Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon Coolpix P7000
Fra : Tourer

Dato : 27-02-11 02:32

Er der nogen der ved, om man kan anvende Speedlight SB-28 på et Coolpix
P7000? I manualen er der kun nævnt de nyere Speedlight SB-400/600/900.

--
Tourer

Fra : Sahlfoto.dk

Dato : 28-02-11 02:52

On 27 Feb., 02:32, Tourer <Tourer@invalid> wrote:
> Er der nogen der ved, om man kan anvende Speedlight SB-28 p et Coolpix
> P7000? I manualen er der kun n vnt de nyere Speedlight SB-400/600/900.
>
> --
> Tourer

Det vil jeg tro. Men du kan ikke bruge ttl måling, så du skal selv
indstille hvor meget lys sb-28'eren skal skyde afsted. Bruger selv en
sb-28 med mit canon kamera.. :)

Fra : Tourer

Dato : 01-03-11 21:46

On 28-02-2011 10:51, Sahlfoto.dk wrote:

> Det vil jeg tro. Men du kan ikke bruge ttl måling, så du skal selv
> indstille hvor meget lys sb-28'eren skal skyde afsted. Bruger selv en
> sb-28 med mit canon kamera.. :)

Er der lavet så meget om på TTL standarden, at SB-28 slet ikke kan
"tale" med P7000?

--
Tourer

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-03-11 05:34

On Tue, 01 Mar 2011 21:45:38 +0100, Tourer <Tourer@invalid> wrote:

>Er der lavet så meget om på TTL standarden, at SB-28 slet ikke kan
>"tale" med P7000?

Du kan vel bruge SB-28 i A-mode. Så måler den og afpasser lyset til
blænden. Men ikke TTL.
se evt. steder på nettet, som:
http://www.kenrockwell.com/nikon/sb28.htm
Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: hen-jens@mail.REMOVEtele.dk.

Fra : Tourer

Dato : 02-03-11 22:53

On 02-03-2011 05:33, Henning Jensen wrote:

> Du kan vel bruge SB-28 i A-mode. Så måler den og afpasser lyset til
> blænden. Men ikke TTL.
> se evt. steder på nettet, som:
> http://www.kenrockwell.com/nikon/sb28.htm

Fint link med en god forklaring.
Jeg har nu købt kameraet og vil prøve at eksperimentere lidt med A-mode.

--
Tourer