Addiva lever :-)
Fra : Ralph

Dato : 04-03-11 18:20

Har en minkfarm, og to hunde der passer på. De er altid meget OBS når folk
møder om morgenen og vil snakkes med og vise at de har travlt med at passe
deres "arbejde" med at rekognosere farmen.

klokken 7:00
I dag blev Addiva i sin kurv,

klokken 10:00
efter et par timer opdagede vi at der var voldsomt udflåd fra skeden, min -
landbrugsuddannede - kollega, mente at det var slut.

klokken 11:00
En masse farvelscener - voksne mennesker, tsk, tsk - MEN, dyrlægen mente at
hvis livmoderen blev fjernet så ville hun blive rask (ikke dyrlægen -
hunden), jeg skulle så komme tilbage om 2½ time for operation.

klokken 13:00
Tilbage på kontoret lå hun ved siden af min stol da min makker kom ind og
troede hun var død, men hun trak vejret.

klokken 18:00
Nu er hun så opereret og lidt forvirret efter bedøvelse, men hun lever, DET
havde jeg ikke troet kl. 10 i morges.

Spørgsmålet er så om jeg skal takke Gud (som jeg ikke tror på) eller
Dyrlæge-Marianne

--
Ralph

Fra : jytte M

Dato : 04-03-11 11:03

On 4 Mar., 18:20, "Ralph" <r...@post6.tele.dk> wrote:
> [...]
> En masse farvelscener - voksne mennesker, tsk, tsk - MEN, dyrl gen mente at
> hvis livmoderen blev fjernet s ville hun blive rask (ikke dyrl gen -
> hunden), jeg skulle s komme tilbage om 2 time for operation.
>
> klokken 13:00
> Tilbage p kontoret l hun ved siden af min stol da min makker kom ind og
> troede hun var d d, men hun trak vejret.
>
> klokken 18:00
> Nu er hun s opereret og lidt forvirret efter bed velse, men hun lever, DET
> havde jeg ikke troet kl. 10 i morges.
>
> Sp rgsm let er s om jeg skal takke Gud (som jeg ikke tror p ) eller

Det var da dagens dejlige nyhed :) Det er da i hvert fald en
oplevelse, som gør, at man lige husker ekstra meget på, hvor glad man
er for kræet :) Dejligt at det endte godt :)

Hilsen Jytte M

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-03-11 22:10

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> DET havde jeg ikke troet kl. 10 i morges.
>
> Spørgsmålet er så om jeg skal takke Gud (som jeg ikke tror på) eller

Dejligt at høre, det har været frustrerende for jer. Jeg tror at du bør
takke dem begge.

Har selv været ude for en lignende situation. Det er en del år siden, men
pludselig en dag blev vores dejlige schæfertæve rigtig syg, og betændelsen
rendte ud af hende. Vi tog omgående til dyrlægen hvor hun blev opereret med
det samme.

Jeg bad til at hun måtte klare narkosen og operationen for hun var trods alt
9 år gammel, men hun havde en forbavsende god kondition af hendes alder. Den
fjernede livmoder var meget stor af al den betændelse, så selv dyrlægen var
forbløffet over, at hun klarede skærene. Min datter sad og vågede over hende
hele natten, og næste dag kom hun igen op til dyrlægen, hvor hun fik en
solid efterbehandling, og efter endnu et par dage var hun frisk igen. Hun
opnåede alligevel at blive knapt 16 år, så det var trods alt ret godt gået
af så stor en hund.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ralph

Dato : 06-03-11 18:25

> Har en minkfarm, og to hunde der passer på. De er altid meget OBS når folk
> møder om morgenen og vil snakkes med og vise at de har travlt med at passe
Opfølgning I dag satte Addiva så Molly (schæfertæve 1½ år) på plads, og
lå senere på ryggen med alle fire ben i vejret og nød solen - livet er
herligt, kunne man se hun tænkte.

--
Ralph

Dato : 18-03-11 22:23

> [...]
> Opfølgning I dag satte Addiva så Molly (schæfertæve 1½ år) på plads,
> og lå senere på ryggen med alle fire ben i vejret og nød solen - livet er

Super!!