Se computere i anden arbejdsgruppe ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-02-11 01:53

Hej allesammen.

Derhjemme har jeg en arbejdsgrupper som jeg har kaldt "HJEMME" og på
arbejdet har vi en arbejdsgruppe som hedder "WORKGROUP".
Mine pc'ere hjemme er medlem af HJEMME, og min arbejdspc er medlem af
WORKGROUP.
Jeg kunne godt tænke mig at jeg kunne se computerne på HJEMME på min
arbejdspc når jeg er hjemme, kan det lade sig gøre ?

--
Christian

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-02-11 16:47

Christian B. Andresen <christian@012.dk> wrote:

> [...]
> Jeg kunne godt tænke mig at jeg kunne se computerne på HJEMME på min
> arbejdspc når jeg er hjemme, kan det lade sig gøre ?

Windows? Det er vist ikke længere nødvendigt at tilhøre samme
arbejdsgruppe. Du bruger adressen i formen: \\ip-adress\osv... i
Explorer.

Jeg kan ihvert fald forbinde fra mine Macs til en Windows boks - med
f.eks FTP uden at være "medlem" af Arbejdsgruppen.

Hvis det ikke virker, så prøv med Internet Explorer:

protokol:\\ip-adresse\osv...

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 25-02-11 17:29

On Fri, 25 Feb 2011 00:52:30 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
<christian@012.dk> wrote:

> [...]
>arbejdet har vi en arbejdsgruppe som hedder "WORKGROUP".
>Mine pc'ere hjemme er medlem af HJEMME, og min arbejdspc er medlem af
Du er ikke medlem af arbejdsgrupper/workgroups (selvom windows påstår
dette), det kan man nemlig ikke være. Man kan kun være medlem/tilhører
domæner.
Medlem er forstået som et afhænighedsforhold hvor andre
kontrollerer/bestemmer over, din PC.

Arbejdsgruppe/workgroup er kun til brug for filtrering, således at du
udmildbart kun ser den arbejdsgruppe/workgroup som er nævnt som din
arbejdsgruppe.

>Jeg kunne godt tænke mig at jeg kunne se computerne på HJEMME på min
>arbejdspc når jeg er hjemme, kan det lade sig gøre ?
Det kan du også godt når tingene virker som tilsigtet, hvad de så
desværre ikke i windows altid gør.

Under "Netværkssteder" - "Hele netværket", der kommer hvis det ellers
flasker sig som det bør, alle dine andre arbejdsgrupper "medlemmer",
men der går noget tid inde de bliver synlige så at sige.
Når alle dine PCer/maskiner/dimser på netværket, ellers har stået og
hygget sig uden genstarter i en god 20-50 minutter skulle der være
noget fornuftigt at se her.
Under ugunstive forhold kommer der aldrig noget brugbart, specielt
hvis folk i hobetal genstarter i vildskab for at få det til at virke.

Men du kan altid tilgå de øvrige PCer på \\"IP adressen" hvis de
ellers har noget at dele ud af.
Ofte kan \\"PC navn" også bruges, men det er ikke altid sikkert.

/Hans

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-03-11 03:32

On 25 Feb., 16:46, hl...@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote:

> Windows? Det er vist ikke l ngere n dvendigt at tilh re samme
> arbejdsgruppe. Du bruger adressen i formen: \\ip-adress\osv... i
> Explorer.

Det virker også
Mange tak

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-03-11 03:35

On 25 Feb., 17:28, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk>
wrote:
> Men du kan altid tilg de vrige PCer p \\"IP adressen" hvis de
> ellers har noget at dele ud af.

Det virker også nu, mange tak.
--
Christian