Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Adobe Lightroom 3.4 RC
Fra : Soeren Friberg

Dato : 11-03-11 06:05

Fra : skeptikeren

Dato : 11-03-11 10:41

On Fri, 11 Mar 2011 06:05:18 +0100, Soeren Friberg
<hushovmesteren@msn.com> wrote:

>http://labs.adobe.com/technologies/lightroom3-4/

Når du nu har så travlt med at bringe "nyheden" fra Adobe, kunne du
måske ulejlige dig med i 2 ord at fortælle os, at det er en release
candidate, som de, der ikke gider teste for Adobe, måske skal lade
ligge til der kommer en gennemprøvet endelig version:

Adobe skriver:
Welcome to the Adobe® Photoshop® Lightroom® 3.4 release candidate on
Adobe Labs. A "release candidate" label indicates that this update is
well tested but would benefit from additional community testing

hilsen fra en "ikke tester"

sk

Fra : N_B.DK

Dato : 11-03-11 10:58

"skeptikeren" <skeptikeren@privat.dk> wrote in message

> Når du nu har så travlt med at bringe "nyheden" fra Adobe, kunne du
> måske ulejlige dig med i 2 ord at fortælle os, at det er en release
> candidate,

Hvad tror du RC i emnelinien betyder?

Og ligemeget hvad, så er det vel dit eget ansvar at undersøge hvad det er
inden du installerer noget?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-03-11 13:08

On 2011-03-11 11:40:52 +0200, skeptikeren <skeptikeren@privat.dk> said:

> [...]
> Adobe Labs. A "release candidate" label indicates that this update is
> well tested but would benefit from additional community testing

Det lyder som om du bare skal brokke dig ;) Det er helt normalt at
Adobe laver RC versioner af både Lightroom og ACR inden de frigives.
Det er nok for at folk, der lige har købt nyt kamera også kan bruge
deres foretrukne værktøj. Så det er altså en service fra Adobe og ikke
bare en "tester". Udover nogle fejlrettelser så er der support for en
stribe nye kameraer og nye objektivprofiler.

Jeg synes det er fint at Søren postede denne notits, da Lightroom
brugere ellers ikke automatisk får info. Hvis man abonnerer på RSS info
fra f.eks. Rob Gailbraith eller kigger på nyheder på dpreview så ville
man også se nyheden.

At det er en release candidate er ikke det samme som en beta, så du kan
roligt bruge den hvis der er nogle af fejlrettelser der har betydning
for dig.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Soeren Friberg

Dato : 11-03-11 15:36

Den 11-03-2011 13:07, Hans Kruse skrev:

> [...]
> brugere ellers ikke automatisk får info. Hvis man abonnerer på RSS info
> fra f.eks. Rob Gailbraith eller kigger på nyheder på dpreview så ville

Tag dig ikke af det. Det er efterhånden blevet øverste nyhed betydende
steder som dpreview, luminous-landscape, Rob Galbraith ...

At denne nyhed så ikke er interessant for alle er ret ligegyldigt. De
kan jo så komme med deres geniale bidrag i stedet.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk - http://sfriberg.smugmug.com

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-03-11 00:56

On 2011-03-11 16:35:40 +0200, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> Tag dig ikke af det. Det er efterhånden blevet øverste nyhed betydende
> steder som dpreview, luminous-landscape, Rob Galbraith ...

Jeg så din annoncering før jeg så den andre steder. Men hvorfor nogen
har et problem med din annoncering står mig uklart.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 12-03-11 01:02

Den 12-03-2011 00:56, Hans Kruse skrev:

> Jeg så din annoncering før jeg så den andre steder. Men hvorfor nogen
> har et problem med din annoncering står mig uklart.

Jeg så den først i Lightroom Journal, hvilket måske alt taget i
betragtning ikke er så underligt

Fra : Soeren Friberg

Dato : 12-03-11 09:18

Den 12-03-2011 00:56, Hans Kruse skrev:
> Men hvorfor nogen har et problem med din annoncering står mig uklart.

Ligegyldige indlæg her og der er typisk kommet fra svage personer, der
optræder under forskellige synonymer anonymt.

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-03-11 17:40

On 11-03-2011 10:40, skeptikeren wrote:

> [...]
> Adobe Labs. A "release candidate" label indicates that this update is
> well tested but would benefit from additional community testing

I det hele taget kan man undre sig over, at så mange føler trang til at
hjælpe diverse firmaer i deres markedsføring ved at gøre opmærksom på
nye produkter/opdateringer af produkter, som de fleste med interesse for
sagen selv ser eller allerede har set. I aktuelle tilfælde TROR jeg, at
registrerede brugere under alle omstændigheder får besked når en færdig
opdatering er klar.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 11-03-11 17:50

Den 11-03-2011 17:39, Ole Larsen skrev:
> I aktuelle tilfælde TROR jeg, at registrerede brugere under alle
> omstændigheder får besked når en færdig opdatering er klar.

Ja, tro kan flytte mange bjerge. I det aktuelle tilfælde var jeg faktisk
ret hurtig og hurtigere end 2 af de 3 nævnte store sites. Det er
selvfølgelig herligt at læsere af dk.fritids.fotosniksnak er hurtigere
iagttagere, men man kan også konstatere at betydende steder som
dpreview, luminous-landscape, Rob Galbraith ... er uenig i din
vurdering, og mener, at de rent faktisk bør informere deres læsere, der
åbenbart er knap så åndsfriske som denne gruppes

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-03-11 00:53

On 2011-03-11 18:39:33 +0200, Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> said:

> [...]
> for sagen selv ser eller allerede har set. I aktuelle tilfælde TROR
> jeg, at registrerede brugere under alle omstændigheder får besked når

Ja det færdige produkt bliver annonceret til registrerede brugere, men
ikke RC versionen.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 12-03-11 09:10

Den 11-03-2011 10:40, skeptikeren skrev:

> [...]
> candidate, som de, der ikke gider teste for Adobe, måske skal lade
> ligge til der kommer en gennemprøvet endelig version:

Hej ukendte!
Hvis du ønsker at benytte ovenstående får du i trin I svar på dit
spørgsmål. Da linket nu skjuler sig for dig, bringer jeg det hjertens gerne:
http://labs.adobe.com/technologies/cameraraw6-4/?tabID=details#tabTop