Homeplugs
Fra : Kim

Dato : 05-03-11 00:20

De der homeplugs og hvad de ellers kaldes, altså netværk gennem 220V
nettet...
Duer det, hvad er hastigheden, hvor langt rækker det, og kræver det de kører
på samme fase ?
Nogen mærker som fungerer bedre end andre ?

/Kim

Fra : Anders Majland

Dato : 21-03-11 09:59

> Duer det, hvad er hastigheden, hvor langt rækker det, og kræver det de
> kører på samme fase ?
> Nogen mærker som fungerer bedre end andre ?

Tror det er samme chipset der sidder i det fleste - så bare gå efter højeste
maks hastighed til billigste pris.

Jeg fik i efteråret ødelagt mit kabel mellem hus og udhus (var ikke gravet
dybt nok ned, så det kunne ikke tåle tung trafik da vi fik skiftet tag)
Siden har jeg kørt med en TopCom Powerlan 200

Jeg har alle 3 faser i udhuset og testet hastiged på alle faser i forhold
til det valgte punkt i huset. Det er lige til øllet at jeg kan trække
10mbit igennem. Jeg har adgang til alle 3 faser i den ene ende og der testet
hastigheden på alle 3 og valgt den bedste. Men der er også fint hul igennem
på de andre. Det er vel ca 25meter kabelvej mellem enhederne.

/A

Fra : Kim

Dato : 01-04-11 23:34

"Anders Majland" skrev i meddelelsen
> [...]
>testet hastigheden på alle 3 og valgt den bedste. Men der er også fint hul
>igennem på de andre. Det er vel ca 25meter kabelvej mellem enhederne.

Hmm... Det lyder på det du skriver, at enhederne ikke behøver være på samme
fase ??
Det bøvler jeg lidt med.....
De skal bruges på et ridested, hvor stålhallerne besværliggør trådløst LAN,
men jeh har
en del længere kabelveje end 25m. Håbede lidt, at jeg kan få hul igennem med
knap 100m,
men det er måske for optimistisk ?

/Kim

Fra : Henning

Dato : 04-04-11 07:45

On 2011-04-02 00:34, Kim wrote:
> Hmm... Det lyder på det du skriver, at enhederne ikke behøver være på
> samme fase ??

Det kommer an på så meget

Du vil næsten altid ha cross-talk mellem de forskellige faser, men hvis
der er andre ting som støjer er chancen for at det virker mindre.

Vi benytter power-lan når vi har arrangementer i Alslug, og har flere
gange haft bøvl med opkobling mellem forskellige faser.

Man kan iøvrigt få fase-koblere til at sætte i eltavlen, så alle tre
faser bliver "koblet sammen".
Så burde du være ude over det problem.

> [...]
> LAN, men jeh har
> en del længere kabelveje end 25m. Håbede lidt, at jeg kan få hul igennem

I docs til mine Zyxel enheder mener jeg der står op til 220 meter.

Har prøvet dem hos en kammerat - hele gården incl stald - havde
netforbindelse.

/Henning