Ping fra Telenor-forbindelse
Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 06-03-11 15:15

Har lige opdaget at jeg ikke længere kan pinge ud på nettet (f.eks. til
Google's DNS på 8.8.8.8) via min Telenor-ADSL - traceroute når heller
ikke længere end til min egen router.

Har kun én pc, så jeg prøvede at smide en gammel disk i og lave en
frisk installation af Windows, men stadig ingen ping-svar.

Er der andre Telenor-kunder der oplever det samme?

--
/klaus

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 06-03-11 16:44

Klaus Jørgensen skrev:

> Er der andre Telenor-kunder der oplever det samme?

Nej, jeg kan fint pinge 8.8.8.8 (og alle mulige andre).

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-03-11 18:48

Klaus Jørgensen <kj@address.invalid> wrote:

> [...]
> frisk installation af Windows, men stadig ingen ping-svar.
>
> Er der andre Telenor-kunder der oplever det samme?

Virker fint her.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-03-11 20:07

Den 06-03-2011 15:15, Klaus Jørgensen skrev:
> [...]
> installation af Windows, men stadig ingen ping-svar.
>
> Er der andre Telenor-kunder der oplever det samme?

Har testet med både googles DNS, og en anden server, begge svarer fint
på ping.

- Chano Andersen

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 06-03-11 20:37

Klaus Jørgensen wrote :
> [...]
> installation af Windows, men stadig ingen ping-svar.
>
> Er der andre Telenor-kunder der oplever det samme?

Jeg prøvede at lave en factory default på routeren, og det hjalp.

Mystisk, da jeg ikke har ændret konfigurationen siden jeg lavede en NAT
til min NAS for et halvt år siden.

Tak for input - fejlen skulle jo så ligge hos mig selv (med mindre
altså udbyderen kun skulle have lavet ændringer på enkelte IP-ranges).

--
/klaus