RSS feed sammen med egen PHP blog?
Fra : Christoffer Overgaar~

Dato : 01-03-11 21:09

Jeg leger lidt med at opbygge en php blog. (meget simpel!)
Den kan findes her: http://cl.ly/4vGt
Jeg kunne godt tænke mig at lave et RSS feed i en XML fil, der
bliver opdateret hver gang, bloggen bliver opdateret. Er der
nogle kloge hoveder, der har forstand på, hvordan dette vil kunne
gøres, eller har andre løsninger? :)

-Christoffer

login til bloggen:
brugernavn: brugernavn
adgangskode: password

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 01-03-11 21:24

On 01-03-2011 21:08, Christoffer Overgaard wrote:
> [...]
> bliver opdateret hver gang, bloggen bliver opdateret. Er der
> nogle kloge hoveder, der har forstand på, hvordan dette vil kunne

Hej Christoffer.

Dette link giver ikke fuldstændig svar på dit spørgsmål. Det kræver
sikkert lidt "kreativitet" at kombinere blog og rss. Så hvis du kender
lidt til php og mysql, vil det være en fordel.

http://www.webreference.com/authoring/languages/xml/rss/custom_feeds/

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 01-03-11 21:31

On 01-03-2011 21:24, Karl Erik Christensen wrote:

> [...]
> sikkert lidt "kreativitet" at kombinere blog og rss. Så hvis du kender
> lidt til php og mysql, vil det være en fordel.

Der kørte en streng i php-gruppen, vistnok i december 2010, omhandlende
noget i stil med det du er ude efter.

Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 01-03-11 21:44

On 01-03-2011 21:31, Karl Erik Christensen wrote:

> Der kørte en streng i php-gruppen, vistnok i december 2010, omhandlende
> noget i stil med det du er ude efter.
>
> Karl Erik.

Autogenerering af RSS Feeds for mine websider..?

dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

08-10-2010 kl. 15:18

Karl Erik.

Fra : scootergrisen

Dato : 01-03-11 21:32

Den 01-03-2011 21:08, Christoffer Overgaard skrev:
> [...]
> bliver opdateret hver gang, bloggen bliver opdateret. Er der
> nogle kloge hoveder, der har forstand på, hvordan dette vil kunne

Du kan lave et PHP script som generer RSS filen hver gang den besøges.
Så kan den tage data fra din blog fil.
Altså sådan at PHP scriptet er det samme hele tiden men den genereret
RSS fil ændre sig automatisk når du ændre din blog fordi PHP scriptet
hente dataen fra bloggen.
Håber du forstår.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-03-11 00:17

Den 01-03-2011 21:32, scootergrisen skrev:

> [...]
> genereret RSS fil ændre sig automatisk når du ændre din blog
> fordi PHP scriptet hente dataen fra bloggen.

Er den slags ikke indbygget i de blogtjenester
de forskellige udbydere har? One.com laver automatisk
en RSS-fil af min blog.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 02-03-11 21:05

Den 02-03-2011 00:16, Jørgen Farum Jensen skrev:

> Er den slags ikke indbygget i de blogtjenester
> de forskellige udbydere har? One.com laver automatisk
> en RSS-fil af min blog.

Jo det rigtig nok men hvis han hellere vil lave sit eget blog systemså
virker det nok ikke.

Fra : Christoffer Overgaar~

Dato : 02-03-11 20:38

scootergrisen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> Altså sådan at PHP scriptet er det samme hele tiden men den genereret
> RSS fil ændre sig automatisk når du ændre din blog fordi PHP scriptet

Det forstår jeg godt :) tak for hjælpen!

Fra : Christoffer Overgaar~

Dato : 03-03-11 14:58

> [...]
> Altså sådan at PHP scriptet er det samme hele tiden men den genereret
> RSS fil ændre sig automatisk når du ændre din blog fordi PHP scriptet

Jeg fandt noget, der ser sådan her ud:

<?
// get info from somewhere
$items = data.txt();

echo '<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>';
// because it contains <? sequence it should be echoed
?>

<!DOCTYPE rss PUBLIC "-//Netscape Communications//DTD RSS 0.91//EN"
"http://my.netscape.com/publish/formats/rss-0.91.dtd">
<rss version="2.0">
<channel>
<title>My RSS Feed</title>
<link>url</link>
<description>description</description>

<? foreach ($items a $item): ?>

<item>
<title><?= $item->title ?></title>
<link><?= $item->link ?></link>
<description><?= $item->description ?></description>
<pubDate><?= $item->pubdate ?></pubDate>
<category><?= $item->category ?></category>
</item>

<? endforeach ?>

</channel>
</rss>

jeg har ikke det HELT store kendskab til PHP. Er jeg helt galt på den?

- Christoffer