div udvides ikke automatisk
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-03-11 21:21

Jeg har en dum fejl med en afslutning af en div. Jeg har
sikkert stirret mig blind på problemet, jeg kan i hvert fald
ikke selv finde en løsning.

Problemet er at div'en wrapper ikke selv udvider sig nedad i
henhold til indholdet i div'en. Jeg har angivet en fast
højde på wrapper, men det er ikke den mest optimale løsning.
Enten ruller hvid baggrund op over baggrundsbilledet i
wrapper på lange sider, eller jeg får en meget lang side med
tomt indhold på sider med kun lidt indhold.

Prøv at tjekke forsiden her:
http://rejse-til-thailand.dk - hvor der rulles tomt indhold
Og tjek så siden Kultur => Mad - hvor der rulles hvid farve
op over baggrunden.

Nogle ideer til, hvordan jeg får det til at virke uanset
sidens længde?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 05-03-11 23:01

Den 05-03-2011 21:20, Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> op over baggrunden.
>
> Nogle ideer til, hvordan jeg får det til at virke uanset

For mig at se skyldes miseren at du har to forskellige
fikserede baggrundsbilleder på de to sider, det
ene billede rulle med teksten og det andet ikke.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-03-11 06:14

Jørgen Farum Jensen skrev:

> For mig at se skyldes miseren at du har to forskellige
> fikserede baggrundsbilleder på de to sider, det
> ene billede rulle med teksten og det andet ikke.

Nej, baggrundsbilledet er det samme. Der er et fixed
baggrundsbillede på "wrapper", og så er der et billede, der
ruller med på "midt". Problemet er, at "wrapper" ikke
udvider sig efter indholdet, så når "midt" er højere end
"wrapper", så rulles hvid farve op over "wrapper".

Jeg tror ikke, det er "midt" eller den efterfølgende
"midtafslut", der gør det, men at problemet er at "wrapper"
ikke udvider sig efter indholdet. Hvis jeg ikke angiver en
højde på "wrapper", så er den og dens baggrundsbillede slet
ikke synlig, fordi højden er 0.

Hm, dårligt forklaret, jeg håber, du forstår.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til hjemmesidesnedkeren: