Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rotering af billeder i LR
Fra : Jonas Jalling

Dato : 11-03-11 21:07

Hej,

jeg har lige taget en serie billeder af lidt modeltog. Desværre var
underlaget som toget stod på lidt skævt i forhold til kameraet, hvilket
har resulteret i at alle billederne skulle roteres en smule.
Nu var det heldigvis ikke så mange billeder, så jeg har rettet
allesammen manuelt (det var samme vinkel), men i tilfælde af at det var
mange billeder, findes der så ikke en metode til at rotere flere
billeder på samme tid?

Bemærk at det ikke er 90 graders rotation jeg tænker på.

På forhånd tak
Jonas

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-03-11 21:11

On 11-03-2011 21:07, Jonas Jalling wrote:
> [...]
> billeder på samme tid?
>
> Bemærk at det ikke er 90 graders rotation jeg tænker på.

Jeg vil tro at rotation er en af de ting, du kan vælge at synkronisere
til markerede billeder

Fra : Robert Piil

Dato : 11-03-11 21:36

Den 11/03-11 21.11, Ole Larsen skrev:
> Jeg vil tro at rotation er en af de ting, du kan vælge at synkronisere
> til markerede billeder

Ja, den hører til under 'Crop' og hedder 'Straighten Angle'

http://dl.dropbox.com/u/2044756/Sk%C3%A6rmbillede%202011-03-11%20kl.%2021.35.04.png

--
Robert Piil

Fra : Jonas Jalling

Dato : 13-03-11 10:06

Den 11/03/11 21.36, Robert Piil skrev:

> Ja, den hører til under 'Crop' og hedder 'Straighten Angle'
>
> http://dl.dropbox.com/u/2044756/Sk%C3%A6rmbillede%202011-03-11%20kl.%2021.35.04.png

Tak for hjælpen til jer begge!

Mvh Jonas