Ny Holdingtank !
Fra : Ukendt

Dato : 13-03-11 18:26

Hej !

Hvilken materiale er bedst at lave en ny holdingtank i ?

Mvh. Per

Fra : Per Kaaber

Dato : 13-03-11 18:52

Per. forklarede:
> Hej !
>
> Hvilken materiale er bedst at lave en ny holdingtank i ?
>
> Mvh. Per

Skal den special tilpasses, ville jeg fremstille den i rustfri.

--
Venlig hilsen

Per A Lot
Helmsman 35

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-11 20:02

Hej !

Ja det skal den !

Hvem kan lave sådan en ?

Per

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 13-03-11 13:38

Gør Google til din ven, prøv at søge på: "fremstilling rustfrie
beholdere", eller prøv i din omgangskreds om der ikke findes en
rustfri smed.
Det gør ikke noget at den du vælger har en del kendskab til hvordan
man lave en holdingtank, for det er vigtigt at indholdet kan løbe ud
og uden nogen ophobning i tanken. samt at rørstudsene er placeret
således at tanken er nem at rense.
Det bedste er at dækstilslutningen er lige over bundafløbet, således
at du i værste fald kan bidrage med en pind der når fra dæk og ud
gennem bundhullet i direkte linie ned i vandet.
Ligeledes er udluftninge væsentlige.

Mvh/Harding

Fra : steffen skov

Dato : 15-03-11 17:33

O-Høj
Find en lokal TIG-svejser, det er meget billigere. Som Harding skriver, så
sørg for at få placeret alle indløb og afløb med om"tanke". Læs evt. min
oplevelse i 2009. Se linket og afsnittet: 24.12.2009 kl. 15:00 (det er ikke
instruktivt i konstruktion, men skræmmende i vedligeholdelse).
http://www.steffenskov.dk/23590392
Hilsen Steffen