MS Windows
briani 27239
XP skal genaktiveres pga opdatering af 15 ~
Fra : Andersen [3650]

Dato : 24-02-11 17:26

Efter jeg har kørt et scan af mine div drivere, fik jeg
15 drivere der var kommet nyere ver. af. Opdaterede og
genstartede så efterfølgende. Nu kom XP så og sagde at
systemet var "fornyet" så meget at licensen skulle
genaktiveres. Den fortalte bare ikke hvorledes så jeg
greb den nemme løsning, troede jeg, og fandt et WGA
crack på nettet, trods det at jeg har en ægte licens.
Orkede bare ikke MS. Men trods denne crack beder XP
stadig om genaktivering.
Er der virkelig kun den tunge tunge vej nu.
Geninst. af hele pivtøjet og så lade være med at
opdatere så mange drivere af gangen???

Jeg magter det næsten ikke, og netop derfor valgte
jeg at min software skulle være i orden og legitim
så jeg ikke skal ligge og bøvle med al det crack
og andet "sjov".

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-02-11 17:33

Andersen [3650] skrev:

> Nu kom XP så og sagde at
> systemet var "fornyet" så meget at licensen skulle
> genaktiveres. Den fortalte bare ikke hvorledes

Jeg er overbevist om, at der må have været et link eller
andet, du kunne bruge, i forbindelse med teksten. Og at det
også er tilfældet med de fortsatte meddelelser om genaktivering.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Ole C

Dato : 24-02-11 17:35

Andersen [3650] skrev blandt andet:

> [...]
> jeg at min software skulle være i orden og legitim
> så jeg ikke skal ligge og bøvle med al det crack

Du siger ja til at aktivere - ringer til Microsoft på det angivne nummer
(gratis) - og forelægger problemet.
Så får du en kode som skal tastes ind. Sværere er det ikke.

--
vh
Ole C

Fra : Leif

Dato : 24-02-11 18:53

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen news:4d6688b6$0$23752$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> problemet.
> Så får du en kode som skal tastes ind. Sværere er det ikke.

Vær ikke for sikker.

Fik samme problem med min Vista - bare med en org. opdatering.
Her ½ år efter spørger den stadig efter aktivering.
Påstår stadig at *Denne kopie af Windows er ikke ægte*
Det er stadig den orginale fabriksinstallation på en HPer.
Trods at Microsoft har fået alle oplysninger om pceren efter ønske.
Er bare ikke i stand til at hjælpe.
Foreslår en ny installation.

Det er træls, for den bliver stadig sløvere og mere umulig at have
med at gøre, men jeg orker bare ikke at lave en ny installation
lige nu, da den stadig kører de specielle programmer, jeg har.
/Leif

Fra : Ole C

Dato : 24-02-11 20:05

Leif skrev blandt andet:

> Fik samme problem med min Vista - bare med en org. opdatering.
> Her ½ år efter spørger den stadig efter aktivering.
> Påstår stadig at *Denne kopie af Windows er ikke ægte*

Og efter 30 dage med den besked vil Windows normalt gå i sort - så det er
vel næppe et stort problem med en falsk meddelelse?

> Det er stadig den orginale fabriksinstallation på en HPer.
> Trods at Microsoft har fået alle oplysninger om pceren efter ønske.
> Er bare ikke i stand til at hjælpe.
> Foreslår en ny installation.

Sikkert et godt råd, da det lyder som om din Windows er fejlbehæftet.

> Det er træls, for den bliver stadig sløvere og mere umulig at have
> med at gøre

En installation bliver ikke "af sig selv" sløv med tiden.
Der kan være flere årsager - men også det symptom kalder på en ny
installation.

> men jeg orker bare ikke at lave en ny installation
> lige nu, da den stadig kører de specielle programmer, jeg har.

Så det havde rart for dig at have lavet et image mens Windows var
velfungerende....

--
vh
Ole C

Fra : Kurd

Dato : 24-02-11 17:37

"Andersen [3650]" <FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg at min software skulle være i orden og legitim
> så jeg ikke skal ligge og bøvle med al det crack

Bevar mig vel. Du må kunne blive benådet med kommunal psykologhjælp.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 24-02-11 18:03

Den 24-02-2011 17:37, Kurd skrev:
> Bevar mig vel. Du må kunne blive benådet med kommunal psykologhjælp.

Ha ha, hvor er du sjov.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-02-11 19:00

"Andersen [3650]" <FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> skrev i meddelelsen
> Orkede bare ikke MS.

Det foregår meget nemt og smertefrit og gratis og er betydelig nemmere
end at eksperimentere med diverse alternative metoder.

Jan

Fra : Andersen [3650]

Dato : 24-02-11 20:53

Den 24-02-2011 18:59, Jan Vestergaard skrev:

> Det foregår meget nemt og smertefrit og gratis og er betydelig nemmere
> end at eksperimentere med diverse alternative metoder.
>
> Jan

Jeg har prøvet det en gang for en del år siden,
men forekommer mig at det var bøvlet a-h-t.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-02-11 23:56

Andersen [3650] skrev:

> Jeg har prøvet det en gang for en del år siden,
> men forekommer mig at det var bøvlet a-h-t.

Jeg har prøvet det engang for et års tid siden, og det var nemt
som fod i hose. En båndoptaget stemme forklarer hvad man skal
gøre, og det tager kun et par minutter.

--
Bertel

Fra : Andersen [3650]

Dato : 26-02-11 12:46

Den 24-02-2011 17:26, Andersen [3650] skrev:
> [...]
> jeg at min software skulle være i orden og legitim
> så jeg ikke skal ligge og bøvle med al det crack
Så er maskinen geninstalleret og opdateret 100%
Ikke mindre end 2 gange måtte jeg genaktivere XP.
Forskellen var at denne gang kunne jeg se det billede der
fremkommer og dermed se inst. id.
Så M$ tlf registrering gik denne gang, men den er
ikke som jeg huskede den for år tilbage.
Positiv overraskelse
Tror jeg hellere må få lavet et image til næste gang

Fra : Kurd

Dato : 26-02-11 14:05

> [...]
> ikke som jeg huskede den for år tilbage.
> Positiv overraskelse
> Tror jeg hellere må få lavet et image til næste gang

Nej, lad være med det. Så har du jo ikke noget at besvære dig over.