MS Windows
briani 27239
Windows 7 SP1 - hvad har de gjort med xcop~
Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 28-02-11 16:33

Er xcopy fjernet i Win 7 SP1? Jeg har lavet nogle batch-filer, der
ikke længere virker.
"xcopy blev ikke genkendt som en intern eller eller ekstern kommando,
et program eller en batchfil".

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-02-11 16:36

Capt'n Tailstriker skrev:

>Er xcopy fjernet i Win 7 SP1?

nej, i hvert fald ikke hos mig.
win 7 pro 64 bit

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 28-02-11 16:48

Den er minsandten stadigvæk i mit system - men hvorfor får jeg så
denne fejlmelding?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-02-11 16:59

Capt'n Tailstriker skrev:

> Den er minsandten stadigvæk i mit system - men hvorfor får jeg så
> denne fejlmelding?

Prøv i en kommandoboks at lave en kopiering med xcopy, og post så
en udskrift af skærmen i et indlæg.

--
Bertel

Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 28-02-11 17:18

C:\Users\John\Documents>xcopy
"C:\Users\John\Documents\SWFLPRO_AF2_EKCH_4R\AF2_E
KCH.bgl" "G:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Flight Simulator
9\Addon Scener
y\EKCH Copenhagen Airport, Kastrup FS2004\Scenery"
'xcopy' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,
et program eller en batchfil.

C:\Users\John\Documents>pause
Tryk på en vilkårlig tast for at fortsætte . . .

Fra : Ole C

Dato : 28-02-11 16:43

Capt'n Tailstriker skrev blandt andet:

> Er xcopy fjernet i Win 7 SP1? Jeg har lavet nogle batch-filer, der
> ikke længere virker.
> "xcopy blev ikke genkendt som en intern eller eller ekstern kommando,
> et program eller en batchfil".

Hvis jeg ved en kommandoprompt i min Vista skriver: xcopy /?
får jeg denne besked:
"BEMÆRK! Xcopy er udgået, brug Robocopy i stedet."
Ganske vist får jeg derefter en længere smøre om xcopys anvendelse, men
Robocopy er også i systemet.....

--
vh
Ole C

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-02-11 17:19

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen
> Hvis jeg ved en kommandoprompt i min Vista skriver: xcopy /?
> får jeg denne besked:
> "BEMÆRK! Xcopy er udgået, brug Robocopy i stedet."

Den får jeg ikke i Windows 7 Ultimate med SP1 - men både xcopy og
robocopy virker fortrinligt

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-02-11 17:21

"Capt'n Tailstriker" <kadoriv@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Er xcopy fjernet i Win 7 SP1? Jeg har lavet nogle batch-filer, der
> ikke længere virker.

Den virker fint her med SP1 - det lyder mest som om, at du har fået
smadret din "path", så den ikke kan finde xcopy ?

Jan

Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 28-02-11 17:24

Hmm... er det nødvendigt at sætte path på xcopy? Her er indholdet af
batchfile, og det virkede fint inden SP1:
xcopy "C:\Users\John\Documents\SWFLPRO_AF2_EKCH_4R\AF2_EKCH.bgl"
"G:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Addon
Scenery\EKCH Copenhagen Airport, Kastrup FS2004\Scenery"
pause

Fra : eja@urbakken.dk

Dato : 28-02-11 17:36

On 28-02-2011 17:23, Capt'n Tailstriker wrote:
> [...]
> "G:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Addon
> Scenery\EKCH Copenhagen Airport, Kastrup FS2004\Scenery"

Jeg får dette i Windows 7 Ultimate 32bit

>xcopy slimdrivers-setup.exe d:\
C:slimdrivers-setup.exe
1 File(s) copied

/Erik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-02-11 19:50

"Capt'n Tailstriker" <kadoriv@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hmm... er det nødvendigt at sætte path på xcopy?

Nej - den burde Windows have styr på - men det har den åbenbart ikke hos
dig - men da andre ikke har problemer, så må det være smadret hos dig ?

Jeg ved ikke, hvad du skal gøre for at reparere den.

Jan

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-02-11 20:48

Jan Vestergaard skrev den 28-02-2011 19:50:

> Nej - den burde Windows have styr på - men det har den åbenbart ikke hos
> dig - men da andre ikke har problemer, så må det være smadret hos dig ?
>
> Jeg ved ikke, hvad du skal gøre for at reparere den.

Ændring af PATH (engelsk version, måske kan nogle skrive den danske):

Start -> Control Panel -> System and Security -> System -> Advanced
system settings -> Environment Variables. Find Path i oversigten. Path
skal begynde med: %SystemRoot%\system32;

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-02-11 20:50

Jens Jensen skrev den 28-02-2011 20:47:
> Ændring af PATH

Og det virker nok først efter alle cmd-vinduer er blevet lukket. Log
evt. ud og ind igen.

Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 28-02-11 17:33

Problem løst!
Jeg lagde en kopi af xcopy i samme mappe som batchfilerne, så nu
virker det igen, men dette var ikke nødvendigt før SP1.

Tak for hjælpen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-02-11 19:55

> [...]
> Jeg lagde en kopi af xcopy i samme mappe som batchfilerne, så nu
> virker det igen, men dette var ikke nødvendigt før SP1.

Det burde heller ikke være nødvendigt nu - og du vil helt sikker rende
ind i flere problemer med andre DOS-kommandoer, hvis din path ikke
indeholder det bibliotek, hvor du har dine programmer som f.x. xcopy.exe
og andre tilsvarende.....

Jan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-02-11 20:54

Capt'n Tailstriker skrev:

> Problem løst!
> Jeg lagde en kopi af xcopy i samme mappe som batchfilerne, så nu
> virker det igen, men dette var ikke nødvendigt før SP1.

Hvad står der hvis du i en kommandoboks skriver

   path

--
Bertel

Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 01-03-11 17:18

I havde ret - jeg har været inde og rode med path i en anden
forbindelse - den er nu rettet og alt fungerer igen.

Tak!

On Mon, 28 Feb 2011 20:54:06 +0100, Bertel Lund Hansen