MS Windows
briani 27239
tildelt com port
Fra : JB

Dato : 15-03-11 15:19

på mine computer har jeg ikke com port men USB
når jeg installere driver og programmer sættes de til en ledig port
hvor med win vista og win xp kan man se hvilken port der er tildelt
programmet eller driver, mange gange kan man vælge 1-30 com

Jørgen

Fra : emjeppesen

Dato : 15-03-11 15:24

JB skrev:

> [...]
>hvor med win vista og win xp kan man se hvilken port der er tildelt
>programmet eller driver, mange gange kan man vælge 1-30 com

Nå...!

Hvad skal vi bruge den oplysning til?

Hilsen emj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-03-11 16:11

emjeppesen skrev:

> Hvad skal vi bruge den oplysning til?

Du opdagede ikke spørgsmålet?

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 15-03-11 19:52

Bertel Lund Hansen skrev:

>Du opdagede ikke spørgsmålet?

Det var en ren fuser
Hilsen emj

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-03-11 23:55

emjeppesen skrev:

> Det var en ren fuser

Jeg forstod heller ikke Jørgens spørgsmål,
det var nærmest en konstatering at der ikke
er en com-port.

Jeg har ikke brugt com-porte i mange år - og
det er da heller ikke standard på et bundkort
i dag.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-03-11 08:41

Allan Vebel skrev:

> Jeg forstod heller ikke Jørgens spørgsmål,
> det var nærmest en konstatering at der ikke
> er en com-port.

   hvor med win vista og win xp kan man se hvilken port der er
   tildelt programmet eller driver,

Jørgens fejl er at han ikke sætter sætningstegn og ikke skriver
med stort efter punktum. Det er selvfølgelig også en skidt idé at
lade være med det.

--
Bertel

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 15-03-11 16:58

JB wrote:
> [...]
> hvor med win vista og win xp kan man se hvilken port der er tildelt
> programmet eller driver, mange gange kan man vælge 1-30 com

Du kan under enhedshåndtering se de porte, der er installeret.
Har du flere tilsluttet, og er i tvivl om, hvad der er hvad, hiver du
dem bare ud en efter en og ser hvilken, der forsvinder fra oversigten.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Max

Dato : 16-03-11 00:34

Hej Jørgen

> hvor med win vista og win xp kan man se hvilken port der er tildelt
> programmet eller driver, mange gange kan man vælge 1-30 com

I XP er det i "Enhedshåndteringen", kik under "Porte (COM&LPT)

Højreklik på den "USB serial port" du vil have oplysninger om
og vælg "Egenskaber", klik på fanen "Port Settings".

Enhedshåndteringen finder du ved at højreklikke på "Denne computer"
vælge "Egenskaber", vælg fanen "Hardware" og tryk på "Enhedshåndtering"

Max

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-03-11 08:51

On Wed, 16 Mar 2011 00:33:51 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Jørgen

>I XP er det i "Enhedshåndteringen", kik under "Porte (COM&LPT)
>
>Højreklik på den "USB serial port" du vil have oplysninger om
>og vælg "Egenskaber", klik på fanen "Port Settings".

Og klikker man på "Avanceret..." kan man herinde ændre på COM port
nummeret hvis det skulle være ønskeligt.

/Hans

Fra : JB

Dato : 16-03-11 17:51

> Og klikker man på "Avanceret..." kan man herinde ændre på COM port
> nummeret hvis det skulle være ønskeligt.
>

> /Hans

1000 tak for jeres hjælp.
Jeg skal nok formulere mig rigtig, næste gang.

Jørgen

Fra : Max

Dato : 16-03-11 17:53

Hej JB

> 1000 tak for jeres hjælp.

Velbekomme

> Jeg skal nok formulere mig rigtig, næste gang.

Ja, svarene bliver jo aldrig bedre end spørgsmålene.

Max