MS Windows
briani 27239
Huske adgangskode til netværksdrev i Windo~
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 15-03-11 22:42

Hej,

Jeg har bøvl med, at jeg ikke kan få Windows XP HOME til at huske
adgangskoden til et delt netværksdrev.

Jeg gør følgende:
1. Klikker på "Denne computer".

2. Går herefter i Funktioner, og vælger "Opret forbindelse til et
netværksdrev".

3. Skriver den korrekte IP-adresse i mappe, hvorefter jeg sætter hak i
afkrydsningsfeltet "Log på automatisk ved næste genstart - eller noget i den
retning".

4. Klikker på Udfør, og kan nu indtaste brugernavn og adgangskode, som skal
bruges for at få adgang til netværksdrevet.

5. Ifølge en hurtig søgning via Google, skulle det så være muligt at klikke
i "Husk adgangskode", men denne mulighed har jeg ikke.

Noget bud på, hvordan ovenstående kan løses, så jeg eventuelt kan vælge
"husk adgangskode"?

Både computeren samt netværksdrevet kører i arbejdsgruppen "MSHOME".

På forhånd mange tak for eventuelle svar.

/ Anders

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-03-11 15:00

Anders Boholdt-Petersen skrev:

> 5. Ifølge en hurtig søgning via Google, skulle det så være
> muligt at klikke i "Husk adgangskode", men denne mulighed har
> jeg ikke.

Det har man mig bekendt ikke i Home-versionen.

> Noget bud på, hvordan ovenstående kan løses, så jeg eventuelt
> kan vælge "husk adgangskode"?

Du kan lave en batch-fil med en net use-kommando, som smides i
Start-mappen. Det var sådan jeg løste det med WinXP MCE i sin tid,
som heller ikke kan huske adgangskoden.

F.eks.:
net use v: \\ip-adresse\sharenavn /user:brugernavn password

--
Hilsen
Madsen