Redigere stylesheet.css på localhost?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-02-11 09:08

Jeg har en webshop installeret på //localhost/gbshop/shop/. Meningen
er naturligvis at eksperimentere med ændringer, checke dem ud og først
uploade, når det er i orden.

Når jeg åbner //localhost/gbshop/shop/stylesheet.css i min editor,
retter et eller andet og gemmer filen igen, sker der imidlertid
ingenting. Ændringerne slår ikke igennem.

Jeg har fundet ud af hvorfor: Med den lokale udgave vist i browseren,
højreklikker jeg og vælger "Vis sidens kildekode" kan jeg se, at der
er sat "base href" til onlineshoppen og dermed også til onlineudgaven
af stylesheet.css. Så tror da pokker, at ændringer i offline-udgaven
ikke gør nogen forskel!

Skærmdump af kildekode: http://www.danacordbutik.dk/kildekode.gif

Det man ser i kildekodeviseren er jo outputtet fra serveren - hvordan
den har fortolket koden og omsat det til det der vises på skærmen. Det
er således ikke en specifik redigérbar fil. Hvis det var det, kunne
jeg have været fristet til at slette/bortkommentere/disable "base
href"-linjen, hvilket jeg formoder ville få den til at bruge den
lokale udgave.

Hvordan pokker gør man? Det er lidt træls at FTP-uploade, hver gang
man har foretaget en ændring.

Jeg bruger XXAMP i nyeste udgave.
--
Venlig hilsen Kurt Hansen

Ægte mod er at kalde en spade for en spade,
også når man taler med spaden selv ...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-02-11 09:49

Kurt Hansen skrev:
> er sat "base href" til onlineshoppen og dermed også til onlineudgaven
> af stylesheet.css. Så tror da pokker, at ændringer i offline-udgaven
> ikke gør nogen forskel!

Umiddelbart har du vist to muligheder:

1. Udkommenter linjen med basehref. Hvis du skal bruge andet
indhold fra serveren end css-filen, er det dog ikke så
brugbart, omvendt er det det nemmeste, hvis du skal lege med
andet lokalt end lige css-filen.

2. Angiv den fulde stil til den lokale css-fil, altså:
http://localhost/sti/style.css. Jf ovenfor, så er det ikke
den bedste løsning, hvis du skal arbejde med alle filer fra
den lokale placering.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-02-11 16:01

Sun, 27 Feb 2011 15:49:09 +0700 skrev Kim Ludvigsen:

> [...]
>http://localhost/sti/style.css. Jf ovenfor, så er det ikke
>den bedste løsning, hvis du skal arbejde med alle filer fra

I et forum for brugerne af webshoppen (en variant af osCommerce), er
jeg nu på sporet. Det viser sig, at der findes en fil, configure.php,
hvor man skulle kunne sætte den offline. Faktisk er der to af slagsen
og der skal rettes begge steder. Har ikke fået det til at virke endnu,
men har gang i en tråd i forum'et.

Fra : scootergrisen

Dato : 27-02-11 20:42

De har sikkert en løsning til dig i det forum du har spurgt i om osCommerce.

Men ellers kan man bruge :

$domain = "http://" . $_SERVER['SERVER_NAME'];
<base href="$domain/shop/">

Når du så er på din egen computer vil der står:

<base href="http://localhost/shop/">

Og når du uploader til dit webhotel vil der står:

<base href="http://www.danacord.dk/shop/">