Problem med en two-tier navbar
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 26-02-11 22:25

Jeg sysler med en navigationsbjælke med
en vandretstillet undermenu, men er rendt
ind i et problem, der er beskrevet på
websiden

http://webdesign101.dk/x/navbarplussub.html

Jeg trænger til lidt hjælp og støtte
--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 26-02-11 22:36

Jørgen Farum Jensen wrote:
> Jeg sysler med en navigationsbjælke med
> en vandretstillet undermenu, men er rendt
> [...]

Problemet har du beskrevet i teksten:

1. Den side, du ser her, er en side i sektionen om Bastionerne, hvorfor
topmenupunktet er markeret, og undermenuen vises

2. Fører du musen henover topmenu-punkterne "Portene" ser du en
undermenu dukke frem. som giver adgang til nogle undersider i den
aktuelle sektion.

Min tilføjelse: Men de undermenuer der vises som følge af pkt. 1, ligger
fortsat nedenunder når undermenuen som følge af pkt. 2 vises. Jeg
formoder at man ikke umiddelbart kan lade to uafhængige parametre styre
hvilke undermenuer som vises. Alternativt må man sørge for at
undermenuen styret af parameter 1 forsvinder når parameter 2 kalder en
anden undermenu.

Jeg har ikke studeret kildekoden.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 27-02-11 00:10

Jørgen Farum Jensen har bragt dette til os:
> Jeg sysler med en navigationsbjælke med
> en vandretstillet undermenu, men er rendt
> [...]

Jeg har heller ikke studeret indgående.
Men det ligner et problem med z-index.
De to undermenuer har samme niveau, hvorfor den første i kildekoden
altid vil vises øverst.
Noget med at giver :hover et højere (eller er det lavere?) z-index.
Måske kombineret med en "ikke-transparent" baggrundsfarve, så den
underliggende ikke skinner igennem i mellemrum.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-02-11 02:09

Birger Sørensen skrev:
> Jørgen Farum Jensen har bragt dette til os:

> Måske kombineret med en "ikke-transparent" baggrundsfarve,
> så den underliggende ikke skinner igennem i mellemrum.

Det er nok at tilføje en baggrundsfarve, prøv fx med
nedenstående, så forsvinder problemet:
ul {background-color:white;}

--
Mvh. Kim Ludvigsen