Eksperimentel HTML5 Speech-to-text & text-~
Fra : Admin

Dato : 12-03-11 05:08

Her var så nogegt af et godt nok større projekt, som jeg havde i
tankerne til bl.a. DM webdesign.

Virker KUN i Chrome nyeste version (minimum version 10). Der skal sættes
en flag (--speech-to-text, som forklares i link).

Eftersom det er eksperimentelle funktioner og et hack, som benyttes,
virker det kun en gang imellem og jeg blev heller ikke færdig med det af
samme grund. Skulle dog give en idé om, hvad man kan med tale ifht.
computeren. Kan f.eks. bedre tilgængeligheden i AJAX-applikationer.

http://www.webdesigngruppen.dk/temp/html5_tts_stt_google_hack.asp

Brug: Start med at sige Dav eller hej. Det bør den opfatte og svare på.

PS
Som der står i teksten, er der en mulighed for text-to-speech via nogle
Mozilla funktioner i stedet for hacket til Google Translate. Der er også
minimum to andre (gratis) text-to-speech-funktioner på nettet, jeg ikke
har listet. Problemet er bare, ingen af dem er danske, og så ryger lidt
af fornøjelsen.

MVH
Rune Jensen