Printer
Fra : Henning Madsen

Dato : 02-03-11 19:54

Håber det er mugligt at få lidt hjælp til en printer udskrift ??

Var
I : Integer;
begin
Printer.Orientation := poLandscape;
With Printer Do
Begin
BeginDoc;
For I := 0 To ListBox1.Items.Count -1 Do
Begin
Printer.Canvas.TextOut(500,(I + 1)*2350,ListBox1.Items[I]);
End; // 500 er venstre margen.
EndDoc; // 2350 er linie afstand.
End;
End;
//------------------------------------------------------------------------------
procedure TForm1.FormShow(Sender: TObject);
begin
ListBox1.Items.Add('xxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xx')
end;

Dette program virker udmærket, men jeg kunne ønske mig en større og fed
skrift,
Hvordan gør man det ???
Jrg troede man blot kunne ændre skriften i ListBox, men det ændre ikke
udprintningen.

Jeg bruger DELPHI 6 og XP
Bemærk Printeren er sat til poLandscape, Printeren er en HP1150 Laser.

Hvis jeg kan få en plads i køen håber jeg på et godt råd om udprintningen.

m.v.h.
Henning.

Fra : Hauge

Dato : 02-03-11 20:04

Hej
Den 02-03-2011 19:53, Henning Madsen skrev:
> Håber det er mugligt at få lidt hjælp til en printer udskrift ??

Måske noget i stil med:

Printer.Canvas.font := ListBox1.Fonts;

Har ikke en D jeg lige kan prøve på, men mindes det er noget i den stil.

Mvh Hauge