Observationsliste
Fra : John

Dato : 01-03-11 13:43

Justitsministeriet har sat disse 12 hunderacer på
en liste over hunde der måske skal forbydes i 2013
når hundeloven revideres:

* Anatolsk hyrdehund
* Bullmastiff
* Cane corso italiano
* Cao fila de sao Miguel
* Dogo canario
* Iberisk dogge
* Maremma
* Mastin espanol
* Mastino napoletano
* Polski owczarek podhalanski
* Rottweiler
* Staffordshire bull terrier

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Leyna

Dato : 01-03-11 13:58

On Tue, 01 Mar 2011 13:43:05 +0100, John <admin@jp-web.invalid> wrote:

>Justitsministeriet har sat disse 12 hunderacer på
>en liste over hunde der måske skal forbydes i 2013
>når hundeloven revideres:
>
> * Anatolsk hyrdehund
> * Bullmastiff
> * Cane corso italiano
> * Cao fila de sao Miguel
> * Dogo canario
> * Iberisk dogge
> * Maremma
> * Mastin espanol
> * Mastino napoletano
> * Polski owczarek podhalanski
> * Rottweiler
> * Staffordshire bull terrier

Jeg synes da godt nok at de strammer den nu. Rottweileren er kommet
på, men synes jeg mangler Schæferen og Doberman Pincher. I stedet for
at forbyde specifikke hunderacer burde de forbyde ansvarsløse ejere!

Fra : John

Dato : 01-03-11 15:34

Leyna tastede følgende:

> Jeg synes da godt nok at de strammer den nu.
> Rottweileren er kommet på

Det var på tide :oÞ

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 02-03-11 08:51

John, skrev:
> Leyna tastede følgende:

> Det var på tide :oÞ

Indrømmet, jeg har lidt svært ved at grine af det.

/Jens

Fra : John

Dato : 02-03-11 12:54

Pwh sendte dette med sin computer:

> Indrømmet, jeg har lidt svært ved at grine af
> det.

Husk på det er en observations liste.
Må så håbe at racen ikke gør sig uheldigt bemærket
de næste par år.

Men klart i de forkerte hænder kan racen være
rimelig farlig, men tror den er for udbredt til
bare at kunne forbyde.

Næste er vel schæfer.

personligt har jeg intet problem med at holde i
snor da jeg gør det i forvejen blot ikke her ude på
Lars tyndskids mark.

Er vi hos dyrlæge har han altid mundkurv på og han
har vænnet sig til det.

Foretrækker mundkurv frem for han slagter en eller
anden løs hund. B-)

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 02-03-11 17:41

John, skrev:
> [...]
> de næste par år.
>
> Men klart i de forkerte hænder kan racen være
> rimelig farlig, men tror den er for udbredt til

Jeg håber og tror du har ret, så vil der rejse sig et ramaskrig.

> Næste er vel schæfer.

Hvis de slipper afsted med at forbyde rotten kan man godt
tænke sig at det kun bliver politiet der må have schæfere.

> personligt har jeg intet problem med at holde i
> snor da jeg gør det i forvejen blot ikke her ude på
> Lars tyndskids mark.

Eller på stranden har jeg da set billeder af
Lige før det ville værer mere nådig overfor balder at blive aflivet
hvis han resten af sine dage aldrig kan rende frit.

/Jens

Fra : John

Dato : 02-03-11 18:00

Pwh kom med denne ide:

> Eller på stranden har jeg da set billeder af

Ja da der render han også løs bare ikke hvis der
kommer nogen.

Nu kommer vi stort set kun på stranden uden for
sessonen så vi har den som regel for os selv.

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 02-03-11 18:21

John, skrev:
> Pwh kom med denne ide:

> Ja da der render han også løs bare ikke hvis der
> kommer nogen.
>
> Nu kommer vi stort set kun på stranden uden for
> sessonen så vi har den som regel for os selv.

Det bliver det jo ikke lovligt af hvis man har en listehund.

/Jens

Fra : John

Dato : 02-03-11 19:50

Pwh har bragt dette til verden:

> Det bliver det jo ikke lovligt af hvis man har en
> listehund.

Det må vi så tage til den tid.
Bliver formentlig så bare hjemme.

Nu tror jeg hverken Rotweiler eller schæfere bliver
forbudt eller pålagt restriksioner da det er hunde
der har været i DK i uendelige tider.

Personligt har jeg intet i mod at man forbød hunde
uden papirer, men det er en anden snik snak, som
sikkert er umulig.

Havde man papir krav ville det formentlig være
lettere at styre. "Måske"

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 02-03-11 20:48

John, skrev:

> Personligt har jeg intet i mod at man forbød hunde
> uden papirer, men det er en anden snik snak, som
> sikkert er umulig.
>
> Havde man papir krav ville det formentlig være
> lettere at styre. "Måske"

Jeg er heller ikke for tavletvang.
Men skal loven ikke værer rent til grin kommer de ikke udenom.
Jeg kender et par listehunde der bare er registreret som lovlige blandinger.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-03-11 21:12

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg synes da godt nok at de strammer den nu. Rottweileren er kommet
> på, men synes jeg mangler Schæferen og Doberman Pincher. I stedet for
> at forbyde specifikke hunderacer burde de forbyde ansvarsløse ejere!

Hvor er det dog sandt Leyna.

En rottweiler kan da godt se frygtindgydende ud, men det er faktisk en
vidunderlig hund, og hvis den bliver opdraget med kærlighed er den akkurat
lige så god og kærlig som alle andre hunde.

Enhver hund kan jo blive farlig hvis den bliver opdraget forkert. Jeg synes
efterhånden at myndighederne er overhysteriske med deres forbud. Gad vide
hvad det mon ender med.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 02-03-11 08:55

Tove Krieger, skrev:

> Enhver hund kan jo blive farlig hvis den bliver opdraget forkert. Jeg
> synes efterhånden at myndighederne er overhysteriske med deres
> forbud. Gad vide hvad det mon ender med.

Jeg håber det går som i Holland hvor de efter nogle år droppede en tilsvarende
tåbelig lov da den viste sig ikke at have nogen effekt.
Så længe de også tillader avl uden stamtavle kan det heller ikke styres.
Jeg kiender da et par listehunde som folk bare har registreret som labblandinger
eller boxerblandinger, og vupti, så er den lovlig.

Så skal den nye lov virke skal alle blandingshunde forbydes, hårdt og brutalt.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 01-03-11 14:17

> [...]

>Justitsministeriet har sat disse 12 hunderacer på
>en liste over hunde der måske skal forbydes i 2013

Nåeh ja, måtte lige google de forskellige racer, da ovenstående
betegnelser ikke rigtigt sagde mig noget. Størstedelen af dem er
utroligt sjældne i DK og Iberisk dogge kunne jeg slet ikke finde. Der
fant jeg kun snegle, men måske det er dræbersneglene der forbydes
samtidigt...? Det er da besparende. *GG*
Nogen der er klar over hvilken race der hentydes til?

Fra : oz3bto

Dato : 01-03-11 17:58

> [...]
> samtidigt...? Det er da besparende. *GG*
> Nogen der er klar over hvilken race der hentydes til?

Ja ja det ender jo nok med at enste hunde man må have i DK er gravhunde og
chiuaua og andre i den størrelse

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-03-11 00:10

oz3bto formulerede tirsdag:
> Ja ja det ender jo nok med at enste hunde man må have i DK er gravhunde

http://www.oestrogen.dk/Kultur/Underholdning/Henriks%20gravhund%20til%20psykolog.aspx

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-03-11 17:37

"John" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> Justitsministeriet har sat disse 12 hunderacer på en liste over hunde der
> måske skal forbydes i 2013 når hundeloven revideres:

> [...]

Jeg tror vi skal have lavet en observationsliste over Hjernedøde
Politikere...

For lige som sidste gang... Har jeg ved grød aldrig hørt om, eller set nogle
af disse racer, lige med undtagelse af Rotten Stafford'en... Men at de
skulle være et problem... Har jeg mindst lige så svært ved at se... Så det
er vel igen, bare noget de finder på, for at markere sig.

M.V.H....Benny..