Erfaringer med nedgravede olietanke
Fra : Lars Thomsen

Dato : 07-03-11 23:51

Vi er ved at købe et hus i Aarhus hvor der ligger nedgravet en olietank
(under 6000 liter jf papirerne) i indkørslen ved siden af huset. Olietanken
er afblændet og suget tom af et firma, hvilket der er papir på. Dog ved jeg
ikke rigtigt om vi skal være bekymret for om der kan være sket forurening
omkring tanken, som er fra midt halvfjerserne, dvs. næsten 40 år gammel.

Er det bedste at få den fjernet eller er det spildte penge? Ved nogen hvad
noget sådan koster? Hvad med en jordbundsprøve. Kender nogen priser, firmaer
og tidshorisont på noget sådan? Jeg hører meget gerne til erfaringer, hvis
nogen ligger inde med sådanne.

Lars

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-03-11 00:06

Lars Thomsen wrote:

> Er det bedste at få den fjernet eller er det spildte penge?

Du kan i værste fald risikere, at din ejendom er usælgelig med den
nedgravede potentielle forurener og de nye skrappe regler for sådan noget.
Jeg ville bide i det sure æble og få den fjernet hurtigst muligt og en
jordbundsanalyse foretaget.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk