Andet multimedie
bentjuul 3670
Adobe Photoshop Elements 8.0
Fra : Lars Andersen

Dato : 07-03-11 10:07

Jeg har lige købt Adobe Photoshop Elements 8.0(englelsk ver.) på shg.dk, men der er en række
funktioner jeg ikke kan få til at fungerer. Er der en venlig sjæl, der måske har en løsning på
nedenstående:

- Ved ny element kan man vælge pixel, men ikke i Image Size(Ctrl+Alt+i)
- Ved Image Size kan man heller ikke vælge Scale Styles, Resample Image eller Bicubic. Man kan
heller ikke her fjerne låsning af Width, Height og Resolution. Dvs. jeg kan stort set ikke resize
billedet.
- Hjælp(F1) virker ikke. Der er ikke mange elementer i menuen hjælp der virker

Platform: Windows/xp, sp. 3
--
Mvh. Lars

Fra : emjeppesen

Dato : 07-03-11 11:10

Lars Andersen skrev:

>- Hjælp(F1) virker ikke. Der er ikke mange elementer i menuen hjælp der virker

Brug
http://help.adobe.com/en_US/PhotoshopElements/8.0/Win/Using//index.html

Hilsen emj

Fra : emjeppesen

Dato : 07-03-11 11:23

Lars Andersen skrev:

>Jeg har lige købt Adobe Photoshop Elements 8.0(englelsk ver.) på shg.dk,

Det kan undre at du køber en gammel version, når version 9.0 er
udkommet forlængst.

Hilsen emj

Fra : Lars Andersen

Dato : 07-03-11 12:31

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse news:qec9n6dj0ahgfc5prrct8qai5jbao6b4e7@4ax.com...

> Det kan undre at du køber en gammel version, når version 9.0 er
> udkommet forlængst.
>
> Hilsen emj

Hej Tak for svar.
Ja, jeg ved godt 9.0 er udkommet, men er den ikke en del dyrere? - syntes blot 8 var et godt
tilbud.
Mvh. Lars

Fra : emjeppesen

Dato : 07-03-11 13:43

Lars Andersen skrev:

>Ja, jeg ved godt 9.0 er udkommet, men er den ikke en del dyrere?

Den koster ca 600 kr, så dyr er den jo ikke ligefrem.

Hilsen emj

Fra : Lars Andersen

Dato : 07-03-11 16:53

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse news:6kk9n69f7pjmv0kashadsqtfg8s2ilavcr@4ax.com...

> Den koster ca 600 kr, så dyr er den jo ikke ligefrem.
>
> Hilsen emj

Er det rigtigt! - Det var ærgerligt, det er jo samme pris som 8.0. Hvor hende?
Mvh. Lars

Fra : Max

Dato : 07-03-11 17:08

Hej Lars

> Er det rigtigt! - Det var ærgerligt, det er jo samme pris som 8.0.

Den koster 599 kr. hos Dustin, og måske er den billigere
hos Adobe som download, men deres salgsside er nede.

Max

Fra : emjeppesen

Dato : 07-03-11 20:57

Max skrev:

>Den koster 599 kr. hos Dustin, og måske er den billigere
>hos Adobe som download, men deres salgsside er nede.

Jeg gav 617 kr. som download hos Adobe.

Hilsen emj

Fra : Thorkild Christensen

Dato : 08-03-11 20:30

Den 07-03-2011 20:57, emjeppesen skrev:

> Jeg gav 617 kr. som download hos Adobe.
>
> Hilsen emj

Hvis man kan nøjes med den udmærkede Photoshop Elements 8 kan den pt.
fås ved kamerashop.dk for 299,- kr. - inklusiv en original Canon taske +
Canon pudseklud ( især pudsekluden er da en fænomenal bonus ... ..)

Tasken er af OK kvalitet - og rummelig nok til at indeholde et par
kamerahus + løs optik. Den koster i 'løs vægt' normalt en 3-400 kr.

Hilsen thorkildc

Fra : Lars Andersen

Dato : 09-03-11 22:41

"Thorkild Christensen" <thorkildc@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tasken er af OK kvalitet - og rummelig nok til at indeholde et par kamerahus + løs optik. Den
> koster i 'løs vægt' normalt en 3-400 kr.

Æv.. her går man og tror man har gjort et kup, og så vælter det bare ind med gode tilbud.
Mvh. Lars

Fra : Max

Dato : 09-03-11 22:44

Hej Lars

> Æv.. her går man og tror man har gjort et kup, og så vælter det bare
> ind med gode tilbud. Mvh. Lars

Det er jo ligegyldigt, du betalte jo en pris du syntes var rimelig,
så kan det da være ligegyldig hvad priser der dukker op senere,
tænk på at op et par år kan du sikket få den gratis.

Max

Fra : Lars Andersen

Dato : 10-03-11 20:48

> [...]

> så kan det da være ligegyldig hvad priser der dukker op senere,
> tænk på at op et par år kan du sikket få den gratis.

:)
Mvh. Lars