Fluor i drikkevand m.m.
Fra : Sømand1

Dato : 01-03-11 10:55

http://www.youtube.com/watch?v=LEZ15m-D_n8
(12 min, hvor kommer fluor fra, og hvorfor.)

http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/2007/11/21/forskere-i-ophedet-opgr-om/index.xml
For meget fluorid i drikkevandet kan forårsage knoglekræft hos drenge. mener
amerikansk forsker. Hendes undersøgelse har skabt stor røre i USA, fordi den
modsiger officiel rapport til de amerikanske myndigheder.

x-postet

Fra : Regnar Simonsen

Dato : 02-03-11 21:43

"Sømand1" >
> [...]
> den
> modsiger officiel rapport til de amerikanske myndigheder.

Konklusionen bygger på et ret tyndt grundlag.
Kun 103 tilfælde er undersøgt, heraf 60 mænd og 43 kvinder.
For kvinderne kunne man ikke finde en sammenhæng mellem flour og kræft.
For de 60 mænd er der fundet en svag sammenhæng, men med det lille materiale
må man være yderst forsigtig med at konkludere noget konkret - andet at man
bør undersøge det nærmere.
At man konstaterer en sammenhæng er heller ikke det samme som, at der er en
årsagssammenhæng.
Antallet af storke er faldet meget de senere år - det samme er antal børn
med mæslinger; der kan sikkert laves en fin graf, som viser en sammenhæng,
men det er nok ikke storke, der giver børn mæslinger.

Hilsen Regnar Simonsen