Nas kan ikke ses af BluRay afspiller
Fra : CK®

Dato : 27-02-11 17:27

Hej!

Jeg har en Sony BDP-370 BluRay-afspiller med indbygget net, og jeg kan
se internet-tv på den. Jeg har sluttet en Netgear Nas til netværket, og
den kan ses af min Asus Oplay, men ikke af BluRay-afspilleren.
Kan det have noget at gøre med, at BluRay-afspilleren kun kan se filer
tilknyttet mit Windows Media Player-bibliotek på computeren?

(Jeg ved ikke om det er sådan, men jeg kan ikke få det til at virke
anderledes. Drønirriterende, da jeg ellers ikke bruger WMP til andet end
musik på computeren.)

Det ville jo være fint, hvis jeg kunne nøjes med BluRay-afspilleren til
afspilning af film fra Nas'en, men det kan jeg ikke få til at virke.

Nogen forslag?

På netværket er: Min Pc med Win 7 Ultimate 32
Asus Oplay Air
Sony BDP-370
D-Link DIR-635 Router

PC'en og Nas'en er kabel-tilsluttet Routeren i computerværelset. Fra
routeren går et kabel til stuen, hvor en hub fordeler net til BluRay og
Oplay.

Claus

Fra : Leo

Dato : 27-02-11 21:41

> Sony BDP-370

Hedder den ikke BDP-S370 ?

Fra : CK®

Dato : 28-02-11 17:43

Den 27-02-2011 21:41, Leo skrev:

> Hedder den ikke BDP-S370 ?

Jo, det kan godt være at jeg glemte et S.

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-02-11 00:49

CK® wrote:

> [...]
> have noget at gøre med, at BluRay-afspilleren kun kan se filer
> tilknyttet mit Windows Media Player-bibliotek på computeren?

Din BD afspiller kan formentlig kun se en DLNA server på dit netværk,
mens Asus O'Play (der er en hardware mediaplayer) kan se et SMB eller NFS
share på din NAS.

WMP kan fungerer som DLNA server, hvilket formentlig er grunden til at
din BD afspiller kan se WMP.

Jeg kender ikke din NAS, men hvis der er mulighed for at installere
software fra en "app store" (software repository), er der måske en DLNA
server som Mediatomb el.lign.?

> Det ville jo være fint, hvis jeg kunne nøjes med BluRay-afspilleren til
> afspilning af film fra Nas'en, men det kan jeg ikke få til at virke.

Inden du går i gang med at opsætte DLNA servere på dit netværk, så check
lige hvad BD afspilleren egentlig kan afspille. Det er langt fra givet at
den f.eks. kan afspille MKV filer bare fordi den har DLNA.

PÃ¥ min Panasonic BD-85 betyder DLNA reelt bare at den kan vise billeder.
Jeg er endnu ikke stødt på en videofil som lod sig afspille fra MediaTomb.
Ok, jeg har heller ikke brugt ret lang tid på sagen (såsom tweaking af
MediaTomb) da jeg har min glimrende Popcorn Hour til de "løse" filer fra
netværket. Og tilsvarende har du din Asus O'Play. Hvorfor genopfinde den
dybe tallerken?

--
Jesper Lund

Fra : CK®

Dato : 28-02-11 17:45

Den 28-02-2011 00:49, Jesper Lund skrev:

> [...]
> MediaTomb) da jeg har min glimrende Popcorn Hour til de "løse" filer fra
> netværket. Og tilsvarende har du din Asus O'Play. Hvorfor genopfinde den

Nøh, det er seføli rigtig nok.
Det er ikke så vigtigt, så jeg kører bare videre med mit nuværende setup.
Tak for svar.

Claus

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-02-11 22:08

> [...]
> lige hvad BD afspilleren egentlig kan afspille. Det er langt fra givet at
> den f.eks. kan afspille MKV filer bare fordi den har DLNA.

Det kommer jo lidt an på hvilken DLNA server man bruger... Jeg har selv
installeret Serviio, som kan transcode alt hvad FFMPEG kan læse, det vil
sige rigtigt mange forskellige filer. Jeg har faktisk endnu ikke mødt
noget den ikke kunne transcode til mit Bravia TV, eller til min S370'er...

- Chano Andersen