Mobilsnak
Fra : Golf2

Dato : 14-03-11 08:47

Hej gruppe

et lidt fjollet spørgsmål, men det gælder et væddemål:
Må man tale i mobiltelefon mens man kører på knallert 30?
Ja, ja et fjollet spørgsmål

Fra : emjeppesen

Dato : 14-03-11 09:50

Golf2 skrev:

>et lidt fjollet spørgsmål, men det gælder et væddemål:
>Må man tale i mobiltelefon mens man kører på knallert 30?

Hvis det er håndfrit er der ikke noget i vejen for det.

>Ja, ja et fjollet spørgsmål

Hilsen emj

Fra : Golf2

Dato : 14-03-11 12:21

Man hvad hvis det ikke er håndfrit? Altså med knoglen i den ene hånd og den
anden hånd på styret?

Fra : emjeppesen

Dato : 14-03-11 12:39

Golf2 skrev:

>Man hvad hvis det ikke er håndfrit? Altså med knoglen i den ene hånd og den
>anden hånd på styret?

Det er naturligvis forbudt.
Se evt. her.
http://www.dkfritidbil.dk/love_regler/mobiltelefon.htm

Hilsen emj

Fra : scootergrisen

Dato : 18-03-11 14:21

> http://www.dkfritidbil.dk/love_regler/mobiltelefon.htm

I følge linket ser det ud til at være ulovligt.
Og det er også ulovligt at køre med sin mobiltelefon i lommen og snakke
med headset. Den skal være monteret på køretøjet står der.

Hvilket jo er total urealistisk at folk på scootere skulle købe en
mobiltelefonholder og montere den på scooteren også skal den sidde der i
regnvejr og ligende.
Og hvad så hvis man bruger trådløst headset og glemme sin mobil og den
bliver stjålet.
Eller hvis rystelser og vejbump får telefonen til at hoppe ud af holderen.

Det jo bare typisk dansk lovgivning der skal gøre alle og alt ulovligt.
Hvis man monter en holder på instrumentpanelet så står der sikkers også
et sted i loven at det er ulovligt for at kan man ikke se speedometeret.

Fra : emjeppesen

Dato : 18-03-11 14:39

scootergrisen skrev:

>Hvilket jo er total urealistisk at folk på scootere skulle købe en
>mobiltelefonholder og montere den på scooteren også skal den sidde der i
>regnvejr og ligende.

Det har jeg da tænkt mig, at jeg ville prøve. Ikke for at snakke i
telefon, men for at kunne følge med på min navigation.

Hilsen emj

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 08-04-11 18:30

Den 18-03-2011 14:21, scootergrisen skrev:

> Det jo bare typisk dansk lovgivning der skal gøre alle og alt ulovligt.

ja vi er sgu ved at have svenske tilstande ... det er mig nogen gange en
gåde

> Hvis man monter en holder på instrumentpanelet så står der sikkers
> også et sted i loven at det er ulovligt for at kan man ikke se
> speedometeret.

jamen det tror jeg bare man skal gøre der kommer lige en ny tråd som du
måske gider se på

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 08-04-11 18:34

Den 14-03-2011 12:20, Golf2 skrev:

> Man hvad hvis det ikke er håndfrit? Altså med knoglen i den ene hånd og den
> anden hånd på styret?

som skrevet nej - men det ville da også være rablende sindssygt
hvis du lige pludselig for brug for bremse hårdt op .. så er det jo ikke
skide smart at den hånd du skal bremse med sider oppe ved øret - jeg er
selv lige kommet hjem fra Brugsen og skulle ud på hoved vejen - ja spørg
mig ikke hvor jeg havde mine tanker men der var en del trafik fra den
ene side som jeg ventede på at skulle forsvinde også det begyndte jeg
til herrens pris at køre ud ude at se mig til DEN ANDEN side - hvad jeg
dog så gjorde pr refleks men efter jeg var kommet i gang der kom så 3
biler i røve på hinanden - men det må man gi min discount kværn den har
satme gode bremser

Fra : Per

Dato : 19-03-11 17:02

Golf2 wrote:
> Hej gruppe
>
> et lidt fjollet spørgsmål, men det gælder et væddemål:
> Må man tale i mobiltelefon mens man kører på knallert 30?
> Ja, ja et fjollet spørgsmål

Det er bestemt ikke et fjollet spørgsmål

Nej du må ikke benytte håndholdt mobiltelefon på en knallert. Du må heller
ikke benytte håndholdt mobiltelefon på en cykel.

Færdselsloven §55a - bemærk: "førere af køretøjer"

Mvh. Per