De sidste troldmænd
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-03-11 18:29

The Economist 12. marts bringer en anmeldelse
af en ny bog, "The Clockwork Universe: Isaac Newton,
the Royal Society, and the Birth of the Modern World".

Bogen beskriver betydningen af det arbejde der
blev udført af mænd som Newton, Kepler og Liebnitz i
1600-tallet og som udgør grundlaget for det
moderne videnskabeligt baserede verdenssyn.
Anmeldelsen slutter:

"[...] for many of the fledgling scientists,
their conviction that the universe was an
orderly place sprang from their religious belief.
Newton intended his great system of the world
as a tribute to a dazzlingly deft geometer-god.
When others took it to suggest that, once the
universal clockwork was wound up there would
be no further need for divine intervention
to keep the planets in their orbits, he was
dismayed. Like many revolutionaries, he
perhaps did not comprehend the full extent
of what he had helped to unleash."

Læs hele anmeldelsen her:
http://www.tinyurl.dk/25609

Hastigt til biblioteket

X-postet til dk.videnskab
--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : jahnu

Dato : 13-03-11 01:08

On Sat, 12 Mar 2011 18:29:01 +0100, Jørgen Farum Jensen
<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>to keep the planets in their orbits, he was
>dismayed. Like many revolutionaries, he
>perhaps did not comprehend the full extent

Det kræver intet andet en ganske almindelig sund fornuft og begavelse
at forstå, at når der er et ur, er der også en urmager. Det behøver
man ikke være religiøs for at forstå. Universet er som et gigantisk
urværk. Ja, det er sandelig planeterne, der måler tiden for os.

-- men, men det hele startede fra en bunke kemikalier helt af sig
selv. Det har jeg selv lært i skolen, og nu er der kommet en fin bog
ud om det.

En bog bliver udgivet af en eller anden snotdum ateist, og straks
jubler Jørgen og klapper i sine små hænder. hahaha :) Hvor dum kan
man blive?

Moderne mennesker bliver indoktrineret med ideen om, at menneskeheden
er blevet mere og mere klog og vidende, men sandheden er, at
menneskeheden er blevet mere og mere uvidende og indskrænket om de
vigtige spørgsmål i livet. Den moderne kultur er avanceret i
teknologi og videnskab, men hvad angår at leve i samklang med naturen
og hendes indbyggere og forstå sig selv og målet med livet og at have
fred i sindet, er det moderne menneske mere primitivt end nogensinde
før. Og det er kun at forvente i den nuværende Kali-yuga - stridens og
hykleriet tidsalder. Det kan direkte observeres at hver generation er
dummere og mere tanketom end den foregående. Heldigvis er naturen i
gang med at ryste denne skadelige, afstumpede, destruktive kultur af
sig.

Vi vil i nær fremtid opleve en voldsom øgning af krig,
naturkatastrofer, sygdom, psykisk lidelse og anden elendighed. Og der
er intet videnskaben kan gøre for at dæmme op for de elendigheder.

Det er kun Krishnas navn, der kan redde en. I fremtiden vil folk takke
Hare Krishna for at have fortalt folk sandheden og måske reddet
verden. Det er forudsagt i Vedaerne, at der i denne mørkets tidsalder
vil være en gylden periode på 10.000 år (det sker kun hver tusinde
Kali-yuga, dvs. hver 4.320 milliarder år). En ny tidsalder af
Gudsbevidsthed vil rejse sig fra ruinerne af den nuværende Coca-cola
civilisation, der er i gang med at blive udryddet af naturen. Vi har
ikke set det værste endnu. Langt fra. Fra nu af bliver det kun værre
og værre. Og det er ikke noget, man behøver at tage mit ord. Det vil
blive smerteligt klart for enhver i den kommende tid.

Krishna siger:

Hvis du bliver bevidst om Mig, vil du gennem Min nåde overkomme alle
de forhindringer, der er forbundet med betinget liv. Hvis du der i mod
ikke arbejder i en sådan bevidsthed, men handler gennem det falske ego
uden at lytte til Mig, vil du blive fortabt. (Bg 18.58)

Fra : Leif Neland

Dato : 13-03-11 17:56

Den 13-03-2011 01:08, jahnu skrev:
> bla bla bla
>
> Det er kun Krishnas navn, der kan redde en.
>
>bla bla bla

Du har ved en fejl kommet til at x-poste i dk.videnskab

Nøjes for fremtiden at poste i dk.livssyn.overtro

Leif

Fra : jahnu

Dato : 14-03-11 01:51

On Sun, 13 Mar 2011 17:56:19 +0100, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:

>Du har ved en fejl kommet til at x-poste i dk.videnskab

Hvad rager det mig...

>Nøjes for fremtiden at poste i dk.livssyn.overtro

Krishna siger:

Af al skabelse er Jeg begyndelsen og enden tillige med midten, O
Arjuna. Af alle videnskaber er Jeg videnskaben om selvet, og blandt
logikere er Jeg den afgørende sandhed. (Bg 10.32)

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 14-03-11 16:10

On Mon, 14 Mar 2011 06:20:36 +0530, jahnu wrote in dk.videnskab
<4epqn65hob1064ee5osu7dkf5d2s3vbh0m@4ax.com>:

>Af al skabelse er Jeg begyndelsen og enden tillige med midten, O
>Arjuna. Af alle videnskaber er Jeg videnskaben om selvet, og blandt
>logikere er Jeg den afgørende sandhed. (Bg 10.32)

At en tekst indeholder ordet videnskab, gør den ikke til videnskab.
--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : jahnu

Dato : 14-03-11 01:51

wrote:

>Du har ved en fejl kommet til at x-poste i dk.videnskab

Nåh, det var nok synd, hva? Pas på du ikke begynder at græde :)

Fra : tkruse

Dato : 25-03-11 21:11

On 12 Mar., 18:29, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> Anmeldelsen slutter:
>
> "[...] For mange af de spirende forskere,
> deres overbevisning om, at universet var en
> velordnet sted sprang fra deres religiøse overbevisning.
> Newton bestemt hans store system af verden
> som en hyldest til en blændende behændig Geometer-gud.
> Når andre tog det at foreslå, at når først
> universelle urværk var afviklet, ville der
> ikke længere være behov for guddommelig indgriben
> at holde planeterne i deres baner, han var
> bestyrtet. Ligesom mange revolutionære, han
> måske ikke forstå det fulde omfang
> af, hvad han havde været med til at frigøre. "

mon Kristus steg til et velordnet sted
et sted hvor man deler alt imellem sig
som skriften anbefaler
det er jo også underligt , at os som er født ved denne jord , ikke
ejer så meget som en skefuld af den jord vi er født ved
og de private kan heller ikke regne med at de har råd til at beholde
deres hus og jord
altid stres og angst
ja man skulle næste tro at jorden kunne slå revner ved de psykiske
kræfter fra stres og angst og frygt
ville et hus og et stykke jord der er dit og fri for alt slags
skat,,, ,stabilisere jorden og harmonien

Fra : tkruse

Dato : 26-03-11 10:46

On 26 Mar., 04:19, Jahnu <ja...@pamho.net> wrote:
> [...]
> ikke arbejder i en sådan bevidsthed, men handler gennem det falske ego
> uden at lytte til Mig, vil du blive fortabt. (Bg 18.58)

eneret,,har du til at være EN
du kender EN,,ved at være EN
EN ser måske ud i elendighedens horisont fyldt med uro og opstød fra
den sure mavesøg
men EN ved også at han naturligt har en blid numse
og ovenover numse er søen
sur som helvededs ild ,,og næsen lugter svovl gasser som gamle aag
men numsen som bære det hele er blød og blid
men kan man nu med sindet springe den sure mavesøg over
og gå til numsens blide rige
vil mavensøen føle sig stimuleret og næse dufte rose
kan denne kemiske forvandling skabes med sindet alene , du ENE
EN ??????