Stor Større Størst
Fra : Joergen T Nissen

Dato : 03-03-11 12:24

ARLA fussionere med Tysk Mejeri gigant.

Først fik de kvalt alle de små i Danamrk
Og så også deres eneste konkurant.Kløver Mælk
Vor valg frihed forsvant pga monopol ligende tilstande
Så blev vi Svenske, og nu er vi en Tysk gigant af format.

NEJ til eneforhandling og monopol

Og ISÆR NEJ til Tysk mælk.

Ja tak til små lokale mejerier med hver deres smags nuancer på mælk.

Har nogen her smagt total ubehandlet økologisk Jersey mælk med naturens
fedtprocent hvor eneste proces er filtrere for evt urenheder og derefter
tappet.
Hvordan kan vi sige nej til det og blive ved med at drikke smagsløs ødelagt
monopol mælk?

Mvh Joergen N ( 5690 Tommerup )

Fra : Rado

Dato : 04-03-11 06:37

On Thu, 3 Mar 2011 12:23:51 +0100, "Joergen T Nissen" <Du Kan
Ikke@Maile.Mig> wrote:

>ARLA fussionere med Tysk Mejeri gigant.
>
>Først fik de kvalt alle de små i Danamrk

Der findes nu flere økologiske mejerier der trives ganske godt (f.ex
Thise). Køb fra dem hvis du vil holde dem i live.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Sømand1

Dato : 19-03-11 11:50

"Joergen T Nissen" <Du Kan Ikke@Maile.Mig> wrote in message
> [...]
>
> NEJ til eneforhandling og monopol
>
> Og ISÆR NEJ til Tysk mælk.
>
> Ja tak til små lokale mejerier med hver deres smags nuancer på mælk.

Jeg drikker ikke mælk, men Ja tak til hjemmelavet yoghurt på jersey mælk (m/ca 5%
fedt) direkte fra øko landmanden...

> Har nogen her smagt total ubehandlet økologisk Jersey mælk med naturens
> fedtprocent hvor eneste proces er filtrere for evt urenheder og derefter
> tappet.

Yes.
Men husk nu bare på at der er en kampagne imod mælk direkte fra koen, næsten
ligegyldig hvor man befinder sig. Den skal angivelig være livsfarlig som føde...