Formular i HTML5 og afstand i listepunkter
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-03-11 13:19

Jeg får en valideringsfejl på en formular på en HTML5-side.
Nogen der kan gennemskue, hvad jeg skal gøre for at få den væk?

Den nuværende kode med brug af object er lavet, fordi jeg
tidligere fik en valideringsfejl uden object.
Valideringsfejlen forsvandt dengang, men nu er der så atter
fejl - sikkert fordi HTML5-valideringen stadig har
forsøgsstatus.

Det drejer sig om valutaudregneren øverst til venstre:
http://rejse-til-thailand.dk

Menuen på siden består af en liste, men som det kan ses, er
det ikke særlig kønt med forskellig bredde på menupunkterne,
når nogle af dem kun indeholder få bogstaver. Nogen, der har
en smart løsning til at lave ens mellemrum, uanset
menupunkternes længde?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Standardoverholdende multimedia på hjemmesiden:

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 15-03-11 16:50

On 15-03-2011 13:19, Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> indeholder få bogstaver. Nogen, der har en smart løsning til at lave ens
> mellemrum, uanset menupunkternes længde?

ul a {
   padding: 0 10px;
}

skulle gerne give en afstand på 20px mellem menupunkterne.
Evt. display: block; hvis du vil kunne klikke på hele feltet.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-03-11 17:26

Karl Erik Christensen skrev:

> ul a {
> padding: 0 10px;
> }
>
> skulle gerne give en afstand på 20px mellem menupunkterne.

Ja, men det gør vist ingen ændring på bredden af de enkelte
menupunkter. Problemet er, at fx "Aktiviteter" og "Sex" ikke
er lige brede, men at der afsættes samme bredde til dem.
padding/margin lægger bare yderligere afstand hertil. Prøv
fx at se forskellen på afstanden mellem Thailand og
Aktiviteter og mellem Sex og Tips.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 15-03-11 18:05

On 15-03-2011 17:26, Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> der afsættes samme bredde til dem. padding/margin lægger bare yderligere
> afstand hertil. Prøv fx at se forskellen på afstanden mellem Thailand og

Så prøver vi igen

..navbar li{
list-style:none;
float:left;
width:105px;
text-align:center;
}

Mon så ikke det er width: 105px der er skyld i balladen?
Kan du bruge padding i stedet, jvf. min tidligere post?

Karl Erik.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-03-11 19:17

Karl Erik Christensen skrev:

> Så prøver vi igen
>
> Mon så ikke det er width: 105px der er skyld i balladen?

Og det var det så.

> Kan du bruge padding i stedet, jvf. min tidligere post?

Jep, nu virker det med padding, tak!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå faldgruberne, sådan vælger du det rette webhotel: