Falsterbokanal anløb fra syd om natten
Fra : wod

Dato : 09-03-11 00:35

Hej

Skal igennem Falsterbokanalen her i foråret. Efter planen anløber vi
sydfra aften eller nat hvor broen har spærretid.

Spørgsmål: Er der fortøjningsmuligheder for et 31 fods sejlskib der
stikker 1,85 i den sydlige del af kanalen?

Mvh
Ezyryder

Fra : Heikki

Dato : 09-03-11 09:00

wod wrote:

> [...]
>
> Spørgsmål: Er der fortøjningsmuligheder for et 31 fods sejlskib der
> stikker 1,85 i den sydlige del af kanalen?

I have passed the canal from south with a somewhat bigger ship (an old
Danish ketch, 20 meters on deck, plus a good bowsprit, 2.20 draught). We
found a mooring at one of the concrete blocks at the beginning of the canal,
but as far as I can remember, there were many places for smaller boats too.
And some good anchoring ground just outside the canal.

Fra : blueocean

Dato : 09-03-11 03:36

On 9 Mar., 09:00, Heikki <h...@lsd.dk> wrote:

> [...]
> but as far as I can remember, there were many places for smaller boats too.
> And some good anchoring ground just outside the canal.

Der ligger nogle store beton klodser som har været brugt af de store
skibe engang, dem kan man bruge , der er også mindre anlægnings
steder, men måske ikke så nemt at se i mørket. Ellers kast anker i det
store bassinn der er masser af plads, dybden er ca. 4-5 meter midt i,
lidt mindre ude i siderne , men ikke noget problem for så lille en
båd.

Gert

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-11 15:51

> [...]

>Spørgsmål: Er der fortøjningsmuligheder for et 31 fods sejlskib der
>stikker 1,85 i den sydlige del af kanalen?

Hej,

som een nævner er der mulighed for at fortøje ved enkelte af betonblokkene -
og der er også et par fortøjningsmuligheder inde i selve kanalen... MEN...
uanset om du fortøjer eller ankrer op i det store bassin eller kanalen, så
sørg for at gøre det solidt - der kan opstår pænt stærke strømme i specielt
kanalen, og disse strømme "vender" når man i kanalen kører bundportene
op/ned.

venlig hilsen

JN

Fra : blueocean

Dato : 09-03-11 09:21

On 9 Mar., 15:50, "JN" <jnsnabelalightstorm.dk> wrote:

> Hej,
>
> som een n vner er der mulighed for at fort je ved enkelte af betonblokkene -
> og der er ogs et par fort jningsmuligheder inde i selve kanalen... MEN...
> uanset om du fort jer eller ankrer op i det store bassin eller kanalen, s
> s rg for at g re det solidt - der kan opst r p nt st rke str mme i specielt
> kanalen, og disse str mme "vender" n r man i kanalen k rer bundportene
> op/ned.
>
> venlig hilsen
>
> JN

De køre ikke bundportene op/ned om natten da kanalen er lukket, så det
er ikke noget problem, har selv ligget der i mange timer uden
problemer.

Gert

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-11 17:32

"blueocean" skrev i meddelelsen

> [...]

De køre ikke bundportene op/ned om natten da kanalen er lukket, så det
er ikke noget problem, har selv ligget der i mange timer uden

Hej Gert,

nej - men det bliver jo morgen på et tidspunkt ik´

venlig hilsen

JN

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-03-11 17:07

wod <frank.wodstrup@magirus.com> skrev i meddelelsen
5791848f-300b-4048-8dcc-a6eab66f345a@p3g2000vbv.googlegroups.com:

> [...]
>
> Spørgsmål: Er der fortøjningsmuligheder for et 31 fods sejlskib der
> stikker 1,85 i den sydlige del af kanalen?

Jepper. Ellers tag til Skåre lidt øst for Falsterbo. En fin lille havn, hvor
I snildt bør kunne finde ind til om natten. Bare hold jer til den østlige
mole i det yderste bassin.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 10-03-11 03:37

Hej,

I dette link har du en god beskrivelse:

http://www.dba.dk/asp/sektion/ordbog/Detail.asp?ArtikelId=17337

Mvh/Harding

Fra : wod

Dato : 10-03-11 06:16

Takker for alle de gode input.

Mvh
EzyRyder

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 12-03-11 01:00

On Mar 9, 8:35 am, wod <frank.wodst...@magirus.com> wrote:
> [...]
>
> Spørgsmål: Er der fortøjningsmuligheder for et 31 fods sejlskib der
> stikker 1,85 i den sydlige del af kanalen?

Jeg har flere gange sejlet solo i en sejlbåd fra Bornholm til
København via Falsterbokanalen.
Jeg har lagt til ved de store betonklodser, som oprindeligt har været
tiltænkt større skibe.

Iøvrigt fra Sjöfartsverkets hjemmeside:

Falsterbokanalen(55-24,3N 12-56,3E) Sjökort: 921

Klaffbro Öppningstider:

15 april - 30 september
0600 - 2200 är passage möjlig varje hel timme utom 0800 och 1700.

1 oktober - 14 april
Passage är möjlig 0630 och 1830.

24 - 26 och 31 december samt den 1 januari
Kanalen är stängd.

Övriga upplysningar:
Ytterligare information: tfn 040-20 43 80 eller VHF kanal 73 (anrop
Falsterbokanalen).
Leddjupgående genom kanalen: 4,0 m.
Se vidare sjökort 921.

Hilsen Peter