Hvordan kan jeg centrere indholdet på min ~
Fra : kenneth holt

Dato : 05-03-11 13:09

Hej.

Jeg har lige lavet en ny side hvor jeg har snydt lidt.! :D jeg
har hentet et css template og ændret lidt i det, men nu vil jeg
gerne ha hele indholdet centreret på siden, men syntes ikke lige
jeg kan finde nogen nem måde at gøre det på.!

siden kan ses på www.holts-totalservice.dk
og min css kode kan ses på
www.http://holts-totalservice.dk/golf-website.css

På forhånd tak for hjælpen.

Kenneth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : John

Dato : 05-03-11 13:20

kenneth holt tastede følgende:
>men nu vil jeg gerne ha hele
> indholdet centreret på siden

indhold smides her
---------------
CSS

#wrapper {
width: xxxpx ;
margin-left: auto ;
margin-right: auto ;
}

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : kenneth holt

Dato : 05-03-11 13:48

John wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> kenneth holt tastede følgende:

> indhold smides her
> ---------------
> CSS
>
> #wrapper {
> width: xxxpx ;
> margin-left: auto ;
> margin-right: auto ;
> }
>
> --
>
> Mvh.John
> www.wordpresstema.dk
> www.wordpress.dk/forum

Lækkert.

Tak for det.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-03-11 16:15

On 05-03-2011 13:48, kenneth holt wrote:

> Lækkert.
> Kenneth

Hende så jeg desværre ikke

margin har 4 "states":

margin: top right bottom left;

Hvis du vil have samme margin hele vejen rundt, kan du nøjes med at
skrive f.eks.:
margin: 10px;

Hvis du vil have samme margin i top og bund, og samme margin, men en
anden størrelse i right og left, skriver du f.eks.:
margin: 10px 20px;

Skal indholdet centreres, skrives:
margin: 0 auto;

Du kan hermed spare en del tastetryk, og samtidig forenkle din kode.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!