Søger forstærker dims for at få adgang til~
Fra : Michael

Dato : 15-03-11 23:17

Vi har en ferielejlighed i udlandet men mangler adgang til internet.
Dog tilbyder en Restaurant små 100 meter fra os "FREE INTERNET WLAN"
Desværre kan min pc ikke trække Restaurantens signal ind fra lejligheden.
Derfor søger jeg efter en USB WLAN dims med en antenne og kraftig forstærker
for at kunne få forbindelse.
Eller en "dims" der kan trække trådløse netværk ind og jeg tilslutte mig
denne, gerne med trådløs adgang til min pc.
Måske en med udendøres antenne.
Findes noget sådan udstyr

mvh M

Fra : Max

Dato : 16-03-11 07:51

Hej Michael

> Eller en "dims" der kan trække trådløse netværk ind og jeg tilslutte
> mig denne, gerne med trådløs adgang til min pc.
> Måske en med udendøres antenne.
> Findes noget sådan udstyr

Der findes en masser af den slags udstyr som du ser her

http://www.radiolabs.com/products/wireless/wireless.html

Men nu er trådløst netwærk noget der er beregnet til indendørs
brug, og mange steder er udendørs antenner ikke tilladt at bruge,
så check lige med det land du skal bruge det i.

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 16-03-11 08:08

Hej Michael

Glemte lige at sige at der findes en gruppe der hedder

dk.edb.netværk.traadloest

den var måske mere velegnet til dit spørgsmål.

--
Mvh Max

Fra : Ole C

Dato : 16-03-11 09:42

Michael skrev blandt andet:

> [...]
> Dog tilbyder en Restaurant små 100 meter fra os "FREE INTERNET WLAN"
> Desværre kan min pc ikke trække Restaurantens signal ind fra

Det er indehaveren af restauranten sikkert glad for, da det gratis internet
formentlig er beregnet på restaurantens gæster og ikke omkringboende
nassere.

--
vh
Ole C

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-03-11 10:04

On Tue, 15 Mar 2011 23:16:59 +0100, "Michael" <##.##@##.##> wrote:

> [...]
>Eller en "dims" der kan trække trådløse netværk ind og jeg tilslutte mig
>denne, gerne med trådløs adgang til min pc.
Ja hvis du kan koble antennen til din PC, ellers må du over noget
USB-WiFI

>Findes noget sådan udstyr
Ja, der er masser.

Men har du overvejet at det gratis åbne netværk også vil virke den
anden vej ? Altså din PC bliver pludseligt gratis og frit eksponeret
til alle de andre, selvf. kan du have alverdens firewall og ligende
til at beskytte din PC, men vil det nu virke som du selv tror ?

Undersøg muligheden for en anden form for lidt mere sikker opkobling,
internet i udlandet behøver ikke koste det samme som i DK hvis man
benytter en lokal leverandør, der kan også mange flere alternativer
heriblandt betaling efter forbrug.

/Hans

Fra : N_B.DK

Dato : 16-03-11 10:56

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message
>selvf. kan du have alverdens firewall og ligende
> til at beskytte din PC, men vil det nu virke som du selv tror ?

Nå nu virker en firewall anderledes på en trådløs forbindelse eller hvad?

--
MVH. N_B_DK

Fra : cykelsmeden

Dato : 16-03-11 10:12

Den 15-03-2011 23:16, Michael skrev:
> [...]
> Eller en "dims" der kan trække trådløse netværk ind og jeg tilslutte mig
> denne, gerne med trådløs adgang til min pc.
med lidt held kan du måske klare dig med en reflektor lavet af en øldåse?
der er flere modeller på nettet, lige til at klippe, og folde ned over
antennen.

//finn

Fra : Jan Vennike

Dato : 16-03-11 04:20

On 16 Mar., 10:11, cykelsmeden <n...@not2old.dk> wrote:
> Den 15-03-2011 23:16, Michael skrev:> Derfor s ger jeg efter en USB WLAN dims med en antenne og kraftig
>
> med lidt held kan du m ske klare dig med en reflektor lavet af en ld se?
> der er flere modeller p nettet, lige til at klippe, og folde ned over
> antennen.
>
> //finn

http://www.freeantennas.com/projects/template/index.html - har selv
brugt den med held

/Jan

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-03-11 11:47

"Michael" <##.##@##.##> wrote in message
> Vi har en ferielejlighed i udlandet men mangler adgang til internet.
> Dog tilbyder en Restaurant små 100 meter fra os "FREE INTERNET WLAN"

Mon ikke de har et password på, som man kun får ved at gæste restauranten.
Mener det er sådan på hoteller, men er da ikke sikker.
Ka'skir de laver de om engang imellem.

Bjarne K.

Fra : Leif Neland

Dato : 17-03-11 00:20

Den 16-03-2011 11:47, Bjarne K. skrev:
> "Michael"<##.##@##.##> wrote in message
>>

> Mon ikke de har et password på, som man kun får ved at gæste restauranten.
> Mener det er sådan på hoteller, men er da ikke sikker.
> Ka'skir de laver de om engang imellem.

Så må han vel tage på restaurant en gang imellem.
Han skal jo alligevel have mad...

Leif

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-03-11 19:07

Michael <##.##@##.##> wrote:

> [...]
> Derfor søger jeg efter en USB WLAN dims med en antenne og kraftig forstærker

Det er ikke sikkert du kan få forbindelse.

Hvis restauanten er nogenlunde inde i wifi, så benytter de en "captive
portal". Du kan "se" portalen, men kommer ikke videre før du har opfyldt
deres betingelser. Det ka' f.eks være, at du skal indtaste en kode fra
den bon du får når du køber en kop kaffe.

Jeg mener det er sådan det virker på McDonalds.

> Eller en "dims" der kan trække trådløse netværk ind og jeg tilslutte mig
> denne, gerne med trådløs adgang til min pc.

Jeg plejer at benytte en Repeater, som jeg stiller et sted (indendørs)
hvor signalet er stærkest. Det er ofte tilfældet ved et vindue.

> Måske en med udendøres antenne.

Check edbpriser eller gate4prices - tror jeg de hedder.

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-03-11 19:42

On Fri, 18 Mar 2011 19:06:31 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote:

> [...]
> den bon du får når du køber en kop kaffe.
>
> Jeg mener det er sådan det virker på McDonalds.

Hvis de gør, er det nyt. Jeg har før i tiden flere gange brugt deres
forbindelser fra parkeringspladsen, og man skulle blot klikke 'Ja, jeg
vil gerne bruge jeres forbindelse' fra deres portal.

-A
(I dag bruger jeg normalt 3G)
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-03-11 22:59

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Hvis de gør, er det nyt. Jeg har før i tiden flere gange brugt deres
> forbindelser fra parkeringspladsen, og man skulle blot klikke 'Ja, jeg
> vil gerne bruge jeres forbindelse' fra deres portal.

Jeg må prøve næste gang vi skal ha' junk food.

Når man ser på den Dankort kvittering man får er den ellers fyldt med
koder, men når jeg sammenligner en fra McDonalds med andre kan jeg se,
at der er samme koder på dem.

TDC bruger en "captive portal" til deres Hot Spot i IC3 togene. Det har
jeg selv prøvet.

(Det var iøvrigt lidt uhyggeligt. Da jeg skulle indtaste mit navn havde
de oplysningen i forvejen. Det var dengang vi havde telefon og ADSL hos
TDC. Jeg ved ikke hvad der afslørede mig.)

> (I dag bruger jeg normalt 3G)

De kan osse bruge "captive portal" til 3G. Både TDC og 3 bruger "captive
portal" til deres tank og surf. Man kommer godt nok på deres
optankningshjemmeside, men man kommer ikke videre, før man har betalt
med Dankort.

Jeg har prøvet begge, og har osse en startpakke med SIM-kort og
kundenummer til en uges forbrug hos Oister liggende.

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.