MS Windows
briani 27239
Ikoner til PDF-filer.
Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 15-03-11 18:05

Jeg har lige givet Adobe sparket og installeret Foxit Reader i stedet,
men nu er der ingen ikoner tilknyttet mine PDF-filer. Hvordan får jeg
disse tilbage?

Fra : Ole C

Dato : 15-03-11 19:12

Capt'n Tailstriker skrev blandt andet:

> Jeg har lige givet Adobe sparket og installeret Foxit Reader i stedet,
> men nu er der ingen ikoner tilknyttet mine PDF-filer. Hvordan får jeg
> disse tilbage?

Det burde ske automatisk hvis Foxit er sat som standardprogram for
pdf-filer.
Prøv at højreklikke på en pdf-fil - vælg "Åbn med.." - vælg Foxit - og læg
mærke til om der er markering ud for "Brug altid det valgte program....."

--
vh
Ole C

Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 16-03-11 18:05

On Tue, 15 Mar 2011 19:11:46 +0100, "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:

>Prøv at højreklikke på en pdf-fil - vælg "Åbn med.." - vælg Foxit - og læg
>mærke til om der er markering ud for "Brug altid det valgte program....."

Er afprøvet, men hjalp ikke.

Fra : Ole C

Dato : 16-03-11 19:16

> Er afprøvet, men hjalp ikke.

Så har jeg ikke bedre råd end at gen-installere Foxit.
Det er normalt noget den selv sørger for....

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-03-11 22:18

Ole C skrev:

> Så har jeg ikke bedre råd end at gen-installere Foxit.

Man kan sådan set ikke installere Foxit. Man kan kun placere
programmet i en mappe.

> Det er normalt noget den selv sørger for....

Ja.

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 16-03-11 22:24

Hej Bertel

> Man kan sådan set ikke installere Foxit. Man kan kun placere
> programmet i en mappe.

Underligt at den så flytter sig til en bestemt mappe og
anbringer en readme.txt og en Uninstall.exe i samme
mappe.

Max

Fra : /John

Dato : 16-03-11 22:42

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse

> Man kan sådan set ikke installere Foxit

Jojo; der er flere versioner:

http://www.foxitsoftware.com/downloads/

Men også jeg foretrækker dén (zip-) udgave, der pakkes ud i en mappe.

John

Fra : Benny Andersen

Dato : 17-03-11 20:49

Capt'n Tailstriker wrote:

> Er afprøvet, men hjalp ikke.
hvad med manuelt i mappeindstillinger->filtype->vælg
pdf->avanceret->skift ikon->gennemse->vælg foxitreader.exe->vælg ikon.

Hvis det ikke virker begynder det at blive interessant ;)

default værdi, for de fleste filtyper i nøglen HKCR:\.[xxx] er xxxfile
(HKCR er HKEY_CLASSES_ROOT i registry)

For foxit 2.3 er det default værdien af HKCR:\.pdf dog:
FoxitReader.Document

HKCR:\FoxitReader.Document\DefaultIcon har default værdien: [pathName of
foxitreader.exe],1

Vælges anden ikon i mappeindstillinger afspejles det i default værdi af
nøglen DefaultIcon

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-03-11 19:26

Capt'n Tailstriker skrev:

> Jeg har lige givet Adobe sparket og installeret Foxit Reader i stedet,
> men nu er der ingen ikoner tilknyttet mine PDF-filer. Hvordan får jeg
> disse tilbage?

Har du ikke nogle fil-ikoner med en blå og en orange stribe? Det
har jeg. Foxit overtager automatisk pdf-filtypen når den startes
første gang. På mit Windows 7-system skal jeg jo lige først give
den lov.

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 16-03-11 18:10

Hej

> Jeg har lige givet Adobe sparket og installeret Foxit Reader i stedet,
> men nu er der ingen ikoner tilknyttet mine PDF-filer. Hvordan får jeg
> disse tilbage?

Det plejer Foxit Reader selv at sørge for, så prøv igen.

Max

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 19-03-11 01:26

Den 16.03.2011 kl. 22:18 skrev Bertel Lund Hansen

> Man kan sådan set ikke installere Foxit. Man kan kun placere
> programmet i en mappe.

Den FoxIt jeg bruger skal da installeres.

mvh
Henning

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-03-11 08:34

Henning Præstegaard skrev:

> Den FoxIt jeg bruger skal da installeres.

Okay. Der er åbenbart flere forskellige Foxit-pakker.

Når jeg har kørt et system ind på C-drevet der ikke omfatter
Foxit, behøver jeg ikke foretage mig andet end at starte
programmet (som ligger på G-drevet). Derefter overtager det selv
ejerskabet til pdf-fiiler.

Derfor siger jeg at programmet ikke skal installeres.

Hvis jeg gjorde noget tilsvarende med f.eks. Microsofts
officepakke, ville jeg få en lang næse. Den skal installeres fra
bunden af på et nyt system uanset hvor man så har placeret
programfilerne.

--
Bertel