iPhone 4 frosne programmer?
Fra : Rene Schnoor

Dato : 08-03-11 15:53

Når jeg dobbeltklikker på den runde knap under skærmen på min iPhone 4
fremkommer der en række ikoner fra programmer jeg har brugt, og
efterhånden bliver det jo til en hel del.
Spørgsmålet er nu, om det er "frosne" programmer der lagres i
hukommelsen og dermed vil gøre mobilen mere sløv efterhånden som de
hober sig op, eller er det bare "links" til programmerne? Jeg har hørt
begge dele, men hvad er sandt?
Det er lidt besværligt hvis man skal fjerne dem efterhånden som de
kommer frem.

Mvh
René

Fra : Chano Andersen

Dato : 08-03-11 18:30

Den 08-03-2011 15:52, Rene Schnoor skrev:
> [...]
> hukommelsen og dermed vil gøre mobilen mere sløv efterhånden som de
> hober sig op, eller er det bare "links" til programmerne? Jeg har hørt

Man kan vel godt betragte dem som frosne, deres tilstand er gemt i
telefonen, og med mindre jeg har misforstået noget, så frigøres den
plads de optager, hvis der er behov for den til at køre et aktivt program.

> Det er lidt besværligt hvis man skal fjerne dem efterhånden som de
> kommer frem.

Så besværligt er det vel heller ikke lige at lukke dem, når du er færdig
med at bruge et program? :P

- Chano Andersen

Fra : Rene Schnoor

Dato : 09-03-11 19:52

Chano Andersen:

> Man kan vel godt betragte dem som frosne, deres tilstand er gemt i telefonen,
> og med mindre jeg har misforstået noget, så frigøres den plads de optager,
> hvis der er behov for den til at køre et aktivt program.

Aha. Så blev jeg da lidt klogere... tror jeg ;)

> Så besværligt er det vel heller ikke lige at lukke dem, når du er færdig med
> at bruge et program? :P

For at programmet helt: dobbeltklikke på den runde knap, holde fingeren
på det frosne ikon til et minus kommer frem. Trykke på minus for at
fjerne det. Klikke på den runde knap igen.

Synes det er lidt besværligt at skulle gøre det efter hver
programlukning :S

Mvh René

Fra : Chano Andersen

Dato : 09-03-11 20:29

Den 09-03-2011 19:51, Rene Schnoor skrev:
> [...]
> fjerne det. Klikke på den runde knap igen.
>
> Synes det er lidt besværligt at skulle gøre det efter hver

Well, jeg gør det med min iPod Touch, en gang imellem. Det bliver så til
en 8-10 stykker af gangen, alt efter hvor aktiv jeg har været. Det går
rimeligt hurtigt lige at få dem lukket.

- Chano Andersen