Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
bedste objektiv til foto reoler
Fra : Peter Holm

Dato : 25-02-11 18:13

hejsa

jeg skal skyde en del møbler/reoler og vil gerne så vidt muligt
eliminere barrel distortion. Det oplevede jeg en del af sidst jeg jeg
fotografere lignende med mit Canon 24-105.

Jeg har kigget tilt-shift, men budgettet er desværre ikke til noget sådant.

Har nogen erfaring med lignende opgave og kan anbefale et objektiv til
Canon?

Jeg har i dag: 50 1.8, 85 1.8, 70-200 4.0 IS, Sigma 105 2.8 Macro,
17-40, 24-105.

Min begrænsning er desuden, at jeg maximalt har plads til at skyde med
60-70mm.

Jeg har læst godt om den aldrende CANON EF 50MM F/2.5 MACRO

Forslag ?

Mvh
Peter

Fra : Anders Post

Dato : 25-02-11 19:22

Hvad er problemet med 50 mm f/1,8, og især hvis du stepper ned til f/4 - 5,6
?

Mvh
Anders

Fra : AS

Dato : 25-02-11 19:44

IMHO Nr.1

Fra : ;o)-max-

Dato : 26-02-11 00:50

On 26-02-2011 00:12, Peter Holm wrote:
> [...]
> 60-70mm.
>
> Jeg har læst godt om den aldrende CANON EF 50MM F/2.5 MACRO

Lightroom og photoshop har indbyggede muligheder for at
korrigere for den slags distortions. Dxo har et special
program med objektiv specifikke korrektions muligheder.
Imo kan du bruge alle de objektiver du har.

Hvis du skal skyde fra en vinkel, er der næsten ingen vej
udenom noget med tilt, hvis du skal ha nok dybdeskarphed,
der kan du søge efter brugte objektiver og 3rd party
adaptere og konvertere.
-max-

Fra : thl

Dato : 26-02-11 00:55

On 25 Feb., 18:12, Peter Holm <peterholm67*REMO...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> eliminere barrel distortion. Det oplevede jeg en del af sidst jeg jeg
> fotografere lignende med mit Canon 24-105.
>
> Jeg har kigget tilt-shift, men budgettet er desv rre ikke til noget s dant.
>
> Har nogen erfaring med lignende opgave og kan anbefale et objektiv til
> Canon?
>
> Jeg har i dag: 50 1.8, 85 1.8, 70-200 4.0 IS, Sigma 105 2.8 Macro,
> 17-40, 24-105.
>
> Min begr nsning er desuden, at jeg maximalt har plads til at skyde med
> 60-70mm.
>
> Jeg har l st godt om den aldrende CANON EF 50MM F/2.5 MACRO

Kunne denne ikke løse problemet?
http://www.kamerakompagniet.dk/product/LENSBABYCOMCAN
mvh
Thorbjørn