Udbyder i København uden telefonstik
Fra : Mads

Dato : 02-03-11 04:02

Hej,
Jeg er flyttet ind på et kollegium hvor der er en fælles Wifi-
forbindelse der er så dårlig at jeg overvejer at købe min egen
interetforbindelse. Men jeg har ikke telefonstik på værelset, så jeg
går ud fra at en alm ADSL forbindelse er udelukket? Har kigget på
Mobil Bredbånd fx hos Telmore men der er desværre månedlige
forbrugsgrænser som gør det uinteressant. Der er mulighed for YouSee,
men for at levere Internet kræver de at jeg opretter et tv-abonnement
også hvilket jeg ikke har noget at bruge til.

Har jeg andre muligheder?

Hilsen
Mads

Fra : Frank Damgaard

Dato : 02-03-11 15:28

Den 02-03-2011 12:02, Mads skrev:
> [...]
> men for at levere Internet kræver de at jeg opretter et tv-abonnement
> også hvilket jeg ikke har noget at bruge til.

Har du spurgt på kollegiet?

TDC skal normalt levere telefon, så hvis du opretter en telefon/ADSL
hos TDC med 6 mdr binding, så burde det være en mulighed?

Aghængig af hvor i landet du bor og placering, så kunne en
trådløs løsning som skyline-bredbånd måske også bruges
(afhængig af placering af antenne).
http://skyline.dk/?pageID=2&ref=1&sub=4

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 02-03-11 22:11

>Har kigget på
>Mobil Bredbånd fx hos Telmore men der er desværre månedlige
>forbrugsgrænser som gør det uinteressant.

http://www.telenor.dk/privat/mobilt_bredbaand/mobilt_bredbaand/mobilt_bredbaand_xlarge/?icid=MMB_forside_vaelg_abb_xlarge
giver en noget større grænse end Telmore, hjælper det (du vil ikke blive
faktureret for merforbrug hvis du overskrider 25 GB, men man forbeholder sig
retten til at kontakte dig for nærmere aftale eller begrænse hastigheden
hvis grænsen gentagne gange overskrides markant).

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : erling

Dato : 03-03-11 11:39

Mads tastede følgende:
> [...]
> men for at levere Internet kræver de at jeg opretter et tv-abonnement
> også hvilket jeg ikke har noget at bruge til.

Fullrate slulle have mobilt bredbånd, hvor du betaler efter
forbrug.
Jeg mener det er 9 kr. pr. måned i afgift, og alt efter, hvor
meget du betaler på din konto, koster det:
100 kr's optankning - 50 øre pr. mb
200 - - 40 - - -
300 - - 30 - - -
Hastigheden er 4 mbit/384 kbit.

Jeg kan se de også har en fast månedlig på 1 mbit/384 kbit
til 39 kr. pr. måned - incl. 1 GB trafik.

/erling

Fra : Morten-Kristensen

Dato : 04-03-11 00:52

Prøv med en trådløs forbindelse hos Skyline; www.skyline.dk

--
Morten Kristensen; mailto:fornavn.efternavn@webnit.dk
Phone +45 3871 2114

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 04-03-11 09:42

"Morten-Kristensen" <fornavn.efternavn@webnit.dk> skrev

> Prøv med en trådløs forbindelse hos Skyline; www.skyline.dk

Jeg vil ikke anbefale Skyline til nogen som helst, ikke engang folk jeg ikke kan lide.

--
Ejvind

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 04-03-11 19:51

On 04-03-2011 09:41, Ejvind Kruse wrote:
> "Morten-Kristensen" <fornavn.efternavn@webnit.dk> skrev

> Jeg vil ikke anbefale Skyline til nogen som helst, ikke engang folk jeg
> ikke kan lide.

Kan du begrunde din antiparti mod Skyline?
Her har det kørt udmærket i 3/4 år. Godt nok med irriterende afbrydelser
pga. opdateringer af nettet, men de sidste 3 mdr. fuldstændig problemfrit.

Men fjolser kan jo fucke alting op.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 05-03-11 10:20

"Karl Erik Christensen" <karlerik@none.invalid.com> skrev

> Kan du begrunde din antiparti mod Skyline?

<http://www.trustpilot.dk/review/www.skyline.dk>

"En bestilt linie på 6 mbit nåede aldrig over 3 mbit i løbet af en hel dag"
"Ingen holder hvad de lover og ingen kan tage et ansvar"
"Alle medarbejder er desværre optaget, vent venligst"
"Dårlig kundeservice og ustabilt net"
"Virker.. Virker ikke, virker sikkert senere"
"Det er det noget fis at man skal betale for at få sin router låst op til trådløs"
"de lover at ringe tilbage men gør det ikke"
"Jeg har ikke på noget tidspunkt fået det produkt, jeg betaler for"
"Din udendørs enhed kan ikke tåle frost"
"intet signal her i vinter - pga sne"
"ja man forventer en 6 mbit/s og får en 1mbit/s"
"langsomt internet med driftafbrydelser"
"langsom kundeservice"
"Skyline holder desværre ikke helt, hvad de lover angående hastighed"
"Nemt og billigt, men hastigheden holder ikke"
"for ustabilt"
"Sendt 3 e-mail Skyline.dk har IKKE svarret på en eneste"
"Talt med 4 suportere de har IKKE overholdt deres telefoniske aftale"
"Det er det mest ustabile og mest langsomme jeg nogensinde har oplevet"
"Hastighed svarer ikke til det lovede"
"Alt for ustabilt"
"En uacceptabel måde at drive en virksomhed på"
"det er godt, men er ikke godt når det fryser"
"lovede sidst år at kontakte os, venter stadigvæk, på de skal ringe"
"telefonien har mangler, ofte er der knas på linien"
"mastefejl (en komponent, som ikke tåler frostvejr!!)"
"Har aldrig oplevet så ustabilt internet "
"Der er mange store driftsproblemer."
"får ingen tilbagemelding fra Skyline"

Jeg bemærker ligeledes, at Teknisk Support Chef, Mads Nielsen opgav ævred sidst i Januar.

--
Ejvind

Fra : Henning

Dato : 07-03-11 10:30

On Sat, 5 Mar 2011 10:20:24 +0100, "Ejvind Kruse"
<hejwin@mail.tele.dk> wrote:

>"Karl Erik Christensen" <karlerik@none.invalid.com> skrev

><http://www.trustpilot.dk/review/www.skyline.dk>

Er det dine egne erfaringer, eller kopierer du blot hvad andre har
sagt? 50 dårlige erfaringer på Trustpilot kan vel ikke opveje de
100.000 som ikke klager?

Fra : Paul-J 2660Brøndby

Dato : 08-03-11 09:02

For flere år siden droppede jeg min adslforbindelse til fordel for Skyline -(det hed
clearwire den gang).
Med ADSL-som jeg brugte før- har jeg oplevet mange mystiske ting. Og hver gang var det
en udmattende kamp at skulle bevise overfor support at det ikke var mit udstyrs skyld.

Med Skyline har jeg haft nogle afbrydelser på op til 1 døgn. Men de skriver det på deres
driftsstatus side indenfor 2 timer efter at driftsafbrydelsen er begyndt.
(Jeg ringer til en bekendt, som er online hos en anden udbyder for at tjekke det. Eller
kobler mig via min mobiltelefon.)

Og det er rigtigt at -især på upload siden - hastigheden bliver mindre end lovet. Men
god nok i forhold til prisen synes jeg........

alt i alt er skyline en god løsning for mig.

Fra : Kim

Dato : 15-03-11 12:58

http://www.comon.dk/nyheder/sa-meget-skaerer-wifi-i-din-downloadhastighed-1.419372.html

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 5954 (20110315) __________

http://www.eset.com

Fra : Ole C

Dato : 15-03-11 13:04

Kim skrev blandt andet:

> __________ Information from ESET Smart Security, version of virus
> signature database 5954 (20110315) __________

> http://www.eset.com

Den slags spam er ikke velset.....

--
vh
Ole C

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 29-03-11 11:16

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev

> Er det dine egne erfaringer, eller kopierer du blot hvad andre har
> sagt? 50 dårlige erfaringer på Trustpilot kan vel ikke opveje de
> 100.000 som ikke klager?

Jeg har været kunde hos Skyline siden Marts sidste år, det første halve år kørte
nettet perfekt, kun med et enkelt eller to nedbrud, så intet at klage over der.

I efteråret 2010 begynder problemerne, udfald, dårlig hastighed, hele weekender
og aftener uden net, Skyline godskriver mig her i foråret en måneds betaling for
de ulemper jeg har haft, kundeservice mener så, at den kompensation også må
gælde fremadrettet, hvilket jeg ikke er helt enig i, kundeservice mener så i stedet,
på ægte TDC manér, at det så ville være bedre at tilpasse min hastighed til den faktiske,
altså de omkring 2 til 3 Mb jeg har i aftentimerne.

Jeg mener jo i stedet at de bude levere den hastighed som de bliver betalt for,
det samme mener teknisk support, men der sker ikke en skid.

Ingen kan tage et ansvar, ingen holder hvad de lover og ingen kan give en tidshorisont
for løsning af problemerne.

Så hvis man kan klare sig med 2 til 3 Mb med mange små-udfald fra midt på eftermiddagen
og hen til ca. 23 tiden, så er Skyline et udmærket valg, men til gøremål der kræver en stabil
hurtig forbindelse, er Skyline dumpet med et brag.

Du spørger om det bare er kopieret fra Trustpilot, eller det er egne erfaringer,
til det kan jeg sige, at jeg har kopieret bredt dækkende mine egne oplevelser med Skyline.

Forøvrigt ville du vide, hvis du satte dig lidt ind i tingene, at Skyline kun har omkring 50.000
kunder.

--
Ejvind
ClamWin Free Antivirus