Hvordan står jeg i denne sag?
Fra : Philip christgau

Dato : 28-02-11 15:21

Hej alle.
I fredags var mig og et par kammerater i byen.
Da jeg ikke kunne komme med ind på klubben med de andre, blev vi alle
sure og provokationer mellem os og dørmænd var i luften.
Mig og en af mine kammerater vælger efterfølgende at løbe alt hvad vi
kan ind i dørmændende (vi prøvede at løbe ind på stedet for at lave
sjov, det var ikke særligt gennemtænkt)
En af dørmændende får vi sammenstødet en blodnæse (som jeg
efterfølgende bliver sigtigt for)
Derefter bliver jeg smidt ned i jorden, hvor jeg tager af med ansigtet
da, mine hænder er vredet om bag ryggen.
En af de andre prøver at hive min kammerat væk, men i samme øjeblik
går en af dørmændene hen og giver min kammerat et knæ i hovedet. Og
mens jeg ligger på jorden bliver håndjernene spændt helt ekstremt, og
mit ansigt mast ned i jorden.
Lægerapport fremgår af mig og min kammerats skader, men jeg bliver
stadig sigtet for vold mod dørmand.
Hvordan står jeg i denne sag. vi har ikke andet end øjenvidner (ikke
uafhængige).

På forhånd tak.

vh. P

Fra : Flimmer

Dato : 01-03-11 09:23

"Philip christgau" <philipchristgau@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Dørmænd må bruge samme magt, som alle andre.

Dvs. lovligt nødværge for at forsvare sig og civil anholdelse for at
tilbageholde en voldsmand (dig i dette tilfælde)

Mener du de er gået ud over denne grænse, kan du indgive politianmeldelse på
den/dem.

Du vil stadig blive sigtet for vold mod dørmanden, men han kan ligeledes
blive sigtet for vold mod dig, såfremt han har overskredet reglerne.

Om lovligt nødværge
http://da.wikipedia.org/wiki/N%C3%B8dv%C3%A6rge

Om civil anholdelse
http://www.retssal.dk/?page=emne&id=841&indexid=461

Mvh
Allan

Fra : Philip christgau

Dato : 01-03-11 07:23

On 1 Mar., 09:23, "Flimmer" <Fli...@flimmervej.dk> wrote:
> [...]
> uafh ngige).
>
> P forh nd tak.
>
> vh. P
>
> D rm nd m bruge samme magt, som alle andre.
>
> Dvs. lovligt n dv rge for at forsvare sig og civil anholdelse for at
> tilbageholde en voldsmand (dig i dette tilf lde)
>
> Mener du de er g et ud over denne gr nse, kan du indgive politianmeldelse p
> den/dem.
>
> Du vil stadig blive sigtet for vold mod d rmanden, men han kan ligeledes
> blive sigtet for vold mod dig, s fremt han har overskredet reglerne.

super tusind tak for dit svar. Jeg vil kigge nærmere på det.

mvh.