Kan ikke oploade en enkelt index.htm ved m~
Fra : Georgia

Dato : 13-03-11 17:02

Jeg er en smule frustreret.

Det eneste jeg vil, er at lave en forside på mit hjemmeside der
siger at hjemmeside er under udarbejdelse og en tlf-nummer man
kan ringe på når man har et spørgsmål.

Jeg har lavet en enkelt forside (tak til html.dk) og den ser godt
ud når jeg åbner den i Safari.

Men jeg havde meget problemer med at få forbindelse met
webhotellet og min computer, og da det endelig lykkedes, blev min
fil overfort som txt, og ikke som web (html?) sådan det ikke
kunne bruges til noget.

Nu forsøger jeg allerede 3 dage at gør det men, det er ikke så
nemt som man fortæller her og ved DanDomain (som faktisk rigtig
prøvede at hjælpe mig man ikke kunne finde problemet.)

Hver gang oplever jeg mindre problemer som jeg til sidst kan
løse, men det føler som om jeg opfinder et hjul hver gang på
nyt.

Er der nogen, helst med forstand på Mac (fordi der er jeg
nybegynder i)som gider at hjælpe mig?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-03-11 18:49

13 Mar 2011 16:01:42 GMT skrev Georgia:

>Men jeg havde meget problemer med at få forbindelse met
>webhotellet og min computer, og da det endelig lykkedes, blev min
>fil overfort som txt, og ikke som web (html?) sådan det ikke
>kunne bruges til noget.

Du skal sætte din FTP-klient til at overføre som "Binær" - ikke som
ASCII, eller hvad der nu er af andre muligheder.
--
Venlig hilsen Kurt Hansen

Ægte mod er at kalde en spade for en spade,
også når man taler med spaden selv ...

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-03-11 20:01

Det burde ikke være nødvendigt da html jo er tekst. Binære filer er
f.eks. billeder eller exefiler.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 13-03-11 20:13

Jens Peter Karlsen skrev den 13-03-2011:
> Det burde ikke være nødvendigt da html jo er tekst. Binære filer er
> f.eks. billeder eller exefiler.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

FTP programmer har sædvanligvis en auto indstilling for filtype upload.
Det eneste man skal være opmærksom på, er at egentlige cgi programmer
(perl f.eks.) skal uploades som binære, selv om de er tekst. (Men det
kan de fleste FTP programmer vist også selv finde ud af).
I hvert fald skal HTML uplodes som tekst (ASCII i visse FTP) - ikke som
binær.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-03-11 10:56

Er dette ikke mere for at de skal blive markeret som eksekverbare på
*nix servere? På en Windows server vil der ikke skulle sættes
specifikke rettigheder (det fås fra filtypen/mimetypen)

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 14-03-11 13:44

Jens Peter Karlsen kom med følgende:
> [...]
> *nix servere? På en Windows server vil der ikke skulle sættes
> specifikke rettigheder (det fås fra filtypen/mimetypen)

Det har vist ikke noget med rettighederne at gøre.
Jeg har mere en fornemmelse af at det er SSI, der læser filer som
binære data, selv om koden der står i dem er tekst. Men jeg har aldrig
set en forklaring - blot set mange gange, og oplevet at sådan er det.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-03-11 18:13

Sun, 13 Mar 2011 20:13:14 +0100 skrev Birger Sørensen:

>I hvert fald skal HTML uplodes som tekst (ASCII i visse FTP) - ikke som
>binær.

Jeg skal beklage at/hvis jeg har misformeret. Jeg uploader altid som
binær og har ingen problemer med *.html, *.css, *.inc m.fl.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-03-11 20:07

Nu skriver du ikke hvilken FTP klient du bruger men prøv at se efter
om der i indstillinger er sat en automatisk omdøbning af tekst filer.
Du burde også kunne bruge klienten til at omdøbe filen på serveren til
den korrekte endelse.

Regards Jens Peter Karlsen.