Konvoj i Adenbugten
Fra : Steen

Dato : 04-03-11 22:56

Det kan undre mig at flere ikke sejler i konvoj i Adenbugten, det var da
nemt at samle en flåde ved Indien og i Suez og sejle ruten sammen evt. med
vagter ombord

Fra : Kent Friis

Dato : 05-03-11 00:43

Den Fri, 4 Mar 2011 22:55:31 +0100 skrev Steen:
> Det kan undre mig at flere ikke sejler i konvoj i Adenbugten, det var da
> nemt at samle en flåde ved Indien og i Suez og sejle ruten sammen evt. med
> vagter ombord

Hvad skulle det hjælpe? Altså medmindre vi snakker om en rigtig
konvoj med et par destroyere som beskyttelse.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-03-11 01:38

On 05-03-2011 00:42, Kent Friis wrote:

> Hvad skulle det hjælpe? Altså medmindre vi snakker om en rigtig
> konvoj med et par destroyere som beskyttelse.
>
> Mvh
> Kent

Bortset fra at det kræver en vis koordinering, så er det da en glimrende
ide - især med bevæbnede vagter om bord.

Derimod skulle uansvarlige lystsejlere, der sejler ind i området med
børn ombord, fratages retten til at føre et fartøj for bestandig.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-11 13:28

> Derimod skulle uansvarlige lystsejlere, der sejler ind i området med børn
> ombord, fratages retten til at føre et fartøj for bestandig.

Ævl. Det er da piraterne der skulle fratages retten til at føre et fartøj
for bestandig.

/karsten

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-03-11 14:27

Karsten Madsen <6 på drosselvej i danmark> skrev i meddelelsen
4d737dc7$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Ævl. Det er da piraterne der skulle fratages retten til at føre et
> fartøj for bestandig.

Netop. Og det gøres allerbedst med to bønner i brystet og én i hovedet på
misdæderne.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-11 22:59

> Netop. Og det gøres allerbedst med to bønner i brystet og én i hovedet på
> misdæderne.

Eller måske bare lave deres både om til hyttefade.

/karsten

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 04-03-11 23:13

On Mar 4, 10:55 pm, "Steen" <n...@spam.dk> wrote:
> Det kan undre mig at flere ikke sejler i konvoj i Adenbugten, det var da
> nemt at samle en fl de ved Indien og i Suez og sejle ruten sammen evt. med
> vagter ombord

Til alle lænestolssømænd er her en link til retningslinierne for
fritidsskibe, der vil sejle gennem Adenbugten:

http://www.sjofartsdir.no/upload/ISAFGuidelinesForPreventionOfPiracy-[8521]..pdf

Hilsen Peter

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 04-03-11 23:16

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 04-03-11 23:25

On Mar 5, 7:16 am, Peter Lauridsen <p...@vip.cybercity.dk> wrote:

> "http://www.sjofartsdir.no/upload/ISAFGuidelinesForPreventionOfPiracy-[8521].pdf"

Prøve igen
Linken findes for neden på denne side:
http://www.sjofartsdir.no/en/Vis_Sjovett/Informasjon-til-fritidsfartoy---Piratvirksomhet/

Fra : blueocean

Dato : 05-03-11 03:24

On 5 Mar., 07:24, Peter Lauridsen <p...@vip.cybercity.dk> wrote:

> Prøve igen
> Linken findes for neden på denne side:http://www.sjofartsdir.no/en/Vis_Sjovett/Informasjon-til-fritidsfarto...

Læs

http://www.noonsite.com/Members/val/R2009-12-19-1

Det er ikke så nemt, men der er organisering i gang, og det har der
faktisk været i flere år, så det er ikke noget nyt med konvojer.

Gert

Fra : Christian Stidsen

Dato : 05-03-11 12:06

"Steen" <no@spam.dk> skrev i meddelelsen
> Det kan undre mig at flere ikke sejler i konvoj i Adenbugten, det var da
> nemt at samle en flåde ved Indien og i Suez og sejle ruten sammen evt. med
> vagter ombord

Artiklen taler vist for sig selv.

http://maritimedanmark.dk/?Id=10288

Christian

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 07-03-11 02:28

Vi har et udmærket jægerkorps, de er gode til jagt i stilhed og kan
nok gøre det uden pressens overvågning.

Mvh/Harding

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 07-03-11 10:59

On Mon, 7 Mar 2011 01:27:58 -0800 (PST), "Harding E. Larsen"
<hardinge.larsen@gmail.com> wrote:

>Vi har et udmærket jægerkorps, de er gode til jagt i stilhed og kan
>nok gøre det uden pressens overvågning.

Ja uha uha, men de kan ikke fuldfører opgaven.
På vandet: Se størrelsen af det areal med vand de vil skulle opererer
på.
På land: Se størrelsen på den kystlinje i Somalia de vil skulle
opererer på, de vil forslå som en skrædder i helvede, dvs. de vil kun
være i stand til at foretage myggestiksangreb.

Det er jo ikke kun en lille udvalgt skare af personer samlet i en
landsby der skal bekæmpes, det er hundrede eller måske tusinder
fordelt på et kæmpe areal, det er ikke noget en vestlig krigsmaskine
kan gøre ret meget ved uanset hvor fantastiske de ellers måtte have ry
for at være.

Der er nogle gutter i Frankrig der har nogle erfaringer fra området
der kan bruges, men det vil ende med ren nedslagtning af dem man
sætter ind, derfor vil det ikke ske.

Det er ikke bare lige at gå ind og slå alle dem med rød hat ihjel og
så ellers tage hjem igen.

/Hans

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-03-11 11:03

Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
raa9n61t6v2nla2e1ds5j0rnmm9o2oi05m@4ax.com:

> Det er ikke bare lige at gå ind og slå alle dem med rød hat ihjel og
> så ellers tage hjem igen.

Nej. Russerne har vist os andre, hvordan dén slags "udfordringer" skal
klares.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-03-11 11:01

Harding E. Larsen <hardinge.larsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
5061ea1d-1fbd-498b-b60b-f483ac9aebfa@v16g2000vbq.googlegroups.com:

> Vi har et udmærket jægerkorps, de er gode til jagt i stilhed og kan
> nok gøre det uden pressens overvågning.

Antræffes misdæderne på havet, er det nok mere en opgave for
Frømandskorpset, der sjovt nok allerede ER til stede på Esbern Snarre. Men
vi danskere er jo gutemenschen, så vi sætter pænt alle anholdte pirater i
land, og sørger for mad, drikke, bedetæpper og koraner til dem, mens de
opholder sig på Esbern Snarre. Og det er jo en god idé. Så kan de dagen
efter tage på havet igen og slå nogle nye mennesker ihjel. Det kunne således
være interessant at finde ud af, om de pirater, der slog fire amerikanere
ihjel for nyligt, tidligere har været i dansk varetægt for efterfølgende at
blive sluppet fri. Men det får vi jo nok aldrig viden om.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 08-03-11 04:57

Ja desværre er det en relativ gruppestørrelse og de er uden for
rækkevidde. Det nytter ikke meget at vi sidder i rundkreds, snakker og
bruger i en uendelighed af de offentlige kasser til et noget forkert
hjælpeprogram.
Det nytter ikke noget at man bare låner og bruger pengene og så smide
regningen i børneværelset.
Desværre betragter nogle dette for en slags økonimisk logik.
Selv under store krige overlever de fleste og drager lære af det
hændte.

Mvh/Harding