Andagt: De spiste af landets frugt det år
Fra : Ole Madsen

Dato : 12-03-11 08:46

Morgen og aften, CH Spurgeon

C. H. Spurgeon's
Morgen og aften

Januar

01/01/AM

'De spiste af Landet Kanaans frugt det år..'-Joshua 5:12

Israels trættende vandringer var helt ovre, og det forjættede land var
opnået. Ikke mere flytte telte, bidende slanger, fjendtlige Amalekitter, det
hylende ørkenlandskab: de kom til landet som flød med mælk og honning, og de
spiste af det gamle korn af landet. Måske dette år, kære kristen leder, må
dette være dit eller mit tilfælde. Glædelig er udsigten, og hvis troen er
aktiveret til bevægelse, så vil den give ubegribelig glæde.

At være med Jesus i den hvile der venter for Guds folk, er virkelig et
glædeligt håb, og at forvente denne herlighed så hurtigt er dobbelt fryd.
Vantro ryster over Jordan, som stadig ruller mellem os og det velsignede
land, men lad os være forvisset om, at vi har allerede erfaret flere plager
end død, i værste fald kan gøre os. Lad os forlade enhver frygtfuld tanke,
og lovsynge med stor og umådelig glæde, til udsigten, at i dette år, vil vi
begynde med at være "for evigt med Herren."

En del af mængden vil dette år blive tilbage på jorden, for at tjene deres
Herre. Hvis dette skulle falde i vores lod, så er der ikke nogen grund til
at dette nye års tekst, ikke skulle være sandt. "Vi som har troet indgår i
hvilen." Helligånden er panten på vores arv; Han giver os "herlighed begyndt
herneden." I himmelen er de sikre, og så er vi bevarede i Kristus Jesus; der
triumfere de over deres fjender, og vi har sejre også. De himmelske ånder
nyder fællesskab med deres Herre, og dette er ikke os nægtet; de hviler i
hans kærlighed, og vi har fuldkommen fred i ham: de synger hans lovsang, og
det er vores privilegie at velsigne ham også.

Vi vil dette år samle himmelsk frugt på jordisk grund, hvor tro og håb har
gjort ørkenen som Herrens have. Mennesker spiste engleføde i dage henfaldne,
og hvorfor ikke nu? O, for nåde at ernæres ved Jesus, og så at spise af
frugten af Kanaans land dette år!

Fra : Shapescare

Dato : 12-03-11 02:23

On Mar 12, 8:46 am, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> herneden." I himmelen er de sikre, og s er vi bevarede i Kristus Jesus; der
> triumfere de over deres fjender, og vi har sejre ogs . De himmelske nder
> nyder f llesskab med deres Herre, og dette er ikke os n gtet; de hviler i
> hans k rlighed, og vi har fuldkommen fred i ham: de synger hans lovsang, og
> det er vores privilegie at velsigne ham ogs .
>
> Vi vil dette r samle himmelsk frugt p jordisk grund, hvor tro og h b har
> gjort rkenen som Herrens have. Mennesker spiste englef de i dage henfaldne,
> og hvorfor ikke nu? O, for n de at ern res ved Jesus, og s at spise af

Er der fremdeles noen som mener at folkemordet i Josvabogen IKKE var
motivert i røveri av gods og gull og land?

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-03-11 23:13

"Shapescare" <farentilmaren@gmail.com> skrev i meddelelsen

Er der fremdeles noen som mener at folkemordet i Josvabogen IKKE var
motivert i røveri av gods og gull og land?

------

landet var bestemt for Israel, sådan er det bare

der er en åndelig verden, samt en krig i den åndelige verden imod Guds
planer, skulle Gud bare sige, too bad, så må jeg lade det hele være som det
er?

jeg kan ikke huske hvilke folk det var der også flyttede mange 100 km for at
være i vejen for Israel, men man må se det som en kamp imellem det gode og
det onde, det onde stiller sig i vejen for Guds planer, og så måtte Israel
gøre noget

der er også en åndelig kamp imod os alle mennesker for at holde et slør for
vores øjne så vi ikke vil eller kan tage imod kærlighed til Guds sandhed og
lade os frelse

KH

Ole

Fra : Shapescare

Dato : 13-03-11 00:06

On Mar 12, 11:12 pm, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> "Shapescare" <farentilma...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:8dd175a3-4247-4527-8152-ba6ecdd62344@u3g2000vbe.googlegroups.com...
>
> Er der fremdeles noen som mener at folkemordet i Josvabogen IKKE var
> motivert i r veri av gods og gull og land?
>
> ------
>
> landet var bestemt for Israel, s dan er det bare
>
> der er en ndelig verden, samt en krig i den ndelige verden imod Guds
> planer, skulle Gud bare sige, too bad, s m jeg lade det hele v re som det
> er?

Han kunne gitt dem et ubebodd land.
Han kunne også ha gitt dem Kanaan uten å myrde alle dem som allerede
bodde der.
Han kunne ha latt dem som allerede bodde der få bli en del av hans
folk.

> jeg kan ikke huske hvilke folk det var der ogs flyttede mange 100 km for at
> v re i vejen for Israel,

Er dette kun en påstand fra deg, eller har du bibelsitater til støtte
for denne din påstand?

> men man m se det som en kamp imellem det gode og
> det onde, det onde stiller sig i vejen for Guds planer, og s m tte Israel
> g re noget

Hvor i Josvabogen står det noe som helst om at de folk Josva og Jahve
utrydder var "onde"?

> der er ogs en ndelig kamp imod os alle mennesker for at holde et sl r for
> vores jne s vi ikke vil eller kan tage imod k rlighed til Guds sandhed og
> lade os frelse

Hvordan kan man elske den judeo-kristne gud når man ikke tror han
eksisterer?
Hvordan kan man tro at den guden som presenteres i Josvabogen
eksisterer?

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-03-11 08:20

> [...]

bodde der.
Han kunne ha latt dem som allerede bodde der få bli en del av hans

-----

du forstår vist ikke pointen af det jeg skriver, Kanaans land var
forudbestemt til Guds formål, og djævelen satte menensker der som var
fjender af Gud til at gøre det besværligt

de ville ikke frivilligt have flyttet sig

> [...]
> at
> v re i vejen for Israel,

Er dette kun en påstand fra deg, eller har du bibelsitater til støtte

---

det er lang tid siden jeg har gjort det studie, så jeg huske det kun som
noget jeg læste i den sammenhæng, det var i forbindelse med at jeg lavede et
stamfædre kort over hele bibelen at jeg opdagede det

så jeg kunske ikke bibelverset, beklager

> [...]
> g re noget

Hvor i Josvabogen står det noe som helst om at de folk Josva og Jahve

at der var andre folk de ikke måtte angribe, men det slutter jeg udfra noget
i mosebøgerne

> [...]

eksisterer?
Hvordan kan man tro at den guden som presenteres i Josvabogen

----

du bliver faktisk bombaderet med beviser hver dag, det ved jeg, fordi jeg
har selv været en ikke troende og oplevet ting som jeg bagefter at jeg kom
til tro, kunne se at det var Gud der var der for mig

han har trøstet mig i yderst svære situationer hvor sorgen bare gik væk, og
jeg undrede mig over at det skete, bare i et øjeblik var det væk, det er
ellers ikke normalt at en så stor nød jeg var i kunne gå væk

jeg er sikker på at der er mange ting je4g endnu ikke har tænkt over var
Gud, men ejg ved at ingen kan leve uden at Gud rækker ud til dem hele livet
igennem, folk kalder det måske bare tilfældigheder, men Guds godhed er ikke
tilfældig, han ser alt i vores liv, han elsker os, og ønsker bare at få lov
til at åbne vores øjne, så vi ser ham som en kærlig Fader, for det er han.

jeg har selv været kristen siden 93 og har ikke fortrudt noget som helst at
komme til tro, han har båret mig igennem 10 år med hårde tider og kan kun
sige at når jeg ikke selv har kunnet klare mig, så har han båret mig på
virunderlig viis, så han er til, og han elsker os.

hvordan skule jeg ellers have blevet hjulpet hvis han ikke var til? hjælpen
kom helel tiden, mange gange når jeg var alene, mennesker har da hjulpet mig
mange gange, men det er fåtallet af gange i forhold til hvor mange gange Gud
har hjulpet mig

KH

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-03-11 12:03

Den 13.03.2011 08:20, skreiv Ole Madsen:

> [...]
> fjender af Gud til at gøre det besværligt
>
> de ville ikke frivilligt have flyttet sig

Fortell oss, hvilken "bibel" er det du leser når du har dette å fortelle?

> [...]
> lavede et stamfædre kort over hele bibelen at jeg opdagede det
>
> så jeg kunske ikke bibelverset, beklager

Jeg betviler at du er istand til å skille mellom drømmer og virkeligheten?

> [...]
> utrydder var "onde"?
>
> -----
>
> at der var andre folk de ikke måtte angribe, men det slutter jeg udfra

Noe hemmeligt? Eller er det bare en drømm?

HM

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-03-11 12:35

"Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i meddelelsen

Harald, jeg gider simpeltjhen ikke spilde tid på at svare dig når du ikke
kan diske op med noget seriøst

KH

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-03-11 15:44

Den 13.03.2011 12:34, skreiv Ole Madsen:

> "Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i meddelelsen
>
> Harald, jeg gider simpeltjhen ikke spilde tid på at svare dig når du
> ikke kan diske op med noget seriøst
Jeg tror ikke det er det som er grunnen, - men det handler jo om tro, -.

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-03-11 16:32

> Den 13.03.2011 12:34, skreiv Ole Madsen:

> Jeg tror ikke det er det som er grunnen, - men det handler jo om tro, -.

ok, jeg misforstår dig måske

jeg svarer i oprindelig tråd

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-03-11 16:36

"Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i meddelelsen
> Den 13.03.2011 08:20, skreiv Ole Madsen:

> Fortell oss, hvilken "bibel" er det du leser når du har dette å fortelle?

Dk1992, Lindberg bibelen, KJV

> Jeg betviler at du er istand til å skille mellom drømmer og virkeligheten?

det er fint for mig at du tror det, men ikke noget jeg tager særligt seriøst
vi skulle alle sammen gerne lære hele livet igennem

> Noe hemmeligt? Eller er det bare en drømm?

der var et folk som Gud sagde til Moses at de ikke skulle angribe, dvs, der
var en grund til ikke at angribe, og sådan er det med hele bibelen, der er
altid en grund til at det står som det gør

jeg tror ikke at Gud befalede Israel at angribe noget land uden grund, det
ligner ikke Gud at gøre sådan noget, spørgsmålet er så altid, forstår jeg
altid det jeg læser? det må vi stille os selv alle sammen, nogle gang kommer
svaret senere i bibelen end det sted vi læser

KH

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-03-11 21:05

Den 13.03.2011 16:36, skreiv Ole Madsen:

> "Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i meddelelsen

> Dk1992, Lindberg bibelen, KJV

Googel viste meg:

http://lds.org/churchmagazines/LI_2007_11_00___00791_170_000.pdf

Jeg skjønner at du bruker en "spesialbibel", og da må du reine med at
dine henvisninger til "bibelen" blir misforstått.

Men det er forsåvidt bra at du tilkjennegir hvilken tro *du* har.

HM

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-03-11 21:22

> [...]
> henvisninger til "bibelen" blir misforstått.
>
> Men det er forsåvidt bra at du tilkjennegir hvilken tro *du* har.

iforståeligt det du siger

KH

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-03-11 21:34

> [...]
>
> Jeg skjønner at du bruker en "spesialbibel", og da må du reine med at dine
> henvisninger til "bibelen" blir misforstått.

DK1992 er den autoriserede
Lindberg bibelen er lavet af præst og teolog i den danske folkekirke Jacob
Christian Lindberg, ven af Grundtvig
KJV, den kender du jo

KH

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-03-11 22:42

Den 13.03.2011 21:33, skreiv Ole Madsen:

> [...]
> Lindberg bibelen er lavet af præst og teolog i den danske folkekirke
> Jacob Christian Lindberg, ven af Grundtvig

Tenk, nå trodde jeg at det var adventistbibelen, men om det er
"kirkebibelen" du sikter til, ja så anbefaler jeg at du leser bedre
neste gang.

HM

Fra : Ole Madsen

Dato : 14-03-11 03:42

> Den 13.03.2011 21:33, skreiv Ole Madsen:

> Tenk, nå trodde jeg at det var adventistbibelen, men om det er
> "kirkebibelen" du sikter til, ja så anbefaler jeg at du leser bedre neste
> gang.

jeg vidste ikke du havde humor

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 14-03-11 11:29

Den 14.03.2011 03:42, skreiv Ole Madsen:

> "Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i meddelelsen

> jeg vidste ikke du havde humor

Den som tar spøk kun som spøk
og alvor kun alvorlig
har skjønnet begge deler like dårlig.

Humbel

Fra : Ole Madsen

Dato : 14-03-11 11:36

> Den 14.03.2011 03:42, skreiv Ole Madsen:

> Den som tar spøk kun som spøk
> og alvor kun alvorlig
> har skjønnet begge deler like dårlig.

det jeg mente var, at du er velkommen til at have din mening, men mere er
det jo ikke, altså din mening, som jeg så ikke er enig i, men jeg respektere
dig da

KH

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-03-11 23:45

Harald Mossige skrev i

> Tenk, nå trodde jeg at det var adventistbibelen,

Hvilken "adventistbibelen" hentyder du til?

Adventisterne har aldrig lavet en egen og særlig bibeloversættelse, så endnu
engang er den "kære" Harald Mossige fuld af løgn.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Ole Madsen