Dele om fælles DVDdrev ?
Fra : Jorn Hansen

Dato : 25-02-11 08:42

Hej!

Jeg har 3-Pc'er med i alt 4 win7.

Den ene pc er en bærbar, hvor DVDdrevet er gået i stykker, (fejlen i ligger
i onboard-stikket) indtil jeg engang får det lavet, ville jeg gerne kunne
installere programmer o.l., fra de andre DVDdrev (evt. bare et af dem).
udeover et modem er der en router og 2stationære, ved alle andre typer af
deling, har det ikke voldt mig problemer, men det gør det altså med at dele
en DVDfilm feks. jeg kan godt 'se' drevet, og også se titlerne (angivet som
..vob-filer), men jeg kan ikke afspille dem, på den bærbare uden drev.
Jane

Fra : Nicolai Clemmensen

Dato : 21-03-11 22:38

On 2011-02-25 08:42, Jorn Hansen wrote:
> [...]
> at dele en DVDfilm feks. jeg kan godt 'se' drevet, og også se titlerne
> (angivet som .vob-filer), men jeg kan ikke afspille dem, på den bærbare

Hej Jane

VOB-filer er lidt specielle i deres opbygning, og er ikke lavet til at
blive afspillet direkte. Det kan dog godt lade sig gøre.

En hurtig og effektiv løsning for dig, ville nok være at hente VLC (søg
på google), og lege lidt med forskellige afspilnings-typer i den (Fra
menuen Filer).

En anden løsning kunne også være at lave en image-fil af DVD'en, og
bruge en såkaldt CD/DVD-drevs-emulator på den uden drev.
Det er dog en langsom process man ville skulle igennem hver gang man
skal afspille en ny DVD!

Så prøv VLC i første omgang, og se om det ikke løser problemet ;)

Med Venlig Hilsen
Nicolai Clemmensen