|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Havets arbejdes hest Fra : Viggo
 | 
 Dato :  15-03-11 04:58
 | 
 |  | Vil lige høre Harding om det udsagn om bondejern  " hvilket der ikke
 findes " jern er jern og at Kineserne ikke kan lave kvalitet også
 gælder for Volvo da deres 2 og 3 cylinder motor siden begyndelsen af
 dette århundrede er produceret i Kina........ se artikel hentet på
 Volvos hjemmeside.... for så står verdenen da ikke mere.... egentligt
 underligt at prisen på Volvo Penta ikke blev billiger da de skiftede
 til billiger arbejdes kraft....?
 
 Volvo Penta er nu begyndt at bygge en fabrik i Wuxi, Kina for
 montering og distribution af dieselmotorer og generatoranlæg.
 Investeringen uppgår till USD 9 miljoner i joint-venture bolaget, där
 Volvo Penta svarar för 70 procent och resten finansieras av Wuxi
 Diesel Engine Works. Investeringen beløber sig til US $ 9 millioner i
 joint venture-selskab, som Volvo Penta er ansvarlig for 70 procent og
 resten finansieres af Wuxi dieselmotor Works. Ytterligare USD 1 miljon
 satsas på utbildning av tekniker och överföring av ledningskunskap.
 Yderligere US $ 1 million investeret i uddannelse af teknikere og
 overførsel af forvaltningen viden.
 
 "Kina, som fortsätter att utvecklas mycket raskt, har stort behov av
 elkraft. Efterfrågan på driftsäkra generatoraggregat är mycket stor.
 Dessa kompletterar och ersätter ibland det fasta elnätet. Volvo Penta
 har stor möjlighet att växa på den kinesiska marknaden", säger Staffan
 Jufors, verkställande direktör vid AB Volvo Penta. "Kina, som
 fortsætter med at udvikle sig meget hurtigt, har et stort behov for
 magt. Efterspørgslen for pålidelige generatoranlæg er meget store.
 Disse supplere og erstatte nogle gange elnettet. Volvo Penta har et
 stort potentiale til at vokse på det kinesiske marked," siger Staffan
 Jufors, Administrerende direktør for AB Volvo Penta.
 
 Ny anläggning Ny bygning
 Joint-venture bolaget, Wuxi Da-Hao Power Company, skall nu bygga en
 helt ny monteringsfabrik med kapacitet på 5.000 motorer årligen, med
 4.000 enheter per år som mål på fem års sikt. Joint-venture, Wuxi Da-
 Hao Power Company, bygger nu en ny samlefabrik med en kapacitet på
 5.000 motorer om året, med 4.000 enheder om året, som er rettet mod
 fem år frem. Anläggningen, som omfattar totalt 15.000 kvadratmeter,
 skall preliminärt vara klar för produktion i januari år 2000..
 Anlægget, der omfatter i alt 15.000 kvadratmeter, er foreløbig
 planlagt til at begynde produktionen i januar 2000. Volvo Pentas
 dieselmotorer för generatordrift skall monteras i och distribueras
 från anläggningen. Volvo Penta's diesel generator operation, der skal
 monteres i og distribueres fra anlægget.
 
 Teknik- och systemöverföring Teknologi og System Transfer
 Volvo Penta ingick för två år sedan ett samarbetsavtal med Wuxi Sida
 Industrial Enterprise Company inför etablerandet av en
 monteringsanläggning. Volvo Penta var for to år siden en
 samarbejdsaftale med Wuxi Sida Industrial Enterprise Company for
 etableringen af ​​en samlefabrik.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Karl Erik Christense~ (15-03-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karl Erik Christense~
 | 
 Dato :  15-03-11 16:55
 | 
 |  |  |  |  | 
  Viggo (16-03-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Viggo
 | 
 Dato :  16-03-11 07:41
 | 
 |  | 
 
            On 15 Mar., 16:55, Karl Erik Christensen <karle...@none.invalid.com>
 wrote:
 > On 15-03-2011 11:58, Viggo wrote:
 >
 > > Vil lige høre Harding om
 >
 > Kan du ikke se forfatterens navn inden du læser indlæget?
 >
 > Det er der da vist flere der gør - og springer over indlæg af visse
 > forfattere.
 >
 > Karl Erik.
 >
 > --http://dmwebdesign.dk-  DM i Webdesignhttp://www.tyveri-check.dk-  Snyd tyven før han snyder dig!http://webdesign.ranunkelvej.com-  Artikler om webdesign
 Hej Karl Erik ... kunne du uddybe dit svar til mig da jeg ikke rigtig
 forstår ville skrive et indlæg til Hardings kritik af Kinesiske
 produkter som ha kalder bondejern selv om han lovpriser Volvo Penta
 som nettop er produceret på en fabrik der ude.. skal siges det er
 første indlæg i dette fine forum.
 Viggo
            
             |  |  | 
  HO (17-03-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : HO
 | 
 Dato :  17-03-11 06:32
 | 
 |  | "Viggo"  skrev i meddelelsen
 news:0a09fe69-ca19-4a3b-8052-ee25b641ba1c@a28g2000vbo.googlegroups.com...
 >>Hej Karl Erik ... kunne du uddybe dit svar til mig da jeg ikke rigtig
 >>forstår ville skrive et indlæg til Hardings kritik af Kinesiske
 >>produkter som ha kalder bondejern selv om han lovpriser Volvo Penta
 >>som nettop er produceret på en fabrik der ude.. skal siges det er
 >>første indlæg i dette fine forum.
 >>Viggo
 Hej Viggo
 Velkommen til denne nyhedsgruppe.
 Det Karl Erik mener, er at du efterhånden lærer hvilke personers indlæg du
 bare skal hoppe over.
 
 Nogle enkelte personers indlæg er ofte det rene vås, og er klippet og
 klisteret rundt fra nettet.
 En enkelt bruger af denne gruppe, bruger mest sine indlæg til at gøre sig
 gammelklog, og bedre vidende.
 Og gud nåde og trøste dig, hvis du har en anden mening.
 Men det lærer du efterhånden.
 Heldigvis er 99,99% rare og flinke skribenter.
 mvh
 Hans
 
 
 
 |  |  | 
  Harding E. Larsen (17-03-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Harding E. Larsen
 | 
 Dato :  17-03-11 03:56
 | 
 |  | Hej Viggo,
 
 Velkommen i gruppen.
 Ordet "Bondejern" er et slangord i smedekredse for noget ikke nærmere
 specificeret stål, i stil med dit "jern er jern".
 Heldigvis er metaller og deres sammensætninger meget mere komplext.
 Der er lavet standarder for både fremstilling og bearbejdninger ned i
 mindste detalje.Der er opbygget kvalitetssystemer og metrologiske
 systemer som skal følges for at kunne opnå den ønskede kvalitet. Der
 er lavet designmanualer med beskrivelser for hvordan et materiale
 udnyttes optimalt i de forskellige konstruktionssammenhæng o.s.v.
 I det sammenhæng jeg brugte ordet bondejern var det ved en
 fakeproduktion af nogle flymotorer. Firmaet der havde licencerne til
 fremstillingen havde trukket sig ud af Kina p.g.a. uoverensstemmelser
 netop omkring kinesernes mangler på området og selvfølgelig også over
 at de ikke ønskede at udlevere deres patenter på området.
 Derfor rystede det den del af fremstillingsverdenen at kineserne
 tillod sig at markedsføre fakeproduktet. Heldigvis blev det stoppet
 omgående.
 
 Kineserne har en helt anden kultur og manglende baggrund i forhold til
 vores kvalitetssystemer; men de er meget villige til at lære.
 
 Mange steder i Kina er der begrænset fokus på kvalitet og kontrol.. Til
 gengæld er der afgjort mulighed for at opnå en god kvalitet i Kina,
 hvis man arbejder seriøst med kontrol både før, under og efter en
 produktion. For at kunne det, skal der oplæres og auditeres af lokale
 inspektører, så de kender de standarder der skal arbejdes efter.
 Det er helt tydeligt, at de kinesiske arbejdere i produktionen ved, at
 der udefra kommer inspektører og kigger deres arbejde efter, og at
 denne kontrol gør en forskel. Denne tilstedeværelse giver kineserne
 mulighed for at justere produktionen, indtil de rammer den ønskede
 kvalitet. Derfor er konstant overvågning en nødvendighed, og den giver
 et godt resultat, når man først har fået produktionerne justeret til.
 
 Helt konkret ser man på den enkelte opgave og spotter, hvor kvaliteten
 kan blive et problem. Herefter udvælgers den rette inspektør til
 jobbet og giver ham en grundig briefing, inden opgaven iværksættes.
 I tilfældet med Volvo som du omtaler, har Volvo den kontrolekspertise
 som produktions- og fremstillingsvirksomheder ofte ikke har selv.
 Samtidig har Volvo adgang til standarder og specialister for mange
 forskellige produktionsformer. På den måde sørger de for, at kunderne
 får den kvalitet, som de har bestilt hos den kinesiske virksomhed.
 
 Manglende information og svingende kvalitet går hånd i hånd i
 kinesiske virksomheder, når informationer om den ønskede kvalitet,
 ikke når helt ud i værkstederne. Her kender den enkelte medarbejder
 ikke kundens kvalitetskrav og forventninger. Det er derfor Vovlos
 opgave at være på stedet og bidrage til, at virksomheden og
 medarbejderne har de informationer, der er nødvendig for at levere i
 den foreskrevne kvalitet.
 Det kan indimellem være en stor fordel, at Volvo selv kan anvise i
 værkstedet, hvordan arbejdet skal udføres, og hvordan tingene skal se
 ud. De kan samtidig påtale, hvis medarbejderne mangler de rette
 redskaber for at udføre en opgave optimalt. På den måde optimerer de
 også produktionsprocesserne for den kinesiske virksomhed.
 
 I artiklen du har vedhæftet, fremgår det, at den er fra før år 2000 og
 at anlæggene skal producere generatoranlæg til intern brug i Kina.. Jeg
 synes ikke at det i artiklen omtales at de laver 2- 3 cylindrede
 motorer for export.
 
 Prisdannelse over for slutkunden, som du nævner, har nok ikke så stor
 baggrund i købsprisen; men det kunne være at om motoren var blevet
 fremstillet i Sverige, havde prisen været meget højere, Det er der jo
 mange grunde til.
 Da jeg  skiftede motor i min båd ville jeg have haft en Volvo 2020;
 men der var 40 dages leveringstid i Tyskland, hvor vi lå med en total
 ødelagt motor.
 Mortorværkstedet foreslog at installere samme type motor som Volvo
 2020, blot at den bar malet blå og der stod Perkins på den.
 Volvo købte motorerne fra Perkins og malede dem blot grønne oven på
 den blå farve. På bådudstillinger har jeg sågar set at
 Perkinsmarkaterne fortsat sad på.
 Prisen for motoren i Danmark var dengang 72.000,- i Tyskland kostede
 den 45.000,- DKR.
 Skal man skifte motor nu er det værd at kontakte et firma i England
 der hedder Marinewise. Deres priser ligger i begyndelsen af 30.000,-
 og motorerne leveres på pal til den danske adresse.
 
 Mvh/Harding
 
 
 
 On 15 Mar., 11:58, Viggo <Pe...@bpr-dk.com> wrote:
 > Vil lige høre Harding om det udsagn om bondejern  " hvilket der ikke
 > findes " jern er jern og at Kineserne ikke kan lave kvalitet også
 > gælder for Volvo da deres 2 og 3 cylinder motor siden begyndelsen af
 > dette århundrede er produceret i Kina........ se artikel hentet på
 > Volvos hjemmeside.... for så står verdenen da ikke mere.... egentligt
 > underligt at prisen på Volvo Penta ikke blev billiger da de skiftede
 > til billiger arbejdes kraft....?
 >
 > Volvo Penta er nu begyndt at bygge en fabrik i Wuxi, Kina for
 > montering og distribution af dieselmotorer og generatoranlæg.
 > Investeringen uppgår till USD 9 miljoner i joint-venture bolaget, där
 > Volvo Penta svarar för 70 procent och resten finansieras av Wuxi
 > Diesel Engine Works. Investeringen beløber sig til US $ 9 millioner i
 > joint venture-selskab, som Volvo Penta er ansvarlig for 70 procent og
 > resten finansieres af Wuxi dieselmotor Works. Ytterligare USD 1 miljon
 > satsas på utbildning av tekniker och överföring av ledningskunskap.
 > Yderligere US $ 1 million investeret i uddannelse af teknikere og
 > overførsel af forvaltningen viden.
 >
 > "Kina, som fortsätter att utvecklas mycket raskt, har stort behov av
 > elkraft. Efterfrågan på driftsäkra generatoraggregat är mycket stor.
 > Dessa kompletterar och ersätter ibland det fasta elnätet. Volvo Penta
 > har stor möjlighet att växa på den kinesiska marknaden", säger Staffan
 > Jufors, verkställande direktör vid AB Volvo Penta. "Kina, som
 > fortsætter med at udvikle sig meget hurtigt, har et stort behov for
 > magt. Efterspørgslen for pålidelige generatoranlæg er meget store.
 > Disse supplere og erstatte nogle gange elnettet. Volvo Penta har et
 > stort potentiale til at vokse på det kinesiske marked," siger Staffan
 > Jufors, Administrerende direktør for AB Volvo Penta.
 >
 > Ny anläggning Ny bygning
 > Joint-venture bolaget, Wuxi Da-Hao Power Company, skall nu bygga en
 > helt ny monteringsfabrik med kapacitet på 5.000 motorer årligen, med
 > 4.000 enheter per år som mål på fem års sikt. Joint-venture, Wuxi Da-
 > Hao Power Company, bygger nu en ny samlefabrik med en kapacitet på
 > 5.000 motorer om året, med 4.000 enheder om året, som er rettet mod
 > fem år frem. Anläggningen, som omfattar totalt 15.000 kvadratmeter,
 > skall preliminärt vara klar för produktion i januari år 2000.
 > Anlægget, der omfatter i alt 15.000 kvadratmeter, er foreløbig
 > planlagt til at begynde produktionen i januar 2000. Volvo Pentas
 > dieselmotorer för generatordrift skall monteras i och distribueras
 > från anläggningen. Volvo Penta's diesel generator operation, der skal
 > monteres i og distribueres fra anlægget.
 >
 > Teknik- och systemöverföring Teknologi og System Transfer
 > Volvo Penta ingick för två år sedan ett samarbetsavtal med Wuxi Sida
 > Industrial Enterprise Company inför etablerandet av en
 > monteringsanläggning. Volvo Penta var for to år siden en
 > samarbejdsaftale med Wuxi Sida Industrial Enterprise Company for
 > etableringen af ​​en samlefabrik.
 
 
 
 |  |  | 
  Peter Lauridsen (21-03-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Lauridsen
 | 
 Dato :  21-03-11 01:05
 | 
 |  | On Mar 17, 10:56 am, "Harding E. Larsen" <hardinge.lar...@gmail.com>
 wrote:
 > Hej Viggo,
 > ...
 > Kineserne har en helt anden kultur og manglende baggrund i forhold til
 > vores kvalitetssystemer; men de er meget villige til at lære.
 >
 Man skal være opmærksom på, at vi i Danmark stort set kkke kan
 producere mere. Alt laves i østeuropa og fjernøsten. Man kan derfor
 ikke tale om kvalitet af danske produkter. Vi kontrollerer det vi
 importerer. På Bådmessen i Bella Center var det ikke de danske
 importører der kendte reglerne om CE-mærkning af fritidsfartøjer. Det
 var de kinesiske eksportører der sørgede for den.
 
 I Kina fremstiller de alt, f.eks. højkvalitets produkter som
 rumrakketter, computere, de gængse bilmærker osv.
 Det er derfor noget vrøvl at sige, at Kina ikke har forstand på
 kvalitet.
 
 
 |  |  | 
  Harding E. Larsen (21-03-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Harding E. Larsen
 | 
 Dato :  21-03-11 06:46
 | 
 |  | Den tror jeg lige vi skal have rettet den ud.
 
 For det første blander du kvalitetssystemer baseret på baggrund af
 standarder sammen med CE-mærkning.
 Der er noget af en kløft.
 
 For at en genstand skal have CEmærkning er det fabrikanten af maskinen
 der er ansvarlig for at CE-mærkningen gennemføres. CE-mærkning er
 fabrikantens erklæring om at maskinen, efter hans bedste
 overbevisning, lever op til gældende EU-regler.
 Normalt er det fabrikanten; men det kan også være importøren ved
 import fra 3. lande.
 Kort beskrevet skal fabrikanten:
 Fremstille en sikker maskine.
 Dokumentere dette i et teknisk dossier.
 Underskrive overensstemmelseserkleringen.
 Sætte mærkeplade og CE-mærke på.
 
 Kina, er er et stort land med mange mennesker og mange virksomheder
 der fremstiller mange ting af megen forskellig kvalitet, som du
 skriver de fremstiller alt.
 Jeg har lige været i Vietnam og ganske naturligt kommer man ind på at
 tale om deres mange knallerter.
 M.h.t. kvalitet sagde de: Der er Honda som nr 1. derefter Peugeot og i
 bunden de kinesiske. De kinesiske koster kun 1/3 af de andre; men se
 på værkstederne langs vejene, her står kun de kinesiske til
 reparation. Kvaliteten er betydelig dårligere.
 
 Mvh/Harding
 
 On 21 Mar., 08:04, Peter Lauridsen <p...@vip.cybercity.dk> wrote:
 > On Mar 17, 10:56 am, "Harding E. Larsen" <hardinge.lar...@gmail.com>
 > wrote:> Hej Viggo,
 > > ...
 > > Kineserne har en helt anden kultur og manglende baggrund i forhold til
 > > vores kvalitetssystemer; men de er meget villige til at lære.
 >
 > Man skal være opmærksom på, at vi i Danmark stort set kkke kan
 > producere mere. Alt laves i østeuropa og fjernøsten. Man kan derfor
 > ikke tale om kvalitet af danske produkter. Vi kontrollerer det vi
 > importerer. På Bådmessen i Bella Center var det ikke de danske
 > importører der kendte reglerne om CE-mærkning af fritidsfartøjer. Det
 > var de kinesiske eksportører der sørgede for den.
 >
 > I Kina fremstiller de alt, f.eks. højkvalitets produkter som
 > rumrakketter, computere, de gængse bilmærker osv.
 > Det er derfor noget vrøvl at sige, at Kina ikke har forstand på
 > kvalitet.
 
 
 
 |  |  | 
 |  |