Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Ratepension. Alm Brand Pension.
Fra : Elmand

Dato : 25-02-11 08:41

Kære Gruppe.

Jeg er en ældre herre, 72 år- still goeing strong- Fuld erhvervsaktiv med
2 firmaer.- Min lille pension med fast udbetaling hver måned i 10 år starter
1.6 2013 ligemeget om jeg lever eller ej.- så godt så langt.-
Ifølge forlydende er ALM Brand bankafdelingen i vanskeligheder! Kan det
tvinge Pensionsselskabet i knæ og kan du gå ud over udbetaling af livsfor-
sikringer.

Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-02-11 20:48

Elmand wrote:

> [...]
> Ifølge forlydende er ALM Brand bankafdelingen i vanskeligheder! Kan det
> tvinge Pensionsselskabet i knæ og kan du gå ud over udbetaling af

Kort svar: nej.

Er din pension i Alm Brand Bank eller Alm Brand Liv (Forsikring)?

Du skriver både livsforsikring og ratepension i indlægget, men normalt vi
man ikke anse en ratepension for at være en livsforsikring (en
livsforsikring kan kun oprettes i et livsforsikringsselskab, mens en
ratepension både kan oprettes hos et livsforsikringsselskab og en bank).

Hvis Bank: så er dine penge enten placeret i værdipapirer, som er adskilt
fra banken, eller hvis det er et kontantindskud er der fuld dækning på
indskydergarantiordningen (ingen 750000 kr grænse).

Hvis Forsikring: for det første er det Alm Brand moderselskabet (og ikke
datter banken), for det andet er der reservekrav som reelt betyder at
dine penge er adskilt fra selskabets egne.

--
Jesper Lund

Fra : Elmand

Dato : 25-02-11 22:15

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> datter banken), for det andet er der reservekrav som reelt betyder at
> dine penge er adskilt fra selskabets egne.

Jeg har en ratepension i Alm Brand Liv og pensionselskab.

Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-02-11 22:35

Elmand wrote:

> Jeg har en ratepension i Alm Brand Liv og pensionselskab.

Som sagt (kort svar) vil jeg ikke være bekymret. Der er mange buffere
inden et problem i et datterselskab (bank) bliver et problem for
forsikringstagerne (kunderne) i moderselskabet.

--
Jesper Lund