MS Windows
briani 27239
Start knappen
Fra : Göran Wennerström

Dato : 08-03-11 14:29

Hej.

Jeg bruger w7 home 32. bit.

Er det muligt at få vist "Alle programmer" ved at klikke på "Start" knappen?

Jeg vil at ved at klikke på start, så skal alle programmerne komme frem i
venstre kolonne.

Jeg kan ikke finde nogen mulighed selv, men er der noget tweak derude?

Venlig hilsen Göran.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-03-11 14:47

Göran Wennerström <gw@olivant.fo> crashed Echelon writing

http://tinyurl.com/yh7d5fo

--
Bjarke Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-03-11 00:23

Bjarke Andersen skrev:

> http://tinyurl.com/yh7d5fo

Du syntes lige at vi skulle læse om hvordan en spørger bliver
latterliggjort fordi han gerne vil have den klassiske startknap?
Mange tak for hjælpen.

--
Bertel

Fra : Göran Wennerström

Dato : 09-03-11 11:24

"Bertel Lund Hansen" skrev

>Du syntes lige at vi skulle læse om hvordan en spørger bliver
latterliggjort fordi han gerne vil have den klassiske startknap?

Han fik nok sin lyst stillet, men det var ikke svaret.

Jeg kender godt de "tilbage til xp" løsninger, men det vr ikke det jeg
ønskede.

Når jeg klikker på start knappen kommer en tom venstre kolonne op, fordi jeg
ikke vil have seneste installerede programmer og andet vist der.

Jeg klikker så på "alle programmer", og efter en tidsforsinkelse kommer
programmerne frem.

Jeg ønsker at ved at klikke på start, skal "alle programmer" være åbnet som
standard, og ikke efter en tidsforsinkelse ved at holde musepilen over "alle
Programmer"

I gamle dage kunne sådan en tidsforsinkelse justeres i reg. databasen, så
tænkte jeg om det var en der lige viste hvor, da jeg ikke kan finde den
rigtige nøgle.

Venlig hilsen Göran.

PS. Et sjovt indslag er bedre end intet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-03-11 11:37

Göran Wennerström skrev:

> Jeg ønsker at ved at klikke på start, skal "alle programmer" være åbnet som
> standard, og ikke efter en tidsforsinkelse ved at holde musepilen over "alle
> Programmer"

Jeg har droppet den indbyggede menu og lavet min egen. Den kommer
til at virke som den velkendte menu. Jeg har valgt at lade den
blive i højre side, men man kan godt trække den over til venstre.

1. Lav en mappe et passende sted som du kalder " ". Det er hårdt
mellemrum og ikke blot mellemrum.
2. Læg alle de genveje - evt. i undermapper - som du vil have i
din menu.
4. Højreklik på proceslinjen, vælg "Værktøjslinjer" => "Ny
værktøjslinje".
5. Klik dig frem til den rigtige mappe. Marker den og sig "Vælg
mappe"
6. Nu er der dukket en dobbeltpil op nede til højre. Det er din
menu.

Om lidt kommer der nogen og siger at det er noget sært pjat at
give mappen navnet " ", men det er det ikke. Hvis den har et
navn, kan man vælge mellem at se det på proceslinjen eller at se
et kvart mappeikon.

Hvis du vil have menuen placeret ovre til venstre, skal du bare
trække den helt derover og slippe den.

--
Bertel

Fra : Edmund

Dato : 09-03-11 14:50

> [...]
> give mappen navnet " ", men det er det ikke. Hvis den har et
> navn, kan man vælge mellem at se det på proceslinjen eller at se

Du kunne jo have en genvej til et program i stedet.

Men hvordan laver man et hårdt mellemrum?

--
Mvh Edmund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-03-11 15:43

Edmund skrev:

> Men hvordan laver man et hårdt mellemrum?

Hold på Alt og tast på det numeriske tastatur: 0160
Husk begge 0'er.

På tilsvarende måde kan man lave alle mulige andre tegn hvis man
kender deres ISO-kode. Alt+065 giver f.eks. et A.

--
Bertel

Fra : Edmund

Dato : 09-03-11 14:49

Den 09-03-2011 11:24, Göran Wennerström skrev:

> Når jeg klikker på start knappen kommer en tom venstre kolonne op, fordi
> jeg ikke vil have seneste installerede programmer og andet vist der.

Hvorfor har du ikke bare 30 genveje der til dine foretrukne programmer.
Højreklik på en genvej og vælg"fastgør til menuen start"
--
Mvh Edmund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-03-11 15:47

Edmund skrev:

> Hvorfor har du ikke bare 30 genveje der til dine foretrukne programmer.

Jeg har ca. 90 foretrukne programmer, og jeg vil have dem
organiseret i mapper så de er nemmere at finde rundt i.

--
Bertel

Fra : Heine Svendsen

Dato : 09-03-11 16:57

> Jeg har ca. 90 foretrukne programmer, og jeg vil have dem
> organiseret i mapper så de er nemmere at finde rundt i.

SÃ¥ tror jeg lige, jeg har det rette program til dig.
Her er et lille klip fra en artikel i det engelske Sound On
Sound:

I’ve always created and maintained my Start menu folder
organisation by hand using Windows Explorer, but while
writing this column it occurred to me that someone must have
developed an easier‑to‑use utility for the task. I
downloaded and tried out quite a few, but ended up using the
freeware SMOz (Start Menu Organizer, downloadable from
http://smoz.sourceforge.net), which should run on Windows
XP/Vista/7, and is quick and easy to use, once you get the
hang of it. You just create new categories (or convert
existing folders to categories), drag and drop your
shortcuts as you will, and then apply the changes.

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-03-11 14:56

Göran Wennerström <gw@olivant.fo> wrote:

<snip>

> Jeg klikker så på "alle programmer", og efter en tidsforsinkelse kommer
> programmerne frem.

Du bør kunne nøjes med at skrive de første bogstaver i det program du
vil køre nede i "søg" feltet. Så dukker det op i menuen.

Det er sådan det er tænkt fra MS.

(Kræver at din Windows 6.x har indekseret)

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Kurd

Dato : 09-03-11 15:22

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil køre nede i "søg" feltet. Så dukker det op i menuen.
>
> Det er sådan det er tænkt fra MS.
>
> (Kræver at din Windows 6.x har indekseret)

Heller ikke ham, der ved noget.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-03-11 19:37

Turd wrote:

<snip>

> Heller ikke ham, der ved noget.

Før din sig, glemte du dem her: "-- ".

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Göran Wennerström

Dato : 09-03-11 23:57

Tak for svar, alle sammen.

Det ser ud til at den enkle løsning ikke findes, men der er flere brugbare
muligheder.

Tak, venlig hilsen Göran.

Fra : /John

Dato : 10-03-11 01:18

"Göran Wennerström" <gw@olivant.fo> skrev i en meddelelse

> Det ser ud til at den enkle løsning ikke findes

"Classic Shell enables you to restore several classic Windows features that
have been changed in Windows Vista and Seven. For one, the program lets you
replace the new Windows 7 Start Menu with the classic version":

http://www.snapfiles.com/get/classicshell.html

John