem opmærksom på at jeg havde
opsagt abn. og havde fået bekrætiget det, dertil siger de at de ikke har
modtaget et afmeldelse.
Det er ikke pengene, men et princip, at jeg ikke vil betale fornoget som jeg
ikke har bestilt.
Mvh. Reno

Fra : alexbo

Dato : 18-03-11 13:28

"reno" skrev

> Det er ikke pengene, men et princip, at jeg ikke vil betale fornoget som
> jeg ikke har bestilt.

Principper er glimrende at støtte sig til, så behøver man heller ikke
forklare så meget.
Men et princip om at gemme kvitteringer ville have gavnet dig mere, det er
ikke anderledes end hvis du bliver krævet betaling for noget du har betalt
men fået smidt kvitteringen væk, du står dårligt i sagen.

Jeg vil foreslå at du finder du din bekræftelse på opsigelsen, eller du
siger op igen og betaler de blade du har fået.
Måske er den bekræftelse bare et autosvar på modtagelsen af din mail, og
ikke på at abonnementet er opsagt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-03-11 13:54

reno skrev:

> [...]
> opsagt abn. og havde fået bekrætiget det, dertil siger de at de ikke har

Mon AOD forestiller sig at "skriftligt" betyder "på papir"?

>    Opsigelse af abonnementer skal altid ske skriftligt. Ved
>    udsendelse af rykkerskrivelse vil der blive pålagt
>    rykkergebyr.

Jeg tror ikke at sådan et krav i dag vil holde i retten (kommer
lidt an på hvad de lægger op til i deres normale kommunikation),
men det kunne godt være baggrunden for balladen.

--
Bertel

Fra : Kurd

Dato : 18-03-11 17:28

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:4d8355db$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...

> Mon AOD forestiller sig at "skriftligt" betyder "på papir"?

Næppe, hvis AOD sender en bekræftigelse (!) som kvittering for e-mailen med
opsigelsen.