Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
filmkassetter
Fra : Aksel

Dato : 24-02-11 22:43

Jeg har et gammelt Canon x1 analogt camera, som iøvrigt tager udmærkede
billeder, men jeg bruger nu et digitalt.
Der er dog en del af de gamle filmstrimler, jeg gerne ville gense, men jeg
kan bare ikke få filmen ud af de lukkede kassetter - det er noget automatisk
noget, som jeg ikke ved, hvordan sker.
Kan nogen hjælpe?
Mvh
Aksel

Fra : Langgaard

Dato : 24-02-11 16:28

On 24 Feb., 22:42, "Aksel" <Ak...@hotmail.com> wrote:
> Jeg har et gammelt Canon x1 analogt camera, som i vrigt tager udm rkede
> billeder, men jeg bruger nu et digitalt.
> Der er dog en del af de gamle filmstrimler, jeg gerne ville gense, men jeg
> kan bare ikke f filmen ud af de lukkede kassetter - det er noget automatisk
> noget, som jeg ikke ved, hvordan sker.
> Kan nogen hj lpe?
> Mvh
> Aksel

Hej

Hvad er det for en Canon model, jeg genkender ikke lige "X1"?

--
Langgaard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-02-11 01:03

Langgaard wrote:

> Hvad er det for en Canon model, jeg genkender ikke lige "X1"?

Canon X1 er et APS-C kamera. APS blev i det hele taget aldrig rigtig det
'hit', man regnede med... Kameraet hedder også Canon Ixus X-1 [Japan,
USA, intl. minus Europa].
http://www.northlight-images.co.uk/cameras/Canon_aps-c_compact.html

Findes også som EOS IX 240 - ikke at forveksle med EOS 9 [Japan, intl.]
og EOS Elan IX [kun USA/Canada], der er normale 24x36mm SLR.

mvh. Erik Richard

Fra : thl

Dato : 24-02-11 20:07

> [...]
> kan bare ikke f filmen ud af de lukkede kassetter - det er noget automatisk
Her ser du hvordan det foregår

http://www.camerahacker.com/extract_APS_film/index.php

mvh
Thorbjørn

Fra : Aksel

Dato : 25-02-11 10:18

"thl" <lykkebo47@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er dog en del af de gamle filmstrimler, jeg gerne ville gense, men jeg
> kan bare ikke f filmen ud af de lukkede kassetter - det er noget

Mange tak for hjælpen. Det var lige, hvad jegt havde brug for. Jeg havde
stirret mig blind paa de ret mange kontaktflader, der er og troede, at
noget"strøm" var nødvendig.
Jeg var meget glad for cameraet, som var meget nemt at have med at gøre -
sad i en lille taske på livremmen, tog fine billeder og havde en del
avancerede funktioner, men det er nu trods alt lettere med det digitale.
Mvh
Aksel

Fra : Langgaard

Dato : 25-02-11 03:19

On 25 Feb., 01:03, Erik Richard Sørensen <tu...@tulle.dk> wrote:

> [...]
>
> Findes også som EOS IX 240 - ikke at forveksle med EOS 9 [Japan, intl.]
> og EOS Elan IX [kun USA/Canada], der er normale 24x36mm SLR.

Ok, så nyt, så interesserer det mig ikke

God weekend

--
Langgaard