Internet explorer 6
Fra : scootergrisen

Dato : 09-03-11 15:37

Er der nogen der kender et program man kan installer med Internet
Explorer 6 og måske 7 og 8 og andre versioner så man kan bruge browserne
på sin egen computer ?

Fra : Martin Ploug

Dato : 09-03-11 16:05

scootergrisen wrote:
> Er der nogen der kender et program man kan installer med Internet
> Explorer 6 og måske 7 og 8 og andre versioner så man kan bruge browserne
> på sin egen computer ?

Hvis det er til at teste med, kan du måske bruge IETester:
http://www.my-debugbar.com/wiki/IETester/HomePage

Fra : scootergrisen

Dato : 10-03-11 08:15

Den 09-03-2011 16:04, Martin Ploug skrev:

> Hvis det er til at teste med, kan du måske bruge IETester:
> http://www.my-debugbar.com/wiki/IETester/HomePage

Ok tak den har jeg nu hentet.

Er der nogen der gider kigge på denne kode og se om de kan finde ud af
hvorfor det der står mellem "før" og "efter" ikke vises i ie6 ?
http://scootergrisen.dk/test/test0079.html

Jeg er ret sikker på det er noget med float:left; det fucker up.

Fra : Martin Ploug

Dato : 10-03-11 15:09

scootergrisen wrote:

> [...]
> http://scootergrisen.dk/test/test0079.html
>
> Jeg er ret sikker på det er noget med float:left; det fucker up.

Jeg vil mene, at du i hvert fald skal have lukket / afsluttet med en
end tag ( > ) efter Tekst og Underteskt.
Eller stirrer jeg mig blind?

Fra : scootergrisen

Dato : 10-03-11 15:27

> Jeg vil mene, at du i hvert fald skal have lukket / afsluttet med en
> end tag ( > ) efter Tekst og Underteskt.
> Eller stirrer jeg mig blind?

Der står :

Men måske lettere at se hvis man skriver :

tekst

Fra : Martin Ploug

Dato : 10-03-11 16:45

scootergrisen wrote:

> Der står :

> Men måske lettere at se hvis man skriver :

> tekst

Jeg kan ikke lige se, hvorfor det går galt, men du har ret i, at
der sker noget med den der float:left.
Hvad vil du gerne opnå?
Måske er det nemmere at starte på en frisk?
Måske kan du bruge noget herfra:
http://www.webdesign101.dk/layout/

Fra : scootergrisen

Dato : 10-03-11 17:12

Ville gerne opnå at det virkede i ie6.
Der er ikke noget i vejen med koden. Det bare ie6.0 der viser det
forkert så man skal ændre på noget før det vises rigtigt i ie6.

Nej jeg vil ikke ændre layoutet det bruger jeg til hele min hjemmeside
og det virker fint bare ikke i ie6.0

Der skal bare rettes lidt men hvor kan jeg ikke finde ud af men tror det
er noget med floats.

Fra : Martin Ploug

Dato : 10-03-11 21:47

scootergrisen wrote:

> [...]
> og det virker fint bare ikke i ie6.0
>
> Der skal bare rettes lidt men hvor kan jeg ikke finde ud af men tror det

Måske kan du blive klogere ved at læse her:
http://www.positioniseverything.net/explorer/floatIndent.html

Fra : Martin Ploug

Dato : 10-03-11 21:54

Martin Ploug wrote:

> Måske kan du blive klogere ved at læse her:
> http://www.positioniseverything.net/explorer/floatIndent.html

Så vidt jeg kan se, kan du tilføje style="float: none" i dine div'er
for at fjerne den dobbelte margen, som IE6 åbenbart laver.

se f.eks.:

før
none">undertekst</div></div>
none">undertekst</div></div>
none">undertekst</div></div>
efter

Fra : scootergrisen

Dato : 11-03-11 08:59

Jeg syns jeg har prøvet en masse ting nu.

En ting der er mærkeligt er at nogen gange vises hele siden forskudt 50%
til højre og når jeg så sætter musen over en af mine menuer som har
:hover så falde hele siden på plads... mærkeligt.

Hvis der er nogen der gider spilde deres tid på at få min hjemmeside til
at blive vist rigtigt i ie6 så må de da gerne det :
http://scootergrisen.dk/

Fra : Admin

Dato : 11-03-11 09:37

Den 11-03-2011 08:58, scootergrisen skrev:
> [...]
> til højre og når jeg så sætter musen over en af mine menuer som har
> :hover så falde hele siden på plads... mærkeligt.

Nej, det lyder som noget dissapearing content-noget, og en typisk IE6-fejl.

> Hvis der er nogen der gider spilde deres tid på at få min hjemmeside til
> at blive vist rigtigt i ie6 så må de da gerne det :
> http://scootergrisen.dk/

Jeg har ikke IE6*), så jeg kan desværre ikke tjekke. Men at sætte height
på 1% eller sætte en baggrundsfarve på den DIV, som har problemet, eller
at lege lidt med position, kan måske løse det. Det er faktisk relativt
få gange, jeg har behøvet en anden side end:
http://www.positioniseverything.net/explorer.html

....for at klare IE-problemer.

MVH
Rune Jensen

*) Kører Linux.

Fra : Admin

Dato : 11-03-11 09:46

Den 11-03-2011 09:37, Admin skrev:

> Nej, det lyder som noget dissapearing content-noget, og en typisk IE6-fejl.

Måske

http://www.positioniseverything.net/explorer/percentages.html

MVH
Rune Jensen