Der findes noget der er bedre end WD40
Fra : Kurt Pedersen

Dato : 04-03-11 20:02

Hej NG
Jeg synes da det er lidt synd at så mange bruger wd40 til at smøre med.
Når der nu findes noget der er bedre.

WD40 har to gode egenskaber. Det er billigt og det kan trænge ind og løsne
fastrustede dele. Åh jo der er forresten en egenskab mere som kendetegner
wd40. Det kan ikke samle støv. Vel? Nej, efter nogle dage er der nemlig
ingen smørelse tilbage der kan samle støv.

Bringer du din cykel ned til den lokale cykelsmed, og han er en af dem der
har wd40 stående overalt, så kan du være sikker på at din cykel også
bliver smurt med wd40. Det er også helt sikkert at fjorten dage efter kan
du ikke længere mærke at din cykel var hos smeden for at blive gjort
forårsklar.

Købe en god olie og skal den absolut have penetrerende egenskab, jamen så
køb da f.eks. VBG's Mek olja. Det har samme egenskaber som wd40 men dens
smøreegenskab er mange gange større en wd40's

Du kan finde olien ved at søge efter dette nr. 49-000600 elller opsøge et
volvo lastvognsværksted.

mvh
Kurt
Ps.: Syntes bare lige i fortjente noget bedre end wd40
--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Mogens Jensen

Dato : 18-03-11 11:52

"Kurt Pedersen" <ktp.ktpttt@get2net.dk> skrev i meddelelsen
news.vrt1tnqlzl2f6r@kurts-pc...

[...]

Desværre kan jeg ikke finde et sted som forhandler nr. 49-000600 VBG's Mek
olja
og ej heller Würth HHS 5000 som indeholder det fuldsyntetiske smøremiddel
tilsat PFTE (Teflon)
Hos Volvo / Bilia i gladsaxe kender de ingen produkter ved den nævnte
betegnelse.
Ej heller andre steder jeg har været. Well, jeg købte benzin til kr. 11,12/l
hos
tanken ved Harald. Det er jo ikke at foragte når min gamle 4x4 kun kører 6
km/l.
Men spild af tid var det. Forslag til indkøbssted udbedes, men jeg kører
ikke udenfor
Storkøbenhavn.

--
Mvh. Mogens Jensen
Hvad venter du paa?

Fra : Carsten Stage

Dato : 18-03-11 12:51

Mogens Jensen wrote:

> og ej heller Würth HHS 5000 som indeholder det fuldsyntetiske
> smøremiddel tilsat PFTE (Teflon)

http://www.wuerth.dk/produktinfo/Products.aspx?searchword=08931063 076
12&request=0

http://www.wuerth.dk/kontaktinfo/butikker.htm

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Mogens Jensen

Dato : 19-03-11 12:47

"Carsten Stage" <camping@fabel.dk> skrev i meddelelsen

Jeg tager en tur til Wurtz på mandag og køber en Würth HHS 5000 .

Hvis du kikker på min side http://adria.webnetshop.dk , så har jeg lavet
endnu
et foto at den en elektriske movermotor, som jeg nu har fjernet dækslet fra.

De 2 kulfioduser, som presses indmod (hvad pokker den hedder). Den ene synes
at være
lidt langsom i sin affjedring. Måske er dette fejlen.
Kan og må jeg sprøjde dette HHS500 direkte ind i denne enhed og specielt
på kullene? Jeg kan nok ikke afmontere kullene, for gevindskruerne, som
holder kullene, virker meget bløde og jeg kunne nemt beskade dem.

--
Mvh. Mogens Jensen
Hvad venter du paa?

Fra : HO

Dato : 20-03-11 08:16

"Mogens Jensen" skrev i meddelelsen

<<Kan og må jeg sprøjde dette HHS500 direkte ind i denne enhed og specielt
<<på kullene? Jeg kan nok ikke afmontere kullene, for gevindskruerne, som
<<holder kullene, virker meget bløde og jeg kunne nemt beskade dem.

Hej
Du må ikke sprøjte noget som helst ind i hullerne hvor kullet sidder.
Kullene går ind på et anker:

http://kortlink.dk/8v6s

Det der hedder KUMMUTATOR på foto.
Det der er vigtigst, er længden på kullene, hvad længden på nye kul er, ved
jeg ikke ligge nu.

mvh
Hans

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 13-04-11 14:50

Den 18.03.2011 kl. 11:51 skrev :

> [...]
> 6 km/l.
> Men spild af tid var det. Forslag til indkøbssted udbedes, men jeg kører

Hej
Det er jeg da ked af at jeg har misbrugt din tid. Var det et Volvo
lastvognsværksted?
Om ikke andet så prøv da http://www.vbg.dk/dk/products/specialoljor/Ð