Lakridsdagen - 12 april
Fra : Drutten

Dato : 10-03-11 06:43

I USA firar man Lakridsdagen 12 april.

Det borde vi göra i Europa också.

Lakrids er dejligt.

Fra : Max

Dato : 10-03-11 15:24

Hej

> Lakrids er dejligt.

Dum ide, vi fejre det hver dag istedet.

Max

Fra : Aksel

Dato : 10-03-11 15:49

>"Drutten" <thomas.muntzing@gmail.com> skrev i en meddelelse
>news:56e329c2->5cd6-4671-9fa8-5af4151b4030@o10g2000vbg.googlegroups.com...
>I USA firar man Lakridsdagen 12 april.

>Det borde vi göra i Europa också.

Nu nævner du Europa, men vi skal ikke ret langt syd for grænsen før, man
ikke synes om den lakrids, vi elsker herhjemme. Det samme gælder i fleste
andre verdensdele. Jeg er meget forbavset over, at man i USA overhovedet
gider fejre Lakridsen!
Mvh
Aksel

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 10-03-11 20:17

Aksel wrote:

> [...]
> herhjemme. Det samme gælder i fleste andre verdensdele. Jeg
> er meget forbavset over, at man i USA overhovedet gider fejre

Ditto her. Jeg har en gang serveret lakrids for en portugiser som
troede der var tale om bildæk, også efter at have smagt på den.
Ret skal være ret: Jeg har faktisk fundet Haribo Lakrids-poser på
Sicilien.
--
Lisbet

Fra : Max

Dato : 10-03-11 21:13

Hej Lisbet

> Ditto her. Jeg har en gang serveret lakrids for en portugiser som
> troede der var tale om bildæk, også efter at have smagt på den.

Jeg har mødt russere der troede de skulle dø da de
fik en Piratos :)

Max

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-03-11 07:10

Aksel skrev den 10-03-2011 15:49:
> Jeg er meget forbavset over, at man i USA overhovedet
> gider fejre Lakridsen!

Gør man da det i USA?
Mon ikke det er noget lakrids-producenterne gerne vil have?

men en decideret fejring? come on.

[og ja jeg har googlet det lidt....men kan ikke finde andet end lakrids
entusiasters egen udlægning af, at netop 12. april skulle være en særlig
dag for lakridsen]

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Drutten

Dato : 11-03-11 05:50

On 11 mar, 07:10, Carsten Riis <carsten.r...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> --
> med venlig hilsen            www.de3faktorer.dk
> Carsten Riis                  Mere skal der ikke til

Googla på 'liqorice day'.

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-03-11 22:58

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 02-04-11 13:35

Den 10/03/11 14.43, Drutten skrev:
> I USA firar man Lakridsdagen 12 april.
>
> Det borde vi göra i Europa också.

Lidt sent og OT svar men:

NEJ!

Man har alle mulige dage: fars dag, mors dag, valentinsdag, halloween,
supermarkedskæderne har fødselsdag næsten hver måned. Og julen starter
omkring 1. november.

Har du overvejet om det er et marketingsfif?

> Lakrids er dejligt.

Ja. Især i form af ren lakridsrod, gerne som te.

/Lars