reverse webscraping .net
Fra : Leif Neland

Dato : 28-02-11 14:14

Nogle leverandører har ikke et ordentligt interface til bestilling pr
edifact, csv eller andet maskin-maskin-interface, og jeg må derfor lave
"reverse webscraping" og simulere post's til forms på http.

Via noget send/expect-agtigt i php.

Men nu er jeg stødt på en .net-side, hvor der er en del "_dopostback"
javascript snask, og ikke bare en post/get url, der kan submittes til.

Er der nogen gode ideer/moduler derude på indernettet til at hå

Mulige sprog er php og asp.

Vi er desværre ikke så store som COOP, der bare siger "Kan i ikke modtage
ordrer elektronisk? OK, ring til os, når i kan"...

Leif

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-02-11 21:08

Leif Neland wrote:

> Men nu er jeg stødt på en .net-side, hvor der er en del "_dopostback"
> javascript snask, og ikke bare en post/get url, der kan submittes til.
>
> Er der nogen gode ideer/moduler derude på indernettet til at hå

Der findes næppe nogen moduler der kan det ønskede. Men Snoopy kan
simulere en browser og måske gøre det lettere:
http://sourceforge.net/projects/snoopy/. Kommer an på den eksakte opgave
og din erfaring med scraping. Selv bruger jeg normalt cUrl.

Jeg har lavet meget kommerciel scraping (fx a flysider) i PHP, og går du
helt i stå kan jeg sikkert hjælpe. Du er velkommen til at sende en mail
(fjern +spamfree+)

Martin