Konfigurationer til Cisco Access switche
Fra : Heinz Vollmann

Dato : 02-03-11 20:49

Hej NG,
findes der et site hvor der ligger konfigurationer og forklaringer herpå?
jeg har nogenlunde styr på core switchene i firmaet, men ikke access
switche, så hvis der findes et sted man kan snage i andres opsætninger ville
dette være perfekt

Ligeledes har jeg problemer med at sætte en "ikke cisco" switch i en
almindelig cisco access switch, porten blinker et par gange og vupti
herefter fjerner den access, men putter man en pc i, "kein problem", hva'
dælen mangler jeg at konfigurere den enkelte port i access switch med?

/Heinz

Fra : Anders

Dato : 06-03-11 00:24

Nu har nyere Cisco switche relativt mange features lidt afhængig af typen og
IOS version. Men prøv at google lidt, der findes mange eksempler derude.

Som minimum vill jeg sætte for hver klient access port:

switchport access vlan X
switchport mode access
storm-control broadcast level 1.00 (5.00)
storm-control action shutdown
spanning-tree portfast
spanning-tree bpduguard enable

Ellers findes der security features som port security, DHCP snooping og ARP
inspection. Igen afhængig hvad for noget hardware du har?

Det kunne godt tyde på at det var bpduguard som driller dig når du sætter
anden switch på en port. Kig i din log og se hvad den fortæller dig der.

/Anders

Fra : Glenn

Dato : 26-03-11 02:08

On 2 Mar., 20:49, "Heinz Vollmann" <heinz_vollm...@XXXhotmail.com>
wrote:
> [...]
> herefter fjerner den access, men putter man en pc i, "kein problem", hva'
> dælen mangler jeg at konfigurere den enkelte port i access switch med?

Hej Heinz

Er ikke-Cisco switchen med eller uden mgmt?

/Glenn