MS Windows
briani 27239
Fjerne program-tilknytning i Windows7
Fra : A

Dato : 15-03-11 16:00

Jeg forsøger at hjælpe en ven med hans Windows7-pc.
Ved en fejl er alle .lnk-filer blevet associeret med programmet Photoscape.
Jeg kan godt se det i Kontrolpanelets "Angiv tilknytninger", men hvordan får
jeg det tilbage til, at denne filtype IKKE er associeret med noget program?

Mvh A.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-03-11 16:12

A skrev:

> [...]
> jeg det tilbage til, at denne filtype IKKE er associeret med noget program?

Det tror jeg ikke man umiddelbart kan. Måske kan du installere et
lille program der ikke skal bruges, tilknytte filtypen dertil og
så fjerne programmet?

Men det giver naturligvis en fejl hvis man dobbeltklikker på
sådan en fil.

--
Bertel

Fra : cykelsmeden

Dato : 15-03-11 16:30

Den 15-03-2011 16:00, A skrev:
> [...]
> Photoscape. Jeg kan godt se det i Kontrolpanelets "Angiv tilknytninger",
> men hvordan får jeg det tilbage til, at denne filtype IKKE er associeret

måske den "originale" lnk-reg kan løse problemet?
--
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\.lnk\ShellNew]
"Handler"="{ceefea1b-3e29-4ef1-b34c-fec79c4f70af}"
"ItemName"="@shell32.dll,-30397"
"MenuText"="@shell32.dll,-30318"
"NullFile"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\.lnk\ShellNew\Config]
"DontRename"=""

--
//finn

Fra : A

Dato : 15-03-11 16:45

Tak for jeres forskellige og hurtige forslag.

Jeg downloadede utility herfra:
http://www.winhelponline.com/articles/231/1/An-Utility-to-Unassociate-File-Types-in-Windows-7-and-Vista.html

Den virker perfekt.

A.